Gå til innhold

Hadde man bare gjort ting anderledes... Kjenner du deg igjen?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
5 timer siden, påskelilje skrev:

Det er ikke så ofte jeg tenker på det, er generelt flink til å leve i nåtiden og ikke tenke så mye på hva som har vært. Men jeg tror, sett i ettertid, at det hadde vært klokt å ikke etablere seg med kjæreste så veldig tidlig (jeg var 20 år da vi ble sammen). Tror vi begge hadde hatt godt av å være voksne noen år hver for oss, før vi slo oss sammen. Men hadde jeg ikke blitt sammen med mannen min, hadde jeg jo ikke fått de tre barna jeg er så glad i.

Jeg burde også ha reist mye mer rundt før jeg fikk barn (hadde mulighet til det, men vi var litt gniene på pengene da vi studerte) - det er først de siste 8 årene at vi har reist utenfor Skandinavia.

Jeg angrer også litt på at jeg ikke tilbragte enda mer tid sammen med besteforeldrene mine og den ene onkelen min, før de døde. Jeg var veldig glad i dem alle tre. Er blitt mer bevisst på det de siste årene, når flere i familien har dødd, og setter veldig pris på tid sammen med mine foreldre og andre eldre i familien.

Det er selvsagt ting jeg kunne gjort annerledes med barna, jeg har ikke vært noen perfekt mor, selv om jeg har gjort så godt jeg kunne. Tenker jo av og til på at særlig den ene kanskje kunne hatt det noe lettere dersom vi foreldre hadde taklet dette barnet annerledes enn vi gjorde. Men det har i alle fall aldri vært mangel på kjærlighet, kos, og interesse for hva h*n holder på med, og det er i alle fall godt å vite.

Nå kom jeg på noe da jeg leste innlegget ditt.

Det er to personer jeg angrer på at jeg ikke brukte mer tid på før de døde. To vennskap som døde hen. Tenkte ofte å ta kontakt, men det ble ikke gjort. Spesielt det ene dødsfallet plaget meg. Hun tok kontakt og ville møtes på kafe. Jeg svarte noe sånt. - Ja, det hadde vært hyggelig å gjøre en dag. Ble ikke noe av og vi hadde hatt nær kontakt tidligere i flere år. Vi var veldig ulike, så må innrømme at mitt behov ikke var så stort.

Begge dødsfallene fikk jeg vite om på facebook. Det siste dødsfallet plager meg litt enda, men det er for vondt å tenke på, så jeg prøver å skyve det vekk.

Noe annet jeg også tenker på og det er det verste og noe som jeg aldri har turt å si til noen i RL. Jeg så noen ungdommer kjøre alt for fort i en 60 sone en gang. Jeg tenkte:-  Herregud, så fort de kjører ,så tenkte jeg ikke mer på den saken. 

Uka etter døde de i samme strekning . Tenk om jeg hadde varslet, så mye sorg og smerte jeg kunne forhindret. 

Endret av Nicklusheletida
.

Fortsetter under...

http://sosialnytt.com/5-tingene-angrer-pa-nar-livet-gar-slutten/

En sak som er veldig viktig å tenke på er følgende : Når du ligger på dødsleiet har det ikke så mye å si hva andre mennesker måtte mene om deg. Tillate seg selv å være lykkelig , og være lykkelig med nettopp hva du vil, og hvem du er :) 

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg har også hørt at de på dødsleiet angrer på at de ikke levde mer og tok flere sjanser. 

Lett for dem å si, når de ligger der trygt og skal dø uansett,  tenker jeg. 

Jeg har lest at man angrer at man ikke brukte mindre tid på jobb og mer tid på venner og familie...

Endret av Kayia
1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg har også hørt at de på dødsleiet angrer på at de ikke levde mer og tok flere sjanser. 

Lett for dem å si, når de ligger der trygt og skal dø uansett,  tenker jeg. 

Helt enig med deg. Det er lett for dem å si at de skulle ha levd mer, og tatt flere sjanser. For å ta sjanser innebærer også fare... Fare for helse, og situasjon det og. Spørs hva det gjelder foreks. Hva man skal ta sjanser på osv. 

Endret av Mina1
Gjest Gargamel
37 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg har lest at man angrer at man ikke brukte mindre tid på jobb og mer tid på venner og familie...

Jeg tror egentlig ikke jeg vil angre så mye på det, men jeg jobber stort sett normale uker, og synes jobben er veldig spennende.

Annonse

44 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg angrer NÅ på at jeg har gitt så mye til jobben, ikke kanskje først og fremst tid, men fokus og energi.

Wææææ...betyr det at jeg ligger på døsleiet her i sofaen min ;)

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror egentlig ikke jeg vil angre så mye på det, men jeg jobber stort sett normale uker, og synes jobben er veldig spennende.

Jeg tror jeg har balansert dette godt jeg også, og har som deg en jobb der jeg får jobbe for å utvikle det området jeg alltid har hatt en brennende interesse for. Jeg jobber mye nå, men så har jeg ikke ansvar for småunger og da kan jeg jobbe som pokker i perioder :) Men - her er vi nok svært heldige både du og jeg, og i den grad jeg gir jr råd om yrkesvalg forteller jeg dette framfor å fokusere på hvilken linje eller fag han bør velge :) 

Jeg tror forresten ikke jeg kommer til å angre at jeg ikke har gjort ditt eller datt heller - jeg har opplevd og fått gjort svært mye allerede syns jeg :) 

Endret av Kayia
Akkurat nå, Caprioli skrev:

Jeg angrer NÅ på at jeg har gitt så mye til jobben, ikke kanskje først og fremst tid, men fokus og energi.

Hahaha, betyr bare at du er så heldig å kan bruke resten sv ditt liv annerledes - om du vil :D 

Det er nok ting jeg skulle ha gjort anderledes når jeg ser tilbake. Men så vet jeg at jeg gjorde så godt jeg kunne der jeg var på det tidspunktet. Ingen går gjennom livet og tar bare gode valg. Man kan ikke " banke" seg selv opp for det som har vært men man kan begynne med å gjøre bedre valg fra nå av. 

Anonymkode: a2a38...1a7

Nicklusheletida
2 timer siden, Gargamel skrev:

Nei, man kan jo ikke angre på at holder liv i seg selv og familien :)

Annonse

Jeg angrer på at jeg ikke gikk ut av ekteskapet før og så angrer jeg på enkelte små ting jeg har gjort. Aller mest angrer jeg på det dummeste jeg noensinne har gjort....at jeg begynte å røyke. Jobber med saken slik at jeg kan si at jeg er en eks røyker.

2 timer siden, Caprioli skrev:

Man må ha en jobb for å ha økonomi til å funke på fritiden. Jeg har veldig dårlig arbeidstider. Men jeg gjør det beste ut av det, og tenker at økonomien gjør at jeg eksisterer også, og kan finne opplevelser og samtidig ha det bra med familien. . :) 

Endret av Mina1
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Man må ha en jobb for å ha økonomi til å funke på fritiden. Jeg har veldig dårlig arbeidstider. Men jeg gjør det beste ut av det, og tenker at økonomien gjør at jeg eksisterer også, og kan finne opplevelser og samtidig ha det bra med familien. . :) 

Ja, jobb må en ha, men det er forskjell på å jobbe for å leve, og å leve for å jobbe :)

For min del har jo dette ført til at jeg sitter (les: ligger akkurat nå da ;)) her og egentlig ikke er i stand til å oppleve noe særlig i det hele tatt :lol:

48 minutter siden, Caprioli skrev:

Ja, jobb må en ha, men det er forskjell på å jobbe for å leve, og å leve for å jobbe :)

For min del har jo dette ført til at jeg sitter (les: ligger akkurat nå da ;)) her og egentlig ikke er i stand til å oppleve noe særlig i det hele tatt :lol:

Det er sant. Men jeg føler iblant at jeg gjør for mye for jobben, men men.... jeg forsøker å ha et liv på toppen. :) 

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er sant. Men jeg føler iblant at jeg gjør for mye for jobben, men men.... jeg forsøker å ha et liv på toppen. :) 

Ja, du må selv kjenne på hva som fungerer for deg, og det kan jo også være perioder hvor en har mindre å gi enn andre.

De selger jo sånne energi-barer på butikken, mon tro om ikke en slik vil gjøre susen ;)

PS: Gjort tabben i år også. Vært tidlig ute og kjøpt Halloween-godt. Lærer aldri.

Jo men på den annen side tror jeg først det er når man ikke kjenner seg så mye igjen i andre at man er i ferd med å friskme til.😊

De smarteste menneskene ser man oftest ikke før det er for sent er min erfaring.

Værst vondt gjør det å se nesten maken blå bil som hans.

Anonymkode: c83c1...8e7

13 timer siden, Kayia skrev:

Jeg syns det er litt merkelig at man ligger på dødsleie og angrer på ting man ikke har gjort. Man vet jo at om kort tid vil man ikke bry seg om hva man har eller ikke har gjort i livet. Spiller det liksom så stor rolle, eller er det litt overdrevent? Har det blitt mer noe man bare sier, eller ligger man seriøst dausyk og angrer på hva man har eller ikke har gjort?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...