Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Hvis man har kobberspiral (som jeg vurderer å sette inn nå), da kan man jo ikke styre mensen selv. Det jeg lurer på er om det finnes noe for å stoppe/utsette mensen? Dette er selvfølgelig snakk om kun i helt spesielle tilfeller isåfall. En - max to ganger i året. Hilsen jente 25. 

Anonymkode: 6c0c3...568

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det går fint. Vanlig anbefaling er Primolut-N, 1 tablett ganger 3, fra noen dager før (helst en uke) du venter menstruasjon til et par dager før du ønsker menstruasjon. Noen kan bli ganske humørsyke av behandlingen, men det er ulikt hvordan det reageres. Det er ikke noe medisinsk til hinder for å utsette flere ganger, evt helt hoppe over en menstruasjon. Primolut er på resept.

Vennlig hilsen Mette

På 1.11.2017 den 9.40, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Ja, det går fint. Vanlig anbefaling er Primolut-N, 1 tablett ganger 3, fra noen dager før (helst en uke) du venter menstruasjon til et par dager før du ønsker menstruasjon. Noen kan bli ganske humørsyke av behandlingen, men det er ulikt hvordan det reageres. Det er ikke noe medisinsk til hinder for å utsette flere ganger, evt helt hoppe over en menstruasjon. Primolut er på resept.

Vennlig hilsen Mette

Tusen takk for svar. Men hva er forskjell på nova-t og flexi-t? Er det en av de man anbefaler mer enn den andre til de som ikke har født? Hørt så mye forskjellig, så jeg spør deg jeg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...