AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 Skrevet 23. september 2017 Har antipsykotika noen effekt på negative symptomer ved schizofreni? Anonymkode: 826cb...9f9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 Skrevet 23. september 2017 Ja, de nye 2.generasjons (atypiske) antipsykotika har effekt på negative symptomer. En skal da vanligvis velge de nedre/lavere deler av doseringsområdet. Det er viktig at en tålmodig og lar det går noen måneder før en evaluerer effekten. Anonymkode: 0c21b...738 0 Siter
jahvemerjeg Skrevet 23. september 2017 Skrevet 23. september 2017 Jeg har brukt de fleste antipsykotika som er på markedet og de har ingen effekt på negative symptomer, kanskje med unntak av Abilify, men det kan også ha vært at jeg i den perioden hadde litt mer energi enn vanlig. Tvert imot synes jeg antipsykotika har sløvende effekt,min erfaring. Det som hjelper best på negative symptomer er å tvinge seg selv til å være i aktivitet, som feks en times tur om dagen. På den asosiale delen er det ingenting som hjelper meg ,desverre. Dette er min erfaring, andre kan oppleve antipsykotika anderledes. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 Skrevet 24. september 2017 Leponex er vel den som virker best. Men den medisinen har noen ulemper. Anonymkode: 52535...335 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.