Gå til innhold

Er dette forsvarlig bruk av Tramadol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forsvarlig å bruke 70 Tramadol (50 mg) på 18 uker? 

Jeg har ikke brukt mere enn max 60 i åtet før. Har alltid vært svært forsiktig med å ta dem, ikke sløst for å si det sånn. 

Avtalt bruk med legen er for å klare å stå i jobb de dager nakkesmertene er verst, de er utmerket til det (og de har heller ingen sløvende effekt på meg). Det har holdt med bare 50 mg.
Jeg brukte dem hver dag i sommer, for å komme meg gjennom ny, full stilling og fysisk hard jobb. 

Jeg fikk sist en pakke på 100. Meningen var å ha dette i ett år. Nå har jeg brukt 70 stk på 4,5 mnd.. har hatt smerter i nakken hele uka men ikke turt å ta noe pga det høye forbruket. Er veldig sliten for tiden (nakkesmerter = slitenhet). 

Jeg tør ikke be legen om mere før til juni neste år, har også ny lege. Derfor må jeg bare la være å ta noe mer i år. Kan være mistenkelig for en lege når en ny pasient ber om sånt. Det er derfor jeg spør om dette. 

Ps. Jeg har aldri misbrukt verken medisiner eller noen form for rus, aldri hatt behov for å ruse meg. 

Anonymkode: 05740...bce

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det forsvarlig å bruke 70 Tramadol (50 mg) på 18 uker? 

Jeg har ikke brukt mere enn max 60 i åtet før. Har alltid vært svært forsiktig med å ta dem, ikke sløst for å si det sånn. 

Avtalt bruk med legen er for å klare å stå i jobb de dager nakkesmertene er verst, de er utmerket til det (og de har heller ingen sløvende effekt på meg). Det har holdt med bare 50 mg.
Jeg brukte dem hver dag i sommer, for å komme meg gjennom ny, full stilling og fysisk hard jobb. 

Jeg fikk sist en pakke på 100. Meningen var å ha dette i ett år. Nå har jeg brukt 70 stk på 4,5 mnd.. har hatt smerter i nakken hele uka men ikke turt å ta noe pga det høye forbruket. Er veldig sliten for tiden (nakkesmerter = slitenhet). 

Jeg tør ikke be legen om mere før til juni neste år, har også ny lege. Derfor må jeg bare la være å ta noe mer i år. Kan være mistenkelig for en lege når en ny pasient ber om sånt. Det er derfor jeg spør om dette. 

Ps. Jeg har aldri misbrukt verken medisiner eller noen form for rus, aldri hatt behov for å ruse meg. 

Anonymkode: 05740...bce

Kan ikke si noe om ditt forbruk av Tramadol, men litt om nakkesmerter.

Nå vet jeg jo ikke hvordan nakkeskade du har, men jeg har hatt en nakkeslengskade etter bilulykke og en rideulykke. Hadde store smerter. Kom så til en manuell terapeut som var god på nakke og rygg. Etter 1 år med ukentlige behandlinger så er jeg idag nesten smertefri, må bare være forsiktig med enkelte bevegelse.

Kanskje du også kan bli bedre av behandling hos manuell terapeut?  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...