Gå til innhold

Vi kan alle skape feilt inntrykk av oss selv

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg synes også dette er rart. Derfor har jeg gått mye inn i meg selv og spurt meg selv om det er min feil at de kaller meg dum i hodet osv. Men såklart har jeg ting å forbedre. Jeg er usikker. Og når noen sier at de synes at jeg er en fantastisk grei og hyggelig jente men må dumpe meg av grunner de ikke vil si : altså at forelskelsen og rusen tar slutt men at det ikke har med min oppførsel å gjøre for den er topp sier de... så er det vel ikke rart at jeg tenker utseende og kropp osv med en gang? 

Man uansett.. og fortsette å være venner med noen som går på den måten er ikke noe . Men jeg forsøkte. Vi hadde sex videre siden de sa at sexen er god. Men så reagerte jeg når jeg ser de virker veldig lite pratsom ut med å spørre om de egentlig er interessert i kontakt og da reagerer de med å kalle meg dum i hodet for så å kutte. Jeg  skal aldri rote det slik til igjen . Jeg burde jo ikke fortsette med kontakt og sex siden jeg får følelser . De nekter å rede opp i ting og skvære opp og dømmer meg for alt  

Nei, av respekt for deg selv må du kutte ut streben etter kontakt og sex (reagerer på det du sier om at dere hadde sex videre fordi DE sa at sexen var god...hva med deg da?) etter at de har sagt at de ikke vil ha et forhold med deg. Du må ta vare på deg selv!

Skrevet (endret)
31 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg tenker at det kanskje er lurt å ikke ønske at man skal fortsette som venner etter så korte bekjentskap.

De kaller meg nok syk fordi de er ferdige og forstår ikke seg på at jeg sliter mer med å fortsette vennskap og sex etter at de egentlig har dumpet meg. Jeg blir nok for intens når de vil videre tenker jeg. Men generellt sier folk bare bra ting om meg :). Dette har nok helt med andre ting å gjøre enn at jeg er syk i hodet. 

Endret av Mina1
Skrevet
8 minutter siden, Mina1 skrev:

De kaller meg nok syk fordi de er ferdige og forstår ikke seg på at jeg sliter mer med å fortsette vennskap og sex etter at de egentlig har dumpet meg. Jeg blir nok for intens når de vil videre tenker jeg. Men generellt sier folk bare bra ting om meg :)

Du virker veldig hyggelig og snill :) Og jeg er enig i at de nok oppfatter deg for intens når du på en måte ikke vil gi slipp. Men det er overhodet ingen grunn eller unnskyldning for å kalle deg syk i hodet.

Skrevet
17 minutter siden, ColaZero skrev:

Nei, av respekt for deg selv må du kutte ut streben etter kontakt og sex (reagerer på det du sier om at dere hadde sex videre fordi DE sa at sexen var god...hva med deg da?) etter at de har sagt at de ikke vil ha et forhold med deg. Du må ta vare på deg selv!

Ja årsaken til at jeg holdt på med de etterpå er at de sa alle at jeg var deres beste sex i livet deres og at den aldri kunne overgåes. Og jeg var idiot og fortsatte helt til de begynte å skrive frekke kommentarer til meg og når jeg besvarte de med at nei de har missforstått. Foreks kunne de tolke det som plagsomt og sykt om jeg spurte hvordan kontakten skulle være videre eller sånne spørsmål. Da opplevde de det plagsomt. 

Har lært mye av det og jeg bruker lærdommen. Kommer til å trekke meg unna med en gang jeg blir dumpet om jeg blir det igjen. Aldri fortsette slik samme hva de kan si. :). Det endte de tre gangene i sur stemning. Ikke vennlighet eller vennskap . Men egentlig like greit å ikke ha vennskap etter en dumping. :)

Skrevet
4 minutter siden, ColaZero skrev:

Du virker veldig hyggelig og snill :) Og jeg er enig i at de nok oppfatter deg for intens når du på en måte ikke vil gi slipp. Men det er overhodet ingen grunn eller unnskyldning for å kalle deg syk i hodet.

Ja de merket at jeg legger følelser i det og vil kommunisere om det kan fikses. Bare et lite spørsmål om det fikk dem til å bli sint og da vil de kvitte seg helt med meg. Null kontakt. Ja de har sin del i det men jeg har tatt lærdommen. Er mer forsiktig og trekker meg unna før jeg sirkler meg inn i slike situasjoner:) 

Men generellt får jeg kun høre at jeg er veldig snill og hyggelig og lett å kommunisere med. 

Jeg er enig med deg i at jeg kan rote det til litt selv med å ikke bare gi slipp. Og det er der jeg forsøker å forandre meg. Nå gir jeg slipp fort når jeg merker noe slikt. 

Skrevet
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja årsaken til at jeg holdt på med de etterpå er at de sa alle at jeg var deres beste sex i livet deres og at den aldri kunne overgåes. Og jeg var idiot og fortsatte helt til de begynte å skrive frekke kommentarer til meg og når jeg besvarte de med at nei de har missforstått. Foreks kunne de tolke det som plagsomt og sykt om jeg spurte hvordan kontakten skulle være videre eller sånne spørsmål. Da opplevde de det plagsomt. 

Har lært mye av det og jeg bruker lærdommen. Kommer til å trekke meg unna med en gang jeg blir dumpet om jeg blir det igjen. Aldri fortsette slik samme hva de kan si. :). Det endte de tre gangene i sur stemning. Ikke vennlighet eller vennskap . Men egentlig like greit å ikke ha vennskap etter en dumping. :)

Enig med deg. Kutt ut ønske om vennskap etter dumping. Hvis det kommer til å skje. Prøv å tenke om disse tre har noen likhetstrekk. Og styr unna noe liknende i framtiden.

Skrevet
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja de merket at jeg legger følelser i det og vil kommunisere om det kan fikses. Bare et lite spørsmål om det fikk dem til å bli sint og da vil de kvitte seg helt med meg. Null kontakt. Ja de har sin del i det men jeg har tatt lærdommen. Er mer forsiktig og trekker meg unna før jeg sirkler meg inn i slike situasjoner:) 

Men generellt får jeg kun høre at jeg er veldig snill og hyggelig og lett å kommunisere med. 

Jeg er enig med deg i at jeg kan rote det til litt selv med å ikke bare gi slipp. Og det er der jeg forsøker å forandre meg. Nå gir jeg slipp fort når jeg merker noe slikt. 

Klart man lurer på hvorfor ting skjærer seg. For en del år tilbake, 5 år ca, traff jeg en kar på nettet. Han kom innom en eller to ganger pr uke, ville ha sex, og dro igjen etterpå. Jeg spurte innimellom hva vi egentlig holdt på med. Jeg var interessert i noe seriøst, han var bare unnvikende. Alle rundt meg skjønte hva han drev med, bare ikke jeg. Han var bare interessert i sex og grisete sms. Og jeg holdt det gående i 1,5 år!! Siste halvåret syntes jeg til og med at han var småekkel. Men det gikk opp for meg etter at begge mine søstre ba meg om å skjerpe meg. Det var litt slitsomt fordi han ikke ville gi slipp og han holdt det gående en god stund med ringing og sms+mail. Til slutt måtte jeg bli skikkelig streng! Og da ga han seg.

Så det er ikke bare du som roter det til. Jeg lurte jo fælt underveis på hvorfor han ikke ville ha meg når han samtidig syntes jeg var helt topp. Har jo skjønt det i ettertid at jeg kun var madrass og mer enn det er det ikke å lure på!

Skrevet
9 minutter siden, ColaZero skrev:

Klart man lurer på hvorfor ting skjærer seg. For en del år tilbake, 5 år ca, traff jeg en kar på nettet. Han kom innom en eller to ganger pr uke, ville ha sex, og dro igjen etterpå. Jeg spurte innimellom hva vi egentlig holdt på med. Jeg var interessert i noe seriøst, han var bare unnvikende. Alle rundt meg skjønte hva han drev med, bare ikke jeg. Han var bare interessert i sex og grisete sms. Og jeg holdt det gående i 1,5 år!! Siste halvåret syntes jeg til og med at han var småekkel. Men det gikk opp for meg etter at begge mine søstre ba meg om å skjerpe meg. Det var litt slitsomt fordi han ikke ville gi slipp og han holdt det gående en god stund med ringing og sms+mail. Til slutt måtte jeg bli skikkelig streng! Og da ga han seg.

Så det er ikke bare du som roter det til. Jeg lurte jo fælt underveis på hvorfor han ikke ville ha meg når han samtidig syntes jeg var helt topp. Har jo skjønt det i ettertid at jeg kun var madrass og mer enn det er det ikke å lure på!

Takk for at du deler en lignende erfaring. Det får meg til å forstå at det fins flere som opplever samme typen erfaring. 

Jeg har hatt noen slike erfaringer. Noen kuttet jeg selv da jeg forsto at at kun var madrass. 3 av dem ble jeg forelsket i og da ble det vanskeligere å kutte. En av de 3 holdt jeg på altfor lenge med. Og når de på toppen sier ord som " du er og kommer alltid til å bli min beste sex" så manipulerer jo de det hele. Men å bli sur og hatefull for å kvitte seg med meg etterpå har jeg aldri forstått men mulig er det fordi jeg ble for intens og nær innpå livet deres. De ville ha rom til å gå videre å finne noe nytt. Og derfor ble de gjerne sur når jeg begynner å spørre : hvordan skal vennskapet vårt være ? Har du litt interesse siden vi treffes slik osv ? De spørsmål tålte de ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Takk for at du deler en lignende erfaring. Det får meg til å forstå at det fins flere som opplever samme typen erfaring. 

Jeg har hatt noen slike erfaringer. Noen kuttet jeg selv da jeg forsto at at kun var madrass. 3 av dem ble jeg forelsket i og da ble det vanskeligere å kutte. En av de 3 holdt jeg på altfor lenge med. Og når de på toppen sier ord som " du er og kommer alltid til å bli min beste sex" så manipulerer jo de det hele. Men å bli sur og hatefull for å kvitte seg med meg etterpå har jeg aldri forstått men mulig er det fordi jeg ble for intens og nær innpå livet deres. De ville ha rom til å gå videre å finne noe nytt. Og derfor ble de gjerne sur når jeg begynner å spørre : hvordan skal vennskapet vårt være ? Har du litt interesse siden vi treffes slik osv ? De spørsmål tålte de ikke. 

Jeg fikk også høre at han aldri noensinne hadde hatt så bra sex. Bare manipulering som du sier. Når jeg tenker tilbake på det i ettertid så ble jeg nok til tider nokså intens jeg og. Forstod ikke og stilte spørsmål som han vred seg unna og ikke svarte på. Og jeg fortsatte med, du svarer ikke på det jeg spør om etc. etc. Jeg kjenner at jeg blir flau når jeg tenker på det. Æsj! Helt utrolig at jeg ikke kuttet han ut før. Og når jeg gjorde det fikk han jo sjokk. Alt jeg hadde blitt med på og all manipuleringen funket ikke og han hadde aldri drømt om at jeg kom til å droppe han til slutt. Og da ble jeg selvsagt superspennende. 

Skrevet
1 time siden, ColaZero skrev:

Jeg fikk også høre at han aldri noensinne hadde hatt så bra sex. Bare manipulering som du sier. Når jeg tenker tilbake på det i ettertid så ble jeg nok til tider nokså intens jeg og. Forstod ikke og stilte spørsmål som han vred seg unna og ikke svarte på. Og jeg fortsatte med, du svarer ikke på det jeg spør om etc. etc. Jeg kjenner at jeg blir flau når jeg tenker på det. Æsj! Helt utrolig at jeg ikke kuttet han ut før. Og når jeg gjorde det fikk han jo sjokk. Alt jeg hadde blitt med på og all manipuleringen funket ikke og han hadde aldri drømt om at jeg kom til å droppe han til slutt. Og da ble jeg selvsagt superspennende. 

Ja det er tydeligvis mer spennende for de om de selv blir de droppet. Var klokt av deg å droppe personen. Det er det jeg har lært av det. Bedre å bare trekke seg unna enn å være der i slike situasjoner for da blir det bare en selv som får på seg all skyld og dritten tilslutt. 

Jeg gjorde en feil i at jeg klamret meg til håpet. Jeg klamret meg til at jeg kunne få beholde de for sex for alltid om de ikke ville ha meg på annen måte. Jeg var jo deres livs beste sex. Derfor måtte jo det være håp tenkte jeg. Manipulering og tull fra deres side. Og så var det slik at de skrev at de gråt pga de var så lei seg over å slå opp. Dermed ble jeg enda mer opptatt av at jeg ville ha klarere svar på situasjonen. Jeg begynte å spørre: hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt. De ble sur. Og så går du ut på bar istedet .. og du sier du er lei deg for å miste meg og at vi kan prates senere.... kan du ikke svare med en gang.... du sier jo at du er så lei deg hvorfor ikke prate ferdig ut... og det var jo dumt av meg for det jeg burde gjøre var å kutte kontakten helt og forstå at handlingen sier at han ikke er interessert i å ha meg i livet sitt. Men samtidig ønsket jeg å tro at de var også de fantastiske ord som beste sex ... som de hadde servert meg pluss ta vare på alle minner om oss.. osv osv.  

Da har vi opplevd litt av det samme... men du skal være glad du droppet ut av det selv før han gjorde det eller før det ble dramatiske ord å få som syk i hodet osv. :)

Skrevet (endret)

Det beste er å trekke seg bort og droppe ut av det om man blir dumpet. For den som blir dumpet eller droppet så blir det slik at den ikke klarer å være en venn dersom den håper på at forholdet kan fikses. Og dersom den ikke forstår selve årsaken til bruddet. Og at den som dropper går rundt å tror at alt er okey etter et brudd / og at det er okey å sitte på facebook å se at vedkommende går rett ut å treffer andre ... tror egentlig alt for bra om det. Nei det er komplisert og vanskelig å være venner etter et brudd. Det er best å bryte alt. Jeg kan jo si det som det var : Jeg var ingen god venn. Jeg gikk rundt å var kun opptatt av å tviholde på de. 

Endret av Mina1
Skrevet
10 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja det er tydeligvis mer spennende for de om de selv blir de droppet. Var klokt av deg å droppe personen. Det er det jeg har lært av det. Bedre å bare trekke seg unna enn å være der i slike situasjoner for da blir det bare en selv som får på seg all skyld og dritten tilslutt. 

Jeg gjorde en feil i at jeg klamret meg til håpet. Jeg klamret meg til at jeg kunne få beholde de for sex for alltid om de ikke ville ha meg på annen måte. Jeg var jo deres livs beste sex. Derfor måtte jo det være håp tenkte jeg. Manipulering og tull fra deres side. Og så var det slik at de skrev at de gråt pga de var så lei seg over å slå opp. Dermed ble jeg enda mer opptatt av at jeg ville ha klarere svar på situasjonen. Jeg begynte å spørre: hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt. De ble sur. Og så går du ut på bar istedet .. og du sier du er lei deg for å miste meg og at vi kan prates senere.... kan du ikke svare med en gang.... du sier jo at du er så lei deg hvorfor ikke prate ferdig ut... og det var jo dumt av meg for det jeg burde gjøre var å kutte kontakten helt og forstå at handlingen sier at han ikke er interessert i å ha meg i livet sitt. Men samtidig ønsket jeg å tro at de var også de fantastiske ord som beste sex ... som de hadde servert meg pluss ta vare på alle minner om oss.. osv osv.  

Da har vi opplevd litt av det samme... men du skal være glad du droppet ut av det selv før han gjorde det eller før det ble dramatiske ord å få som syk i hodet osv. :)

Jada, vi har opplevd omtrent det samme og vi er nok ikke alene. Men det snakkes ikke så mye om, jeg hadde problemer med å snakke med venner om det fordi det var flaut.

Det er jo ikke meningen at et forhold skal være slik at man blir så veldig usikker og lurer på hva som egentlig skjer. Han jeg snakker om var 60 år og allikevel en utrolig dust, så det er tydelig at det virkelig er noen som holder på uansett alder. Han gjorde en stor sak ut av at aldersforskjellen var så stor og at han virkelig var heldig som hadde truffet meg som var så mye yngre. Han kunne ikke forstå at jeg var interessert i han. Så de er virkelig flinke til å manipulere. Det er et spill som de nyter å spille. Heldigvis er denne type mennesker, både kvinner og menn, i fåtall. Jeg synes de aller fleste jeg har truffet på nett er hyggelige menn. Man må bare være flink til å tolke signaler og styre unna røde flagg.

Skrevet
7 minutter siden, Mina1 skrev:

Det beste er å trekke seg bort og droppe ut av det om man blir dumpet. For den som blir dumpet eller droppet så blir det slik at den ikke klarer å være en venn dersom den håper på at forholdet kan fikses. Og dersom den ikke forstår selve årsaken til bruddet. Og at den som dropper går rundt å tror at alt er okey etter et brudd / og at det er okey å sitte på facebook å se at vedkommende går rett ut å treffer andre ... tror egentlig alt for bra om det. Nei det er komplisert og vanskelig å være venner etter et brudd. Det er best å bryte alt. Jeg kan jo si det som det var : Jeg var ingen god venn. Jeg gikk rundt å var kun opptatt av å tviholde på de. 

Nei, hva slags ekte vennskap kan det bli når man egentlig bare vil være kjæreste med den man er dumpet av. Bare tøys. Prøv å finne litt ut av hvorfor du er så veldig redd for å bli forlatt. Det er viktig å rydde litt opp i tror jeg for at du skal få det til å funke neste gang.

Skrevet
2 timer siden, Mina1 skrev:

En av de 3 holdt jeg på altfor lenge med. Og når de på toppen sier ord som " du er og kommer alltid til å bli min beste sex" så manipulerer jo de det hele. 

Du får ta høyde for at både forelskede og sinte folk sier ting som de mener der og da, men som de kanskje ikke kan stå helt inne for når alt kommer til alt. 

Skrevet (endret)
27 minutter siden, Gargamel skrev:

Du får ta høyde for at både forelskede og sinte folk sier ting som de mener der og da, men som de kanskje ikke kan stå helt inne for når alt kommer til alt. 

Ja for eksempel så fikk jeg høre bare positive ord om hvor bra person jeg var da jeg ble droppet. Eneste var den forelskelsen som tok slutt. Men når man fortsetter et vennskap med sex så ble jeg beskyldt for at jeg var en løgner og syk i hodet osv. Jeg tok det innover meg såklart for hvorfor skulle jeg som er ærlig og åpen bli kallt en patetisk løgner. Men hva med han som dumper meg for så å ville ha sex og si at jeg er hans beste sex . Er han en løgner? Det vil jeg iallefall tro. Slike folk skyter seg selv i ræven på gammelt ordtak vis . :;) . Og når jeg spurte om vi kunne prate / chatte om de beskyldningene...så sier vedkommende nei det går ikke for du er syk i hodet din løgner, Bye. .. og jeg sto der igjen å følte meg helt hjelpesløs. Men de prater så lenge de vil ha sex eller vil oppnå noe så man skulle jo tro de ellers også kunne ta en voksen ordentlig prat men nei. Håpløst . Og derfor best å løpe unna før en havner i den situasjonen med et menneske. 

Det er dessuten vanskelig å være venner med noen man har hatt sex eller forhold med. Men det er vel derfor dette kun skjer i slike relasjoner. Ingen andre sier til meg at jeg er syk i hodet. ;)

Endret av Mina1
Skrevet (endret)
2 timer siden, Gargamel skrev:

Det er sant. De sier ting som "poffer" ut av de der og da, men de vil ikke diskutere hva som ble sagt, eller ha noen svar tilbake på det. 

Greit : jeg er ikke feilfri selv, men jeg ser jo helt klart og tydelig feil i dem som slenger barnslige stygge ord i fra seg på den måten. Det er jo ikke dagligdags at folk sier slike ord til hveandre. :) . Heldigvis. Jeg opplever som oftest at folk prater høflig og vennlig med meg i virkeligheten. Og det er jo slik det skal være. Istedet for å slenge ut beskyldninger som man ikke vil høre noen forklaring eller kommentar tilbake på. ;) . Er vel mulig fordi de vet at de kom med en beskyldning som var feil. Dermed så går det ikke ann å prate om det som ble sagt . :) 

Endret av Mina1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...