AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 Skrevet 29. september 2017 Leser det under diagnostisering av stenningslidelse ikke alltid tas høyde for nevrologiske / biologiske aspekter.. Hvordan vet du om dette er tatt i betraktning ? Dette innbefatter vel mer enn mr ? Når tanker kan rase i hodet periodisk og tankeflyt fremstår ekstra tilgjengelig bare av og til ( og veksle r m perioder av mindre energi og tanke messing kapasitet , kan dette være et tegn ? Føler meg ofte springende i tankerekker og var for sanseinntrykk ,så havner jeg gradvis mer i en rolig , mer monoton , gjerne trist og mer ( halv /hel) depressiv tid hvor trøtthet og skam , i blant irritabilitet siger inn. Er kun diagnostisert med vanlig dep , høres dette riktig ut ? Er det ikke så farlig med nyansene ..,kun vanlig formvariasjon ? Hva skiller ? Antidepressiva hjalp og sove med , men de variasjonene er svært tydelige og griper inn i liv og funksjonsnivå .., Anonymkode: 3303a...2b3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har aldri vært borte i at bipolar lidelse har vært diagnostisert kun på grunnlag av indre symptomer/opplevelser, Dvs uten at det har gitt seg utslag i klart observerbare adferdsendringer. Hvis det du beskriver som mulige oppoversvingninger ikke har gitt observerbar aktivitetsøkning og/eller klart nedsatt søvnbehov, mener jeg diagnostiseringen av deg er korrekt. Anonymkode: 77995...f53 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Det står litt om det her hos Psykia, mye bra å lese det om bipolar og bipolare spektrum. http://psykia.no/utredning.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.