Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Nå er det to uker siden jeg vellykket fikk fjernet myomen i livmora mi. Den var ganske stor. Ca på str med en liten melon, noe som er ganske stort når jeg bare er 155 og normalt vis 42 kg. Jeg lurte på om det er andre som har klart å bli gravid lett etter operasjon av myom. Hvilken erfaringer har dere?

Jeg fikk beskjed om at det ble planlagt keisersnitt om jeg ble gravid ijen. Har to barn fra før og har eit sterkt ønske om eit barn til. Men samtidig er jeg veldig redd for å bli gravid ijen med tanke på om livmor klarer påkjenning av eit stort foster. Kan det være veldig farlig på slutten av svangerskapet? 

Uff ble litt rotete dette her, men bare å spør om det er noe som er uklart.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/423570-myom-operert-bort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mye avhenger av hvor myomet (muskelknuten) var lokalisert i livmoren. Hvis det satt på utsiden er det ikke mer arr enn etter keisersnitt, men gikk det helt inn i livmorhulen, så er det større risiko ved ny graviditet. Best om du får skikkelig informasjon fra den som opererte deg. Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/423570-myom-operert-bort/#findComment-3801235
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...