Gå til innhold

Når alt er utprøvd...hva er rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

fortvilt og ødelagt...

alt som er av behandling, terapi og ssri og snri medsiner er prøvd og jeg har ekstremt angst 24/7, hva er rett, skal en bare leve i ren lidelse og tortur? 

Kropp absolutt alt rister, er bare konstant redd...for hva, nei ikke redd sosialt eller noe annet som passer i disse angst diagnosene. Synet er tredobelt, alt renner ut av magen og ja listen er lang. Ren tortur. River og sliter i kropp og hode hele tiden, uansett hvor jeg er og hva jeg gjør.

Har vært hos x antall behandlere, prøvd alle terapi og alt som er mulig på dps, kommune, fastlege.

på egenhånd prøvd hypnose, vitaminkurer etc.

har tanker om at jeg bare vil dø enn å forsette slik, men er Tørr ikke gjøre det, samt jeg vil jo bare være fri igjen, meg selv.kan vel si at jeg er deprimert Pga dette.

er det rett at en skal ha det sånn. Tidligere behandler bare lo når jeg gråt og var fortvilet for har prøvd ut alt og sa bare at da må vi bare avslutte deg. hele psykiatrien har skremt meg... sitter igjen med flere traumer etter det..

beroligende medsiner er det jo ingen som skriver ut i dette landet. Klar over avhengighetsfaren. Men aner ikke hva annet som kan hjelpe.

hva skal man gjøre i en slik situasjon?

Anonymkode: 4e8b2...0aa

Skrevet

Ny henvisning til psykiater/psykolog. 

Medisiner hjelper bare på symptomene, men ikke årsaken til angsten din. 

Skrevet

Når en leser dette, sitter en igjen med mange spørsmål før det er mulig å svare. Er du født slik? Har du vært utsatt for overgrep? Hvor gammel var du da angsten startet? Hvor gammel er du nå? Har du fått en eller flere diagnoser og i tilfelle hvilke?

Anonymkode: 54de6...a9b

Gjest Håpeful
Skrevet

Høres ut som et ennå mer ekstremt tilfelle av meg. Jeg hadde også ekstrem angst og ble satt på SSRIer uten bedring(forverring). Begynte så med Lamictal og når det kicket inn var det som å ta 20 mg stesolid. Har du vært hos en privat psykiater eventuelt og blitt diagnostisert ordentlig? Kan være bipolar spektrum.

i tillegg, for meg rart at man skal være så redd for å skrive ut B-preparater. Bedre det enn arbeidsuførhet eller sterk angst hvis det brukes i kontrollerte doser i samarbeid med spesialist.

Skrevet

Kjenner meg dessverre igjen, men har ingen svar. Eller dvs har du prøvd kommunal oppfølging med psyk sykepleier, dagsenter, hjemmetjeneste? Det er i alle fall noe, men kommer veldig an på kommunen du bor i i forhold til hva slags tilbud som finnes.

Jeg blir gitt opp, blir kastet ut av DPS mot min vilje pga mange på venteliste. Har masse angst og dyp depresjon, men blir ikke bedre. Utrolig frustrerende. 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Kjenner meg godt igjen. Jeg var preget av angst døgnet rundt og hadde gjerne 3 panikkanfall hver dag på jobb og jeg jobbet korte dager...for meg hjalp det ene del å bli trygget på at jeg skulle ut av jobb og ikke tilbake det. Nav gir meg foreløpig ro og tid til å komme ut av angsten. En ting som hjelper men som ikke nav godkjenner som behandling er en dame som driver med alternativ massasje. Hun vet å gni all uro ut av kroppen men behandlingen koster og må gjentas hele tiden.

• 2 uker senere...
Skrevet
På 3.10.2017 den 21.10, Håpeful skrev:

Høres ut som et ennå mer ekstremt tilfelle av meg. Jeg hadde også ekstrem angst og ble satt på SSRIer uten bedring(forverring). Begynte så med Lamictal og når det kicket inn var det som å ta 20 mg stesolid. Har du vært hos en privat psykiater eventuelt og blitt diagnostisert ordentlig? Kan være bipolar spektrum.

i tillegg, for meg rart at man skal være så redd for å skrive ut B-preparater. Bedre det enn arbeidsuførhet eller sterk angst hvis det brukes i kontrollerte doser i samarbeid med spesialist.

Ja jeg synest det er merkelig, når alt er prøvd og slik jeg lider, er ikke bare lutt angst, er livredd, og passer ikke inn i noen angst kategorier.

har ikke prøvd lamictal.

har vært på dps i to år!!!! Bare blitt sykere. Fått psyk med avtale no, men igjen teste ut ssri og snri. 

Jeg kan ikke ha det sånn lengre og aner ikke mine arme råd. 

Tanker om død kommer, men klarer ikke gjøre d. 

og det er sykt!!!!!! At man da skal forsette å se pasienten lide når alt er prøvd. 

Vurderer å skrive innlegget på nytt, glemte å skrive at eg har vært i dps, kommune i over to år! Og nå er det tre år siden jeg ble syk.

Skrevet
På 3.10.2017 den 23.25, Undulaten skrev:

Kjenner meg dessverre igjen, men har ingen svar. Eller dvs har du prøvd kommunal oppfølging med psyk sykepleier, dagsenter, hjemmetjeneste? Det er i alle fall noe, men kommer veldig an på kommunen du bor i i forhold til hva slags tilbud som finnes.

Jeg blir gitt opp, blir kastet ut av DPS mot min vilje pga mange på venteliste. Har masse angst og dyp depresjon, men blir ikke bedre. Utrolig frustrerende. 

Jepp, alt prøvd, vært i dps i over to år, prøvd innleggelser, vært hos komm psyk.

ingenting er ikke prøvd.

jeg kan ikke leve sånn.

alt jeg sitter igjen m no, er å være livredd og vite at det er ingen hjelp å få.

tror eg må skrive et nytt innlegg og legge til info om hvor lenge og hva som er prøvd. 

Skrevet
På 3.10.2017 den 21.10, Håpeful skrev:

Jeg har hele veien stått i mot b prep, men no er det nok. 

Livet mitt er ødelagt Pga dårlig hjelp. Men de ler jo bare av meg, for alle andre blir jo frisk.

er bare traumatisert av måten jeg er blitt behandlet på i dps komm etc, 

jeg mener også at når det er kommet så lang så må det være bedre å få b prep som fungere i kontrollert m beh. Er ikke akkurat som jeg er ute etter å ruse meg, men ha en normal hverdag.

er nå over to år siden jeg ble sykemeldt. Livet er ødelagt, mistet venner, jobb, familie etc. 

Skrevet
På 2.10.2017 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Når en leser dette, sitter en igjen med mange spørsmål før det er mulig å svare. Er du født slik? Har du vært utsatt for overgrep? Hvor gammel var du da angsten startet? Hvor gammel er du nå? Har du fått en eller flere diagnoser og i tilfelle hvilke?

Hei Trådstarter,

anbefaler sterkt at du svarer på disse spørsmålene fra Anonym...a9b - Da er det mye lettere for oss andre å gi relevante råd.

Spesielt dette med når og hvordan angsten startet er kritisk å forstå om en skal gi råd.

Skrevet
2 minutter siden, Caprioli skrev:

Hei Trådstarter,

anbefaler sterkt at du svarer på disse spørsmålene fra Anonym...a9b - Da er det mye lettere for oss andre å gi relevante råd.

Spesielt dette med når og hvordan angsten startet er kritisk å forstå om en skal gi råd.

Ja det kan jeg gjøre.

Skrevet
På 2.10.2017 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Nei er ikke født slik. Ikke vært utsatt for overgrep ( bortsett fra traumer etter innleggelser). Er voksen, vet ikke om jeg skal skrive alder, synest det litt ekkelt å skrive på nettet. 

Diagnoser, angst depresjon. Ikke noe konkret egentlig. Har ikke sosial angst. De satt vel bare gad, men kjenner meg ikke igjen i den. 

Alt ble utløst av medsin jeg fikk av legen. Som er kjent for å gi depresjon og angst. Men dette ble aldri satt i sammenheng. Er behandlet riktig. Kunnskapen om denne medisinen er liten flere steder. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...