Gå til innhold

Psykisk helsehjelp i kommunen

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet

Dere som har brukt det kommunale tilbudet som f.eks samtaler med psykiatrisk sykepleier.

Hvor lang tid tok det fra dere søkte til dere fikk svar og evt time? 

Skrevet
4 timer siden, BamseLiten skrev:

Dere som har brukt det kommunale tilbudet som f.eks samtaler med psykiatrisk sykepleier.

Et par uker. 

Anonymkode: 840e9...5ac

Skrevet
5 timer siden, BamseLiten skrev:

Er det den behandlingen du ønsker? Ikke ny DPS/privat med avtale?

Skrevet

Foreløpig har det gått litt over 7 uker. Det står at saksbehandlingstiden er inntil 8 uker, men hun sa 2 mnd da jeg pratet med hun ene der. Har vært inne på sånn kartleggingssamtale. Aner ikke hvor lang tid det tar fra de har behandlet søknaden og til jeg faktisk får hjelp.

Blomsterfluen
Skrevet
12 timer siden, BamseLiten skrev:

det tok 2 uker før jegfikk time, men da jeg mødte opp, var psykiateren i nabokommunen hoss en passient, og folka på psykiatrien skjønte ikke en dritt, og fikk beskjed om å spørre fastlegen som hadde henvist meg, men helsestasjonen var stengt for dagen så legen var gått hjem og timen ble aldri fullført timen og dette kaoaet tok 2 timet frem og tilbake i  avdeligene. jeg måtte hjem igjen uten å få noe medisinvurdering mot den kolosale angsten min. jeg var tillogmed redd når bilen jeg satt på i, begynte å kjøre fordi det kilte i magen. det var rart.

Gjest Kanuttius
Skrevet
8 timer siden, XbellaX skrev:

Er det den behandlingen du ønsker? Ikke ny DPS/privat med avtale?

Jeg er henvist til dps også nå. Regner med det er en del ventetid så håpet er at en kommunal psyk kan lette litt på trykket mens jeg venter og gjerne og frem til jeg ser at kjemien med Dps er grei. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg har inntrykk av at så mange som trenger hjelp ikke får det mye på grunn av økonomi og manglende fagpersonell. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
10 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg har inntrykk av at så mange som trenger hjelp ikke får det mye på grunn av økonomi og manglende fagpersonell. 

Det krangles mye om det i denne kommunen så det blir spennende å se. Føles fælt å søke om slik hjelp men enda verre å skulle få avslag når man har vrengt sjela si i søknaden. Får vente å se, har inne søknad hos dps også så en ordning må det bli. 

Gjest Kanuttius
Skrevet

En liten oppdatering. Kommunen ringte i dag og beklager at hun som skulle se på saken hadde ferie men at hun skulle kontakte meg og avtale møte til mandag hvis jeg kunne klare å vente til da. Må si jeg er veldig fornøyd med at det går så fort 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...