Gå til innhold

Har antipsykotika noen effekt på negative symptomer ved schizofreni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har antipsykotika noen effekt på negative symptomer ved schizofreni?

Anonymkode: 826cb...9f9

Skrevet

Ja, de nye 2.generasjons (atypiske) antipsykotika har effekt på negative symptomer. En skal da vanligvis velge de nedre/lavere deler av doseringsområdet. Det er viktig at en tålmodig og lar det går noen måneder før en evaluerer effekten.

Anonymkode: 0c21b...738

Skrevet

Jeg har brukt de fleste antipsykotika som er på markedet og de har ingen effekt på negative symptomer, kanskje med unntak av Abilify, men det kan også ha vært at jeg i den perioden hadde litt mer energi enn vanlig. 

Tvert imot synes jeg antipsykotika har sløvende effekt,min erfaring. 

Det som hjelper best på negative symptomer er å tvinge seg selv til å være i aktivitet, som feks en times tur om dagen.

På den asosiale delen er det ingenting som hjelper meg ,desverre. 

Dette er min erfaring, andre kan oppleve antipsykotika anderledes. 

Skrevet

Leponex er vel den som virker best. Men den medisinen har noen ulemper.

Anonymkode: 52535...335

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...