Gå til innhold

Epilepsi vs beh av depresjon/angst??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har erfaring med å gå til psykolog/psykiater i forbindelse med depresjon/angst og har diagnosen epilepsi? 

Jeg har hatt epilepsi i ca 16 år, er 28 år gammel. Diagnostisert med type juvenil myoklon epilepsi, stått på Keppra siden 2011, 500 MG x 2. Har også fungert på lavere dose. Det som er positivt er at jeg er totalt anfallsfri på Keppra og "glemmer" nesten at jeg har epilepsi. Mye av det som er vanskelig er jo å gå rundt og være redd for å få et anfall... tilogmed fått tatt lappen. MEN, jeg føler meg mye plaget med negative tanker(vet ikke om jeg kan kalle det depresjon), angstfølelser(uten at jeg skjønner hva jeg har angst for), selvmordstanker/føler meg likegyldig til livet og også noen slags eksistensielle rare tanker. Utad tror jeg de fleste ser på meg som en veldig glad, positiv og sprudlende person.. Så ikke mange som ser dette. Jeg har vel egentlig følt dette siden oppstart av Keppra i 2011, men i løpet av disse årene har jeg også opplevd voldtekt, ekteskap med en psykisk mishandlede mann og etterhvert klart å komme meg ut av forholdet for 2 år siden. Hele tiden følt disse vanskelige stemningsleiene, men også tenkt: er det bivirkninger eller er det "bare" at jeg har opplevd også kjipe ting i livet....? Er redd for å bytte medisin som kanskje medfører anfall, men vil heller ikke slite med disse tankene.. Var hos nevrologen idag som foreslår bytte av medisiner, men kanskje heller prøve trappe ned keppra da jeg har tålt lavere dose? Er ikke bare bare å bytte medisiner.. Eller har noen gode erfaringer med timer hos psykolog/psykiater? Kan dette hjelpe selv om det skulle være medisinene som gjør det hele verre? Jeg føler jo egentlig at jeg er kommet over det jeg har opplevd vedr overgrep og psykisk dårlig forhold, men slikt kan jo sitte i kroppen(gått til psykolog for dette tidligere, kanskje hjulpet litt). 

Veldig usikker på hvor jeg bør gå veien og håper noen har noen har noen tips??

Anonymkode: ae82a...808

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...