Gå til innhold

Ble skuffet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er visst paranoid og har vrangforestillinger, man lærer stadig noe nytt. Godt jeg ikke er psykotisk da, eller er det det samme? Bare lurer. De sier noe men skriver noe annet, lureri?

Skrevet

Å være paranoid og ha vrangforestillinger betyr dessverre å være psykotisk.

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Å være paranoid og ha vrangforestillinger betyr dessverre å være psykotisk.

Å, da føler jeg meg lurt, føler meg virkelig ikke bra nå. Tror jeg må slutte å lese  journalen :( 

Skrevet

Men du har jo vrangforestillinger, det har jo aldri vært noen hemmelighet. Hvorfor blir du så skuffet over å llese det i journalen din?

Skrevet
Akkurat nå, Trine skrev:

Men du har jo vrangforestillinger, det har jo aldri vært noen hemmelighet. Hvorfor blir du så skuffet over å llese det i journalen din?

Han var så positiv han psykiateren, jeg ble så glad fordi han hadde tro på meg. Virker ikke som han hadde mye tro på meg i den journalen, da ser jeg jo helt koko ut. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han var så positiv han psykiateren, jeg ble så glad fordi han hadde tro på meg. Virker ikke som han hadde mye tro på meg i den journalen, da ser jeg jo helt koko ut. 

Men du glemmer at han anbefalte deg å ikke trappe ned på medisinene. Det er jo en grunn til at han vil du skal ta medisiner. Hadde du vært frisk og tankene dine ikke hadde vært vrangforestillinger så hadde du heller ikke behøvd medisiner.

Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Men du glemmer at han anbefalte deg å ikke trappe ned på medisinene. Det er jo en grunn til at han vil du skal ta medisiner. Hadde du vært frisk og tankene dine ikke hadde vært vrangforestillinger så hadde du heller ikke behøvd medisiner.

Men jeg tror ikke det er paranoia eller vrangforestillinger, det er metafysikk. Men psykiatrien kaller det vel noe annet, kan være enig i å være uenig da. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg tror ikke det er paranoia eller vrangforestillinger, det er metafysikk. Men psykiatrien kaller det vel noe annet, kan være enig i å være uenig da. 

Men det er jo hele poenget med sykdommen din, du tror selvfølgelig ikke selv at det er paranoia eller vrangforestillinger. Hadde du forstått det så hadde du jo kanskje klart å få tankene til å slutte.

Endret av Trine
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Men det er jo hele poenget med sykdommen din, du tror selvfølgelig ikke selv at det er paranoia eller vrangforestillinger. Hadde du forstått det så hadde du jo kanskje klart å få de til å slutte.

Ok jeg gir meg, skal ikke diskutere dette, det er ikke velkomment her. 

Skrevet

Men han er nå grei da, det er ikke det. Vi har jo et godt samarbeid :) 

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Bør høre på fagfolk.

Anonymkode: 49238...a6f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bør høre på fagfolk.

Anonymkode: 49238...a6f

Men jeg er ikke enig med dem og det er greit for dem, og om jeg slutter på medisiner gjør det ingenting. De er der for meg fordi sa sykepleieren, de er ikke sånn som en psykolog som kastet meg ut to ganger fordi jeg ikke ville ta medisin. 

Skrevet

Jeg har gitt opp både å like og bli likt av legevesenet. Ting er så sjelden hva man tror det er. Synes folk i det store og det hele bare blir dårligere av mye av denne " fine behandlingen". uansett diagnose om noen måtte være inne på det.

Husker fremdeles psykiaterens bebreidende tale og blikk om at jeg ikke forstod. Mulig alt bare har en grense.Alt avhenger av hva man selv har erfart og opplevet tror jeg bare. Denne fastlereformen ble fremstilt som en større positiv endring enn hva den faktisk var tror jeg. Men alt blir vel evaluert til slutt. Man glemte helt å sjekke om hvordan ting var i virkeligheten og i praksis og ikke i innstillingene og papirarbeidene og de flyktige nettounltene av informasjon.

Media må også ta skyld for å fremstille alt iogså i helsesektor ikke så uavhengig som de ofte sier de er.

Man er sikkert ikke uten skyld selv også. Jeg er en pragmatiker og ingen liker pragmatikere. Men det er noe verden bare må leve med. 😊

Noe er på gang i tenkningen om medisiner og psykiske diagnoser tror jeg. Har mer og mer inntrykk av det når jeg er på et apotek. Man er en raring som fremdeles henter dette preparatet. Man har vært så dum å tro at noe kanskje hadde noe for seg. Men pasienten kan intet bevise om han eller fremdeles har en klar tanke om egen karriere som pasient eller rettere sagt kunde på apoteket eller forbruker.

Ganske håbløst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...