Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse/derealisasjon/depersonalisering

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg er 16 år og sliter med uvirkelighetsfølelse/derealiasjon. Har slitt med dette i 2 år++ nå, og begynner å bli ganske lei det... Har starta opp hos BUP og skal nå starte opp med en «behandling» for dette. Føles som jeg lever i en drøm og føler meg konstant fjern og borte. Men det jeg lurer på her er hvordan jeg kan takle dette på best mulig måte i hverdagen? Både jeg og behandleren på BUP mener at denne følelsen har kommet som en reaksjon på tidligere traumer i livet, samt en god del overbekymring. Følelsen har de siste ukene blitt VELDIG intens i forhold til hva den var tidligere og det har blitt klart tøffere å takle den enn før. Derfor spør jeg:

-Hva kan jeg konkret selv gjøre for at følelsen skal bli mindre intens?

-Hva er deres opplevelse av dette? Har dere som har opplevd å ha en slik følelse blitt kvitt den for godt?

-Er det fysisk mulig å bli kvitt følelsen 100%? 

-Tror dere det vil det være en god begynnelse å gå til BUP å få snakket om dette der samt starte en slags «behandling» der?

Håper på gode/positive tilbakemeldinger og jeg setter veldig stor pris på dersom noen her inne leser dette å svarer meg/deler sine erfaringer med dette.Alt jeg vil nå er å bedre/bli kvitt denne følelsen!

Endret av SH-16

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...