Gå til innhold

Hvor dårlig må man være for å innlegges?

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg har vært kjempedårlig når jeg har blitt innlagt, og folk som var der var dårlige og. 

Den gangen da jeg var innlagt på ungdomsavdelinga på psykehuset så var seriøst jeg den som var mest klin kokkos. Og ja jeg var kanskje kokkos, men jeg kan love deg at jeg var verken psykotisk, suicidal eller KLIN kokkos, den gangen. Det var en annen der som selvskada innimellom, men alle de andre 6-12 så man absolutt ingenting på, de var helt normale. De gjorde ingen ting unormalt. De var perfekte. En annen jente spiste ikke så mye, bare mest knekkebrød lizzom, men nei hun var ikke radmager akkurat. Jeg er faktisk forbauset over hvor oppegående de andre ungdommene som var der når jeg var der var. 

Anonymkode: 73db8...2cb

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den gangen da jeg var innlagt på ungdomsavdelinga på psykehuset så var seriøst jeg den som var mest klin kokkos. Og ja jeg var kanskje kokkos, men jeg kan love deg at jeg var verken psykotisk, suicidal eller KLIN kokkos, den gangen. Det var en annen der som selvskada innimellom, men alle de andre 6-12 så man absolutt ingenting på, de var helt normale. De gjorde ingen ting unormalt. De var perfekte. En annen jente spiste ikke så mye, bare mest knekkebrød lizzom, men nei hun var ikke radmager akkurat. Jeg er faktisk forbauset over hvor oppegående de andre ungdommene som var der når jeg var der var. 

Anonymkode: 73db8...2cb

Ok. Ja har jo truffet på oppegående folk også,men de sliter jo med noe alle som er der. Er jo derfor de er der. 

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg har vært kjempedårlig når jeg har blitt innlagt, og folk som var der var dårlige og. 

Ja det finnes to typer innleggelse. For dem som er veldig dårlige, og for den som må legges inn for en skikkelig utredning.

• 5 år senere...
FGT skrev (På 30.10.2017 den 23.31):

Ja det finnes to typer innleggelse. For dem som er veldig dårlige, og for den som må legges inn for en skikkelig utredning.

Legges inn hvor? På dps døgn, eller psykiatrisk sykehus? Vanlig sykehus?

og hva regnes som «skikkelig dårlig»?

Anonymkode: c8d74...5df

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For min del har jeg vært alvorlig deprimert og hatt påtrengende selvmordstanker.

Anonymkode: f9f75...523

Hvor legges man inn da? Og hvor lenge? Får man behandling eller bare «pause»?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor legges man inn da? Og hvor lenge? Får man behandling eller bare «pause»?

Det varierer nok. Jeg har blant annet vært 7 mnd på akuttpsykiatrisk med alvorlig depresjon. Har også bare vært et par uker. 

Glitter skrev (Akkurat nå):

Det varierer nok. Jeg har blant annet vært 7 mnd på akuttpsykiatrisk med alvorlig depresjon. Har også bare vært et par uker. 

Fikk du behandling og ble bra der?

og hva kvalifiserer til «alvorlig»?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk du behandling og ble bra der?

og hva kvalifiserer til «alvorlig»?

Vet egentlig ikke nøyaktig hva som kvalifiserer til alvorlig. Men jeg var veldig dårlig i hvert fall. 

Ble forsøkt både tre ulike medisiner og elektrosjokkterapi da jeg var der. I tillegg til samtaler og sånt. 

Akuttpsykiatrisk er sykehus på lukket avdeling. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (Akkurat nå):

Vet egentlig ikke nøyaktig hva som kvalifiserer til alvorlig. Men jeg var veldig dårlig i hvert fall. 

Ble forsøkt både tre ulike medisiner og elektrosjokkterapi da jeg var der. I tillegg til samtaler og sånt. 

Akuttpsykiatrisk er sykehus. 

Hvordan er man når man er så dårlig? Hadde du forsøkt behandling før du ble lagt inn?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er man når man er så dårlig? Hadde du forsøkt behandling før du ble lagt inn?

Jeg var alvorlig deprimert med påtrengende selvmordstanker/planer. Jeg fikk hjelp via psykiater på poliklinikken og ved hjelp av medisiner. Fikk elektrosjokk-behandling under innleggelse.

Anonymkode: f9f75...523

Annonse

Lurer på hvordan man kan bli bedre/frisk av medisin (ad) eller som dere her sier elektro behandling, depresjon / angst kommer jo av en grunn som regel? Og ikke av feil kjemi i hjernen i utg punktet. Hvorfor hjelper det da å rette opp den?

Glitter skrev (15 timer siden):

Akuttpsykiatrisk er sykehus på lukket avdeling. 

Men er det noe annet sted man kan legges inn «akutt» for behandling enn lukket avdeling? 
Er det egne psykiatriske sykehus? Dps døgn?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men er det noe annet sted man kan legges inn «akutt» for behandling enn lukket avdeling? 
Er det egne psykiatriske sykehus? Dps døgn?

Noen DPS har akuttplasser. Andre har ikke det. 

Det er egne psykiatriske sykehus ja. 

Glitter skrev (14 minutter siden):

Noen DPS har akuttplasser. Andre har ikke det. 

Det er egne psykiatriske sykehus ja. 

Men kan man legges inn på dem for lengre behandling uten lukker avdeling? Høres så dramatisk ut 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...