Gå til innhold

Jeg blir sykere av å gå på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg føler meg for frisk til å være hjemme. Likevel går det bare en veg hvis det fortsetter slik. 

Anonymkode: 89140...111

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg føler meg for frisk til å være hjemme. Likevel går det bare en veg hvis det fortsetter slik. 

Hva er det med ditt arbeid som gjør deg sykere?

Skrevet
5 timer siden, Fionys skrev:

Hva er det med ditt arbeid som gjør deg sykere?

Det er flere årsaker som jeg ikke ønsker å skrive om her. Jeg blir deprimert og til slutt reagerer jeg på alt. Må ta beroligende for å fungere. Det går litt bedre når jeg ikke er på jobb.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere årsaker som jeg ikke ønsker å skrive om her. Jeg blir deprimert og til slutt reagerer jeg på alt. Må ta beroligende for å fungere. Det går litt bedre når jeg ikke er på jobb.

Da bør du sterkt vurdere sykemelding. 

Anonymkode: 99bb6...f83

Skrevet

Hvilken respons forventer du å få når du er så hemmelighetsfull om hva problemet er?

Anonymkode: e1307...b3f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten noe informasjon så blir det vanskelig å kunne gi noen råd, men kan være lurt å ta det opp med for eksempel sjefen på arbeidsplassen. Mulig arbeidsplassen kan tilrettelegge arbeidet ditt slik at du kan stå i arbeid, men det er umulig å si noe om siden du ikke ønsker å si noe om årsaken til at du blir syk på arbeidsplassen. 

I tillegg kan det være lurt å bestille en time hos fastlegen.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestill en legetime.

Anonymkode: 6cf43...0cb

Skrevet

Man skal ikke måtte ta beroligende medisiner for å gå på jobb, da må man søke hjelp.

Anonymkode: 90b26...771

Skrevet

Det ble sykemelding.

Skrevet
På 6.11.2017 den 6.40, AnonymBruker skrev:

Da bør du sterkt vurdere sykemelding. 

Nå ser det jo ut til at trådstarter her ble sykemeldt, men man kan ikke bare gå til legen og forlange en sykemelding. Heldigvis.

Skrevet
7 timer siden, Lillemus skrev:

Nå ser det jo ut til at trådstarter her ble sykemeldt, men man kan ikke bare gå til legen og forlange en sykemelding. Heldigvis.

Har jeg skrevet det?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg skrevet det?

Du skrev "Da bør du sterkt vurdere sykemelding" - det er legen som avgjør det, ikke pasienten. I mine ører hørtes det ut som du mente at det var bare å gå til legen og forlange.

Skrevet
8 minutter siden, Lillemus skrev:

Du skrev "Da bør du sterkt vurdere sykemelding" - det er legen som avgjør det, ikke pasienten. I mine ører hørtes det ut som du mente at det var bare å gå til legen og forlange.

Kjære vene..

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble sykemelding.

Det synes jeg høres ut som en god løsning i nåværende situasjon. 

Ta vare på deg selv som best du kan, se om du kan finne noe som gir økt energi og livslyst. 

Skrevet
11 timer siden, Lillemus skrev:

Det er vel ikke gitt at det var det som ble ment? Noen ber om sykemelding for ofte, mens andre så avgjort venter for lenge med å diskutere med legen hva som bør gjøres. Jeg tror trådstarter hører til den sistnevnte kategorien, og det var vel kanskje det som utløste den kommentaren du reagerte på også. 

Skrevet
På ‎06‎.‎11‎.‎2017 den 6.07, AnonymBruker skrev:

Kan forstå det. Jobben tappet  meg, og jeg hadde lite igjen til familien. Ble sykemeldt først en mnd. Så kom jeg til legen igjen. og forklarte han at nå hadde jeg det mye bedre, fikk en mnd. til, så tror jeg at jeg var der tredje gangen også, og alt var bedre, og så ble jeg sykemeldt ut året. Kom aldri tilbake på den jobben mer. Gikk så over på medisinsk attføring.

Skrevet
På 7.11.2017 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke måtte ta beroligende medisiner for å gå på jobb, da må man søke hjelp.

Anonymkode: 90b26...771

Mener du at det er bedre å ikke jobbe (f.eks ufør) enn å ta en Sobril innimellom og mestre jobben? 

Skrevet
32 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Mener du at det er bedre å ikke jobbe (f.eks ufør) enn å ta en Sobril innimellom og mestre jobben? 

Det synes jeg er en veldig spesiell måte å tolke Anon...771 på.

Det er vitterlig ikke normalt å måtte medisinere seg for å takle jobben. Da er noe galt med enten deg selv, jobben eller en kombinasjon. Og som Anon sier, er det riktige så å oppsøke hjelp, om en da ikke klarer løse det på egen hånd.

Jeg synes det var et konsist og godt råd.

Skrevet
4 minutter siden, Caprioli skrev:

Det synes jeg er en veldig spesiell måte å tolke Anon...771 på.

Det er vitterlig ikke normalt å måtte medisinere seg for å takle jobben. Da er noe galt med enten deg selv, jobben eller en kombinasjon. Og som Anon sier, er det riktige så å oppsøke hjelp, om en da ikke klarer løse det på egen hånd.

Jeg synes det var et konsist og godt råd.

Man kan gjerne søke hjelp (om man ikke har det, som regel har man vel det siden beroligende medisiner ikke selges over disk), men nei, det er som regel ikke jobben det er noe galt med i slike tilfeller. 

All respekt til de som bruker beroligende medisiner på en fornuftig måte, og greier å komme seg gjennom arbeidsdagen, oppleve mestring og bidra. 

Skrevet
21 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Man kan gjerne søke hjelp (om man ikke har det, som regel har man vel det siden beroligende medisiner ikke selges over disk), men nei, det er som regel ikke jobben det er noe galt med i slike tilfeller. 

All respekt til de som bruker beroligende medisiner på en fornuftig måte, og greier å komme seg gjennom arbeidsdagen, oppleve mestring og bidra. 

Det er ikke mye TS sier om situasjonen sin annet enn at h*n blir dårlig av å gå på jobb, og må bruke beroligende for å takle det. TS selv fremstiller ikke dette som noen endelig løsning.

Det er jo ikke alt som løses med viljestyrke og Sobril (tro meg, jeg har prøvd :lol:). Å få beroligende og noen sykemeldinger av legen betyr heller ikke at det underliggende problemet er (forsøkt) identifisert eller tatt hånd om på en ordentlig måte.

H*n kan jo faktisk ha en dårlig jobbsituasjon, kan være deprimert/utbrent, ha udiagnostisert sykdom, en kombinasjon, eller hva som helst annet som gjør at h*n sliter.

Jeg synes fremdeles det beste rådet er å jobbe for å finne roten til ondet. I mellomtiden kan sikkert både beroligende og (gradert) sykemelding være til hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...