Gå til innhold

Politianmeldt men henlagt sak, men det preger meg fortsatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble politianmeldt av en tidligere partner. Jeg ble avhørt, men det ble henlagt. Det preger meg fortsatt. For jeg føler meg forferdelig etter det. Hadde du slitt med troen på deg selv, og din verdighet om du hadde opplevd å bli politianmeldt av tidligere partner for sjikanerende og plagsom adferd? . Det stikker meg langt i sjelen ennå. Jeg satt i avhør. Jeg føler at jeg har dummet meg ut med å vært glad i personen som anmeldte meg. Føler det som verdens undergang i blant. Og verdens største skam. Men jeg forsøker å leve videre. 

Anonymkode: 63413...385

Skrevet

Enten har du hatt den adferden du ble anmeldt for. Da bør du føle det ikke pga det og ikke pga at du ble anmeldt.

Eller du har ikke hatt den adferden. Da er det den andre som har et problem (med seg selv). Da kan du være glad for at du ikke er likedan.

Anonymkode: c6fe7...946

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten har du hatt den adferden du ble anmeldt for. Da bør du føle det ikke pga det og ikke pga at du ble anmeldt.

Eller du har ikke hatt den adferden. Da er det den andre som har et problem (med seg selv). Da kan du være glad for at du ikke er likedan.

Anonymkode: c6fe7...946

Politiet sa at han hadde lagt opp til alt med sin adferd. Og at min reaksjon var noe som de regner som en normal reaksjon. Derfor ville ikke de ta saken videre til dom. Men jeg sliter ennå med hat til meg selv iblant for at jeg kontaktet en som ikke ville ha kontakt. Men jeg gjorde det i fortvilelse og forvirrelse av hans adferd. Men jeg synes det er pinlig og skam å tenke på. 

Gjest Gargamel
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at jeg har dummet meg ut med å vært glad i personen som anmeldte meg. ..385

Jeg skal ikke si imot deg på det punktet.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler det som verdens undergang i blant. Og verdens største skam.

Det er ikke verdens undergang, og ingen vits i å skamme seg over en grunnløs anmeldelse. Kun en dyrkjøpt erfaring rikere. Du får unngå sånne typer i fremtiden, og ferdig med det. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble politianmeldt av en tidligere partner. Jeg ble avhørt, men det ble henlagt. Det preger meg fortsatt. For jeg føler meg forferdelig etter det. Hadde du slitt med troen på deg selv, og din verdighet om du hadde opplevd å bli politianmeldt av tidligere partner for sjikanerende og plagsom adferd? . Det stikker meg langt i sjelen ennå. Jeg satt i avhør. Jeg føler at jeg har dummet meg ut med å vært glad i personen som anmeldte meg. Føler det som verdens undergang i blant. Og verdens største skam. Men jeg forsøker å leve videre. 

Jeg tenker bare at eksen din var et rasshøl og utrolig feig når han trekker sånt til politiet i stedet for å ta et oppgjør dere i mellom. Jeg regner med han er av typen uempatisk og anmeldte deg fordi du "plaget" han med meldinger og sånt etter bruddet fordi du var glad i han fortsatt. Noe som er mer normalen en at den sårede parten bare biter tenna sammen og går videre som om ingenting har skjedd. Stol på politiet og se gjennom kommunikasjonen deres på ny. Det er neppe så ille som du tror.

Anonymkode: 4b5cd...ca0

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal forsøke å la vær å gruble mer på dette akkurat nå i kveld. Klokken er 24 og det er på tide å roe seg ned litt før natten. Kanskje du skal ha det som mål å prøve å ikke kværne på dette med eksen din i morgen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker bare at eksen din var et rasshøl og utrolig feig når han trekker sånt til politiet i stedet for å ta et oppgjør dere i mellom. Jeg regner med han er av typen uempatisk og anmeldte deg fordi du "plaget" han med meldinger og sånt etter bruddet fordi du var glad i han fortsatt. Noe som er mer normalen en at den sårede parten bare biter tenna sammen og går videre som om ingenting har skjedd. Stol på politiet og se gjennom kommunikasjonen deres på ny. Det er neppe så ille som du tror.

Jeg var såret av bruddet, og plaget han med meldinger fordi jeg fortsatt var glad i han.

Jeg synes at han burde tenkt litt på at jeg skulle videre med livet mitt, og det enkleste ville vært om jeg hadde sluppet å gå gjennom politiet på denne måten. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var såret av bruddet, og plaget han med meldinger fordi jeg fortsatt var glad i han.

Jeg synes at han burde tenkt litt på at jeg skulle videre med livet mitt, og det enkleste ville vært om jeg hadde sluppet å gå gjennom politiet på denne måten. 

Og det er NORMALT. Spesielt om han er en typisk kjip og kald fyr som ikke svarer og latet som du ikke eksisterte mer. De fleste vil da sende flere meldinger fordi de trenger en avslutning og svar på ting for å kunne gå videre og de fortvilet av å bli behandlet på den måten i seg selv. Det er eksen din som er umoden og veldig feig når han ikke klarer ordne opp: dere i mellom. 

Du må bare gå videre. Du har fått støtte fra politiet. Han har ikke det. Det er han som "gal".

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er NORMALT. Spesielt om han er en typisk kjip og kald fyr som ikke svarer og latet som du ikke eksisterte mer. De fleste vil da sende flere meldinger fordi de trenger en avslutning og svar på ting for å kunne gå videre og de fortvilet av å bli behandlet på den måten i seg selv. Det er eksen din som er umoden og veldig feig når han ikke klarer ordne opp: dere i mellom. 

Du må bare gå videre. Du har fått støtte fra politiet. Han har ikke det. Det er han som "gal".

Han latet som om jeg ikke eksisterte mer. Jeg var omgjort fra å tro at jeg var en betydningsfull person i livet hans til å være ingenting. Livet må videre. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han latet som om jeg ikke eksisterte mer. Jeg var omgjort fra å tro at jeg var en betydningsfull person i livet hans til å være ingenting. Livet må videre. 

Tenkte nok det. Om det er noen trøst: det er ikke normalt å ignorere folk som har vært viktige i livet enten det er kjærester eller gode venner. Det er som regel forbeholdt folk med lav empati, eller ingen empati. Og det er veldig mulig at du vil oppdage i fremtiden at magisk nok ble alle hans ekskjærester "gale kvinner" som "plaget han" etter at han dumpet dem på en eller annen iskald måte.

Vær skeptisk til menn som ikke håndterer følelser og reagerer med å "blokke deg ut" i uenigheter eller krangler. Det merker en ofte tidlig i forhold. Da kan det være like greit å pakke sakene å gå, så du slipper bli så såret som det du antagelig ble her og sitter igjen med ydmykelse på toppen av alt. Masse lykke til. Det fins menn som oppfører seg voksent. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte nok det. Om det er noen trøst: det er ikke normalt å ignorere folk som har vært viktige i livet enten det er kjærester eller gode venner. Det er som regel forbeholdt folk med lav empati, eller ingen empati. Og det er veldig mulig at du vil oppdage i fremtiden at magisk nok ble alle hans ekskjærester "gale kvinner" som "plaget han" etter at han dumpet dem på en eller annen iskald måte.

Vær skeptisk til menn som ikke håndterer følelser og reagerer med å "blokke deg ut" i uenigheter eller krangler. Det merker en ofte tidlig i forhold. Da kan det være like greit å pakke sakene å gå, så du slipper bli så såret som det du antagelig ble her og sitter igjen med ydmykelse på toppen av alt. Masse lykke til. Det fins menn som oppfører seg voksent. 

Ja fra min side så er det slik det opplevdes , altså slik du beskriver. Veldig vondt. Men jeg lært at jeg må bare trekke meg unna med en gang jeg ser lignende signaler. Det er ydmykende. Gir en vond følelse. Men livet må videre. Det er nok viktig å ikke hate seg selv for det. 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Fokusere på Det politiet sa. At din reaksjon var normal og hans unormal. Det er fakta hvis de sa det.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et forslag: I MORGEN kontakter du fastlege og ber om henvisning til noen for å få hjelp til å løse opp i dette. Du har gnålt om dette i månedsvis her inne og nekter å søke hjelp, men vil ordne opp selv. Noe du stadig viser med all tydelighet at du ikke klarer. SØK HJELP! 

Skrevet
9 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har et forslag: I MORGEN kontakter du fastlege og ber om henvisning til noen for å få hjelp til å løse opp i dette. Du har gnålt om dette i månedsvis her inne og nekter å søke hjelp, men vil ordne opp selv. Noe du stadig viser med all tydelighet at du ikke klarer. SØK HJELP! 

Jeg syns personlig å bruke ord som " gnålt i månedsvis" er litt negativt ladet og ødelegger litt din oppfordring om å søke hjelp. En person som sliter med skyldfølelse kan da lett føle at hun må søke hjelp fordi hun takler ting så dårlig og ikke fordi hun ble dårlig behandlet. Det å oppleve ting som dette er faktisk skremmende. Personlig har jeg levd et lovlydig liv og var en " vanlig " , fredlig person. Kom likevel opp i en situasjon der vi ble mistenkeliggjort av politiet og det ble husransakelse , avhør og arrest. En veldig traumatisk opplevelse og helt absurd å komme i en slik situasjon når man ikke er vant til slikt. Vi ble også fullstendig frikjent men det satte sine spor. Vi måtte snakke med en terapaut om dette over et år . Vi forstår jo at politiet er så vant med mye verre ting og for de er nok denne saken med trådstarter enn formalitet men for den som opplever det er det vanskelig nok. Jeg støtter Lillemus i at det hadde vært godt å få snakke med noen om dette. Det vi opplevde er at det gikk litt i bølger. I perioder taklet vi det greit men så kunne det dukke opp igjen med jevne mellomrom.  Kanskje det er litt skamfullt å ta dette opp med fastlegen ?. 

Anonymkode: 24d25...3cc

Skrevet
9 timer siden, BamseLiten skrev:

Fokusere på Det politiet sa. At din reaksjon var normal og hans unormal. Det er fakta hvis de sa det.

De sa at han hadde bidratt til min reaksjon med sin adferd i situasjonen. Og at min reaksjon er regnet som en helt normal reaksjon med tanke på en bruddsituasjon. Og at politiet har høyst forståelse for at dette var en vond og vanskelig situasjon for meg. Når de sier det så betyr nok det at de mener at reaksjonen min var normal med tanke på hvordan situasjonen var. Og at det ikke er noe unormalt å kunne reagere slik jeg gjorde i en slik type situasjon. 

Mest av alt har det vært svært ydmykende. 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa at han hadde bidratt til min reaksjon med sin adferd i situasjonen. Og at min reaksjon er regnet som en helt normal reaksjon med tanke på en bruddsituasjon. Og at politiet har høyst forståelse for at dette var en vond og vanskelig situasjon for meg. Når de sier det så betyr nok det at de mener at reaksjonen min var normal med tanke på hvordan situasjonen var. Og at det ikke er noe unormalt å kunne reagere slik jeg gjorde i en slik type situasjon. 

Mest av alt har det vært svært ydmykende. 

Da kan du slå deg til ro med at det var en legitim reaksjon. Du reagerte normalt, ble ydmyket og svært dårlig behandlet. 

Nå har det gått en god stund. Du har stalket han, skrevet masse om han og kommer ikke videre. Nå begynner din atferd å bli unormal. Kanskje du bør få hjelp til å komme videre. Eller bare bestemme deg for at dette ikke skal prege deg mer. 

Endret av cilie
Skrevet

Hver gang jeg hører om ting i media tenker jeg på "Bjugn saken" men alle er kanskje mye flinkere nå.

Anonymkode: 067d0...010

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang jeg hører om ting i media tenker jeg på "Bjugn saken" men alle er kanskje mye flinkere nå.

Anonymkode: 067d0...010

Det er mye rart som skjer innen politiet og. Og noen saker som kommer inn er gjerne noe som kunne vært håndtert utenfor. Var en som sa til meg en gang at jeg måtte ikke tro at de som anmelder er uskylden selv. De opplevde mange saker i politiet hvor en kranglebøtte/ intrigebøtte vil anmelde en person, bare for å gjøre seg vanskelig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...