Gå til innhold

Tung tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skriver her for å lufte tankene mine.

Flyttet til en stor by her i Norge i august sammen med kjæresten som har begynt med master her. Vi har vært sammen siden mars og jeg flyttet fra all familie og venner for å være sammen med han.

Den første måneden trivdes jeg veldig men etterhvert vokste ensomheten. Jeg er sykepleier og jobber en del senvakter. Da er kjæresten på skolen så i ca 1 mnd har jeg om formiddagen før senvakta kjøpt inn snacks og smågodt som jeg kan dytte i meg og kaste opp. Det gir en lettelse etterpå. Ellers har jeg er normalt forhold til mat og koser meg med middag om kvelden med kjæresten og spiser lunsj på jobb. Men jeg skammer meg om kvelden når vi har lagt oss og gråter i skjul i sengen da han sovner fort.

Jeg selv har ikke sett dette som et problem men begynner nå å forstå at dette ikke bra. Selv om jeg rett før jeg kjøper inn snopet vet dette ikke er bra gjør jeg det likevel. Det gir et kick og er en god trøst. 

Jeg tør ikke fortelle dette til familien da de bor veldig langt unna og komme til å gjøre en stor sak av det.

Jeg har tidligere hørt kjæresten uttale etter et program vi så på tv at jenter som kaster opp mat skylder på andre osv. Så jeg tør ikke si det til han. Føler meg mislykket som gjør dette. Bruker også en del penger på det.

Kan hende jeg kaster opp pga ensomhet, savn av familie, føler jeg har sklidd fra familien min og spesielt storesøsteren min. Føler familien min føler at jeg ikke bryr meg om dem. Jeg snakker sjeldnere med dem på tlf fordi jeg er innesluttet og er redd for å bryte sammen. Men jeg har alltid vært en familiekjær jente.

Ønsker jo bare å fortelle dem at alt er bra. Samtidig elsker jeg kjæresten, men er tøft at han bruker så mye tid på utdanningen og han har blant annet sagt at barn er uaktuelt når han studerer. Og det kan hende han går videre med studier etter master. Dette gjør meg også trist. 

Jeg er 28 og han 24.