Gå til innhold

Seroquel Depot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker Seroquel?

Hva merker du?

hvordan blir du på det?

hva Slags bivirkninger?

Har aldri brukt dette, men har ikke schizofreni, men regner med at det biopolar som gjør at denne medisinen er valgt ut.

Noe nevnes om depressiv effekt og bedre søvn, er noe jeg har blitt fortalt, ikke noe generelt mer.

Anonymkode: 52ec9...2ad

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen som bruker Seroquel?

Hva merker du?

hvordan blir du på det?

hva Slags bivirkninger?

Har aldri brukt dette, men har ikke schizofreni, men regner med at det biopolar som gjør at denne medisinen er valgt ut.

Noe nevnes om depressiv effekt og bedre søvn, er noe jeg har blitt fortalt, ikke noe generelt mer.

Anonymkode: 52ec9...2ad

Jeg bruker quetiapin som er et synonym preparat. Bruker i tillegg abilify, efexor og brintellix. Er bipolar med psykose + kompleks PTSD

På meg så roer den veldig tankekjør og hjelper godt på søvnen.

Av bivirkninger så får jeg mye større matlyst og innimellom får jeg kribling i beina. Må da ligge å bevege/sparke hele tiden. Hos meg så hjelper det hvis jeg legger meg med en gang jeg blir trøtt.

Skrevet (endret)

jeg forstår, takk for svar.

Hvor stor dose tar du? regner med du tar den om kvelden?

Endret av Sunset90
Skrevet
Akkurat nå, Sunset90 skrev:

jeg forstår, takk for svar.

Hvor stor dose tar du? regner med du tar den om kvelden?

Jeg var oppi 300 mg, men da bare spiste jeg. Bruker 100 mg idag. Ja, jeg tar den om kvelden, ca 1 time før jeg har planlagt å legge meg.  Noen ganger virker den fort, andre ganger bruker den lengre tid.

Skrevet

Seroquel brukes på ulike indikasjoner.

Som sovemedisin (gjennomsoving) er vanligvis 25-50 mg nok. Noen ganger 100 mg.

Brukt som stemningsstabiliserende og antidepressiv medisin til bipolare er 300 mg den vanligste dosen.

Brukt av aktiv psykose ved schizofreni og pågående mani hos bipolare er dosene vanligvis 6-800 mg. Noen ganger høyere.

Fordelen med depot er at den gir en jevnere virkning gjennom døgnet. Den anbefales brukt av alle unntatt når indikasjonen er søvn.

'

Anonymkode: 0e11e...064

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...