Gå til innhold

Hva slags diagnose'r har du? Hvordan takler du hverdagen? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags diagnose'r har du og eller hva sliter du med?

Hvordan er det å leve med dine psykiske utfordringer i dagliglivet? 😉 

Anonymkode: 50862...b40

Skrevet
Akkurat nå, elina777 skrev:

Bipolar 1, lever fett i hverdagen:)

Spiser du mye smør? Kanskje du blir litt bedre av sykdommen dersom du kutter ned på fettinntaket?

Har autisme jeg. Takler det dårlig

Anonymkode: f7315...0e6

Gjest elina777
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du mye smør? Kanskje du blir litt bedre av sykdommen dersom du kutter ned på fettinntaket?

Har autisme jeg. Takler det dårlig

Hæ?

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe liv.

Anonymkode: c63fa...295

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angst, stort sett ok. 

Anonymkode: 1b246...719

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Bipolar 1, bulimi og GAD. 

Sliter ofte i hverdagen, men prøver å leve som normalt.

Skrevet

Bipolar med psykose, Kompleks PTSD og spiseforstyrrelse. Har i tillegg noen somatiske diagnoser.

Prøver å leve så godt jeg kan, men blir frustrert over at jeg ikke tåler så mye inntrykk. Gjør ofte for mye, går derfor ned for telling innimellom. Har dessuten mye smerter som tar mye krefter.

yellow ledbetter
Skrevet

ADHD og asperger, og sosial angst som følge av det. Det går stort sett greit faktisk. Angsten har vært det største problemet, men selv den er til å leve med når jeg vet hvorfor. Jeg har uansett funnet meg måter å takle den på lenge før jeg fikk noen diagnose, og medisinen min hjelper på det som har vært de største problemene med ADHD. Asperger har aldri vært noe stort problem i seg selv, bortsett fra at det sannsynligvis er det som er opphavet til angsten. Ellers trives jeg utmerket med å være sær og rar. 

Skrevet

Asperger, ADHD og dystymi. Mye går greit og mye går overhode ikke greit. Andre mennesker er nok den største utfordringen, også har jeg problemer med å komme igang med ting og å finne motivasjon. Så er det et evig kaos i hodet, og det er ganske slitsomt.

Skrevet
16 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

ADHD og asperger, og sosial angst som følge av det. Det går stort sett greit faktisk. Angsten har vært det største problemet, men selv den er til å leve med når jeg vet hvorfor. Jeg har uansett funnet meg måter å takle den på lenge før jeg fikk noen diagnose, og medisinen min hjelper på det som har vært de største problemene med ADHD. Asperger har aldri vært noe stort problem i seg selv, bortsett fra at det sannsynligvis er det som er opphavet til angsten. Ellers trives jeg utmerket med å være sær og rar. 

På hvilken måte er du rar mener du? Hvordan påvirker aspergeren deg?

yellow ledbetter
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er du rar mener du? Hvordan påvirker aspergeren deg?

Tja. Jeg har vel aldri vært helt aldersadekvat, for eksempel. Et veslevoksent barn og en barnslig voksen. Interesser som går litt sånn på kryss og tvers. Jeg leste "tunge" voksenromaner og faktabøker tidlig på barneskolen, og brukte mange voksne uttrykk og fremmedord som folk fniste av. Samtidig som jeg likte mange "barnslige" ting også, lenge etter at andre på min alder syntes det var teit. Som filmer om superhelter og eventyrfigurer. Det er fortsatt gøy. Og jeg plukker opp slang fra ungene helt ubevisst, så jeg kan sikkert høres ut som en fjortis i det ene øyeblikket og som en gammel lærd person i det neste. Samme med musikk. Og klær, for den del. 

Jeg likte aldri det andre barn syntes var gøy. Bursdager, 17. mai, juletrefester og idrettsdager. Og å kle meg ut. Skrekk og gru. Sånt kan jeg fortsatt ikke fordra, for den del. Det samme med voksenutgaven av sånne ting, som sosialisering med kaffe og kaker, enten det er på foreldremøter eller andre greier skolen driver med, eller homeparties og lignende. Og blåturer og teambuilding med jobben, hvis det hadde vært aktuelt for meg. Før var det litt flaut av og til, men jeg har i grunnen gitt blaffen for det meste og ikke latt meg pushe. 

Skrevet
17 timer siden, elina777 skrev:

Hæ?

Du svarte en autist/asperger at du levde "fett" i hverdagen med bipolar 1. Ofte oppfatter autister/aspergere ting bokstavelig, og da er det helt logisk for vedkommende å tenke at du kanskje spiser mye smør. Fett kan som kjent være smør. ;)

Men kanskje er svaret fra et lite troll her inne. ;)

Anonymkode: b2e1c...c35

Gjest elina777
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte en autist/asperger at du levde "fett" i hverdagen med bipolar 1. Ofte oppfatter autister/aspergere ting bokstavelig, og da er det helt logisk for vedkommende å tenke at du kanskje spiser mye smør. Fett kan som kjent være smør. ;)

Men kanskje er svaret fra et lite troll her inne. ;)

Spiser kun smør i bearnesausen

Skrevet
1 time siden, elina777 skrev:

Spiser kun smør i bearnesausen

Å... Okeiiii... Skjønner. Du tok ikke poenget i forklaringen min. 

Gjest elina777
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å... Okeiiii... Skjønner. Du tok ikke poenget i forklaringen min. 

Trengte ingen forklaring 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...