Gå til innhold

Akutt ambulant team

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Andreaswell skrev:

Ja, kjenner meg godt igjen i det du skriver. Spesielt det om foreldre.

Jeg har nå gått i traumeterapi i litt mer enn ett år og jeg har forsøkt å beskytte foreldrene mine. Jeg ser de har gjort mye uheldig i oppveksten min, men likevel er jeg opptatt av at jeg ikke vil fremstille de som dårlige foreldre. En gang brukte psykologen "omsorgssvikt" om de og når jeg lukket meg inn i leiligheten hjemme, kom tårene. Jeg hadde gjort noe galt: Satt de i et dårlig lys.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg har nå gått i traumeterapi i litt mer enn ett år og jeg har forsøkt å beskytte foreldrene mine. Jeg ser de har gjort mye uheldig i oppveksten min, men likevel er jeg opptatt av at jeg ikke vil fremstille de som dårlige foreldre. En gang brukte psykologen "omsorgssvikt" om de og når jeg lukket meg inn i leiligheten hjemme, kom tårene. Jeg hadde gjort noe galt: Satt de i et dårlig lys.

Jeg forsøkte også å beskytte foreldrene mine, og gjør det vel ennå. De så ikke, og klarte det rett og slett ikke bedre. De burde sett, helt klart. Men det har vel med den generasjonen de er fra mye, at de ikke evnet å se. Og dessuten, at jeg ikke gav de tydelige nok tegn kanskje, selv om tegnene egentlig var der. Men jeg har i hvert fall tilgitt dem forlengst for at de ikke så. Jeg er så glad i dem, og de var barn av sin tid. Slik var de for meg i hvert fall. Forstår det hvis det er annerledes for andre.

Gjest Gargamel
Skrevet

Lykke til! Håper du lar deg inspirere av de som har vært gjennom behandling og fått det bedre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...