Gå til innhold

Dissosiasjon,- hvordan oppleves Det?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet

Ja hvordan? 

Jeg opplever av og til at jeg faller litt bort i samtaler. Det er helst i en til en samtaler hvor den andre snakker om ting jeg ikke orker å høre på. Da faller jeg ut såpass at jeg ikke husker hva som er blitt sagt og blikket stivner på noe nøytralt. Hjemme har det skjedd at jeg kommer til meg selv av at mannen gjentatte ganger forsøker å få kontakt. Nesten som om jeg skulle vert oppslukt av noe f.eks film på TV men jeg tar ikke inn noe av det som skjer. Hodet er liksom helt tomt og blankt. Blikket er slørete og hørselen er skrudd med på 0. 

Jeg er usikker på om dette er noe jeg bør ta opp med Dps når jeg begynner der (om sikkert en evighet ventetid til).

Skrevet
Akkurat nå, BamseLiten skrev:

Ja hvordan? 

Jeg opplever av og til at jeg faller litt bort i samtaler. Det er helst i en til en samtaler hvor den andre snakker om ting jeg ikke orker å høre på. Da faller jeg ut såpass at jeg ikke husker hva som er blitt sagt og blikket stivner på noe nøytralt. Hjemme har det skjedd at jeg kommer til meg selv av at mannen gjentatte ganger forsøker å få kontakt. Nesten som om jeg skulle vert oppslukt av noe f.eks film på TV men jeg tar ikke inn noe av det som skjer. Hodet er liksom helt tomt og blankt. Blikket er slørete og hørselen er skrudd med på 0. 

Jeg er usikker på om dette er noe jeg bør ta opp med Dps når jeg begynner der (om sikkert en evighet ventetid til).

Jeg har også hatt det sånn. 

Anonymkode: 80630...718

Gjest Kanuttius
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også hatt det sånn. 

Anonymkode: 80630...718

Fikk du vite hva det var?

Gjest Kanuttius
Skrevet

Når dette skjer ovenfor andre mennesker føler jeg meg skikkelig ekkel etterpå. Jeg mener, selv om de prater om ting jeg ikke er interessert i å høre eller orker å snakke om  (eks gjentakende historier) så burde jeg jo klare å være høflig nok til å lytte og i det minste gi litt tilbakemelding og heller forsøke å vri tema over på noe annet. Ikke helt tom stillhet liksom. Vet ikke om disse menneskene merker Det, noen prater jo i vei uansett hvilken vegg de snakker til.

Skrevet

Dissosiasjon finnes i flere former og det du beskriver kan ligne en av formene for dissosiasjon (derealisasjon):

"- Dissosiasjon kan ramme en persons identitet, sanseopplevelser, hukommelse og kroppsopplevelse, forklarer Holen. En person som lider av dissosiative lidelser vil ofte, men ikke alltid, oppleves som fjern, lite kontaktbar og «i sin egen verden», uten å være beruset eller alvorlig skadet."

"Dissosiative lidelser" på Lommelegen.no

Gjest Kanuttius
Skrevet
7 timer siden, Eva Sofie skrev:

Dissosiasjon finnes i flere former og det du beskriver kan ligne en av formene for dissosiasjon (derealisasjon):

"- Dissosiasjon kan ramme en persons identitet, sanseopplevelser, hukommelse og kroppsopplevelse, forklarer Holen. En person som lider av dissosiative lidelser vil ofte, men ikke alltid, oppleves som fjern, lite kontaktbar og «i sin egen verden», uten å være beruset eller alvorlig skadet."

"Dissosiative lidelser" på Lommelegen.no

Takk Eva Sofie  (nydelig navn). Det var oppklarende 😊 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...