Gå til innhold

Hvorfor har jeg hallusinasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har bipolar 1, og er litt plaget av hallusinasjoner for tiden. Først og fremst på natten. 

Tidligere har jeg ikke slitt så mye med dette. Da jeg var i tenårene, hadde jeg en periode det jeg var deprimert, hadde angst, og også hallusinasjoner.

Nå er jeg i en periode der jeg for det meste har vært depressiv, men har føket opp i hypomani i blant. Noen dager er jeg også ganske normal. Men jeg sliter med søvnen. Tar Zyprexa for det. 

Jeg sliter med at jeg har hallusinasjoner på natta. Hjernen min kommer i et slags modus på natta. I det jeg holder på å sovne, så får jeg hallusinasjoner. Jeg våkner til, og jeg får nye hallusinasjoner. Feks. holder på å sovne, og en skikkelse "popper opp" ved siden av meg, og snakker til meg. Jeg blir redd og våkner ordentlig til. Da ser jeg flere skikkelser rundt om i rommet. Jeg sover altså ikke. Jeg snakker med kjæresten min, han trøster meg mens jeg freaker ut eller gråter, og jeg ser fortsatt ulike vesner i rommet. 

På dagen er det ganske ok. Hender jeg hører stemmer, men blir ikke redd som på natta.

Hvordan skal jeg tolke dette. Er ganske redd for å snakke med behandler om slike ting, i frykt for å feks få bipolardiagnosen endret til Schizoaffektiv lidelse. Har forøvrig boikottet behandling nå, fordi det ikke hjelper uansett.

Slitsomt å være... en freak. Lei. 

Anonymkode: 4dc13...9ea

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...