Gå til innhold

Jeg blir sykere av å gå på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet
3 timer siden, Caprioli skrev:

Det synes jeg er en veldig spesiell måte å tolke Anon...771 på.

Det er vitterlig ikke normalt å måtte medisinere seg for å takle jobben. Da er noe galt med enten deg selv, jobben eller en kombinasjon. Og som Anon sier, er det riktige så å oppsøke hjelp, om en da ikke klarer løse det på egen hånd.

Jeg synes det var et konsist og godt råd.

2 timer siden, Caprioli skrev:

Det er ikke mye TS sier om situasjonen sin annet enn at h*n blir dårlig av å gå på jobb, og må bruke beroligende for å takle det. TS selv fremstiller ikke dette som noen endelig løsning.

Det er jo ikke alt som løses med viljestyrke og Sobril (tro meg, jeg har prøvd :lol:). Å få beroligende og noen sykemeldinger av legen betyr heller ikke at det underliggende problemet er (forsøkt) identifisert eller tatt hånd om på en ordentlig måte.

H*n kan jo faktisk ha en dårlig jobbsituasjon, kan være deprimert/utbrent, ha udiagnostisert sykdom, en kombinasjon, eller hva som helst annet som gjør at h*n sliter.

Jeg synes fremdeles det beste rådet er å jobbe for å finne roten til ondet. I mellomtiden kan sikkert både beroligende og (gradert) sykemelding være til hjelp.

Det oppsummerte du bra det jeg hadde på hjertet. Takk 😊

Skrevet

Jeg ser nå at dette er blitt diskutert mer etter at jeg sist var innpå.

Jeg vet at en kortvarig sykemelding var det mest fornuftige nå. Før tenkte jeg at på jobb skulle man uansett, så lenge man ikke var så dårlig at man Lå i sengen.

For flere år siden når jeg var psykisk langt nede og brukte beroligende for å fungere på jobb, viste det seg at effekten etterhvert avtok og jeg måtte opp i høyere dose for å fortsatt fungere. I slutten hadde jeg ingen effekt og det endte med en langvarig sykemelding.

Beroligende i enkelte tilfeller kan være greit. Men jeg har dårlig erfaring med å bruke det over lengre tid for å fungere i jobb.

Anonymkode: 89140...111

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...