Gå til innhold

Andre bipolare: sliter dere med psykoselignende symptomer i blant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har bipolar 1. En stund har jeg vært veldig ustabil, men jeg er usikker på om jeg er i en blandet episode, depressiv episode eller en atypisk hypoman episode. Kanskje noen kan hjelpe, eller kjenner seg igjen?

Symptomer de siste to månedene: 

1: Irritabel. Mye sint. Blir fort rasende.
2: Flest depressive dager. Deprimert stemning. Forferdelig følelse. Alt er mørkt og trist. Vondt i sjelen. Pessimistisk og negativ. Gråter mye. Fortvila. Klarer ikke konsentrere meg. Hjernen blir tom. Osv.
3: En og annen dag med hypomani. Stor kontrast fra punkt 2. Hyperaktiv, hyperseksuell, bruker mye penger på kort tid, deilig lykkerus m.m. Tenker klart og er produktiv.
4: Noe normalt.
5: Noe psykotisk aktig? Hallusinasjoner. Paranoia.

Fryktelig slitsomt. Får aldri slappet av. Sover enten alt for mye, eller alt for lite.
Akkurat nå er jeg så stressa for jobben, fordi jeg har mye fravær.
Jeg kan ikke leve som dette så mye lenger. Jeg blir helt ødelagt :( 

Anonymkode: 306d3...67f

Gjest elina777
Skrevet

Jeg har fullblown psykose uten maxdose abilify

bipolar 1

Skrevet

Jeg er ganske stabil med medisiner, men sliter noe med depressive og paranoide tanker. Sover generelt for lite, men med dager innimellom med mye søvn.  Nå har jeg bare en bitteliten jobb, hadde aldri greid en vanlig jobb.

Uten medisiner hadde det vært rett inn på lukket avdeling. 

Hvordan er det med medisinene dine?  Kanskje du trenger en høyere dose eller noe i tillegg?

Skrevet
25 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg er ganske stabil med medisiner, men sliter noe med depressive og paranoide tanker. Sover generelt for lite, men med dager innimellom med mye søvn.  Nå har jeg bare en bitteliten jobb, hadde aldri greid en vanlig jobb.

Uten medisiner hadde det vært rett inn på lukket avdeling. 

Hvordan er det med medisinene dine?  Kanskje du trenger en høyere dose eller noe i tillegg?

Jeg tar litium og zyprexa. Skulle kanskje hatt høyere dose zyprexa, men er så redd for å bli tjukk. Har spiseforstyrrelser i tillegg, skjønner du. Abilify hjelper med kun i mani.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tar litium og zyprexa. Skulle kanskje hatt høyere dose zyprexa, men er så redd for å bli tjukk. Har spiseforstyrrelser i tillegg, skjønner du. Abilify hjelper med kun i mani.

Ja, jeg vet hvordan det å bli tjukk. Jeg gikk ned 40 kg og så begynte jeg med quetiapin, har lagt på meg 25 kg på 1 år. Ikke morsomt. Orker bare ikke å gå med minimalt med søvn lenger. 

Skrevet
2 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, jeg vet hvordan det å bli tjukk. Jeg gikk ned 40 kg og så begynte jeg med quetiapin, har lagt på meg 25 kg på 1 år. Ikke morsomt. Orker bare ikke å gå med minimalt med søvn lenger. 

Nei, jeg kan forstå det. Det å gå med svært lite søvn over lang tid ødelegger kroppen. 

Skrevet

Men jeg er redd for at jeg stadig får mer hallusinasjoner og paranoia. Ikke like ikke hver dag, eller hver uke. Men det kommer oftere. Jeg forstår ikke hvorfor. Det virker som om jeg har blitt høysensitiv mot stress, men jeg vil så gjerne leve som normalt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...