Gå til innhold

Nedfor, men uklar hypomani?! NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri fått denne diagnosen, men har vært litt hypoman til tider. Forskjellen er at jeg ikke har hatt det på flere år. Husker noe som het atypisk mani eller hypomani.

Har hatt det veldig tøft og har hatt det lenge. Utslitt fysisk og emosjonelt. Klump i halsen hele tiden. Tåler ikke negative ting og blir veldig lett og ekstremt påvirket av triste ting(tør ikke å lese avisen eller se på nyheter). Økt angst. Hadde selvmordstanker, men de har gått bort. Har ikke ork til å være sosial. 

De siste to ukene har jeg nesten gått til vanvidd av hjernen min:
* Konstant sug etter kunnskap, glemmer tiden helt.
* Tonnevis av nye ideer og kreative løsninger på ting som jeg ikke fant ut av før.
* Mulige panikkanfall, men har lært meg å håndtere de etter hundrevis av år.
* Våkner i grei form, men blir bare verre utover dagen
* Ender opp opphengt i småting og glemmer tiden helt
* Veldig varm til tider, noe feber, men ubetydelig, har hatt det over en uke, forkjølelse(det er jo høst). CRP, normal. 
* Ubeskrivelig matlyst, kjenner ikke metthetsfølelse, selv om jeg ikke får plass til mer. Spiser sunt og nok, men hodet "maser" etter mat. Ikke søtsug, men grønnsaker, omså havregrøt. Kunne ha spist papp. 
* Snakker veldig mye raskere til tider, men bare i bølger 
* Ved en anledning møtte jeg ei venninne og tiden fløy. Småsnakk og hun hadde en ide om noe og da drøsset det fra meg. Hun ble helt satt ut om hvor mye jeg kunne om teamet og at jeg hadde allslags mulige ideer. Dette gikk jeg rundt og tenkte mer og mer på etterhånd.
* Chatting på nett. Uendelig. Om allmennkunnskap, vitenskap, mest teknologi. 

Jeg aner ikke hva dette er. Det er ingenting galt med at jeg får noe annet å tenke på enn det negative, bare at jeg ikke gjør det bevisst og at hjernen maser. Frister å koble meg fra nettet. Jeg vet at da kommer jeg til å gå løs på bøker. 

Jeg har Seroquel til å sove på ved behov og som jeg ikke har trengt. Tok mer Seroquel, men ble ekstremt dårlig og sov lenge. Føler at det blir feil å ta Seroquel når jeg allerede er utslått. 

Ingen endringer i medisiner de siste årene. Begynte å ta kosttilskudd grunnet mangel på vitamin-D. Blodprøver helt perfekte. Ingen somatiske lidelser. Tar x1 60 mikrogram D3, x2 300mg magnesium mot tretthet, omega-3 kapsler(gidder ikke å lese hvor mye, men dør nok ikke av det, normal dose) og x1 200mg C-vitamin. Alt fra apotek.

Medisiner:

Morgen:
Lamictal, 200mg
Rivotril, 6mg
Cipramil, 20mg 
Nobligan, 50mg fordelt på to doser, maks 100mg, ikke depot(MERK! Klar over interaksjon, men har brukt det lenge, over ett år. Ikke mer enn 100mg i døgnet.)

Kveld:
Seroquel, 25-50mg(ved behov)
Melatonin, 3mg 
Rivotril, 4mg
Lamictal, 200mg

Mann, 35

Anonymkode: 99808...bbe

Gjest Kanuttius
Skrevet

NHD er ikke her lengre men kanskje noen brukere har tanker å dele.

Skrevet

Jeg får minst to tanker ved å lese dette:

1. Ja, jeg tror du har en eller annen form for bipolar lidelse. Du bruker jo allerede Lamictal. Vet du hva serumkonsentrasjonen er? Det du beskriver er sannsynligvis en hypomani. Du bør diskutere med legen din om du skal seponere AD og øke Seroquel en periode.

2. Du har et ekstremt forbruk av Rivotril. Det tilsvarer Valium 200 mg. Slikt roter til hjernen. Kan du i samarbeid med lege gjøre noe med dette?

Anonymkode: 47f17...55d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...