Gå til innhold

Bare en opplysning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo folk her inne som har skrevet jeg burde tvangsmedisineres,spurte sykepleieren rett ut i dag. Det var ikke grunnlag for det, bare mener da respekterer han min tro...det dere kaller psykt. Det hadde vært verre hvis jeg hadde sprunget rundt naken i gatene, eller pakket meg inn i folie. Sånn har jeg aldri vært :) 

Så da lurer jeg på, det jeg skriver...er det så gale? Virker det verre når jeg skriver det ned enn snakker om det? 

Skrevet

Jeg var ikke psykotisk og hadde ikke schizofreni,bare schizoaffektiv. Så da er man ikke så psykotisk som ved en psykose etter det jeg forstod. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo folk her inne som har skrevet jeg burde tvangsmedisineres,spurte sykepleieren rett ut i dag. Det var ikke grunnlag for det, bare mener da respekterer han min tro...det dere kaller psykt. Det hadde vært verre hvis jeg hadde sprunget rundt naken i gatene, eller pakket meg inn i folie. Sånn har jeg aldri vært :) 

Så da lurer jeg på, det jeg skriver...er det så gale? Virker det verre når jeg skriver det ned enn snakker om det? 

Jeg synes heller du skal spørre sykepleieren neste gang. 

- Hvorfor er jeg pasient i psykiatrien ? 

- Hvorfor kommer du på besøk til meg ?

- Hvorfor klarer jeg ikke å jobbe ?

Endret av Nicklusheletida
.
Skrevet
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg synes heller du skal spørre sykepleieren neste gang. 

- Hvorfor er pasient i psykiatrien ? 

- Hvorfor kommer du på besøk til meg ?

- Hvorfor klarer jeg ikke å jobbe ?

Vi snakket om det og, jeg sa det er jo fordi jeg sliter med angst. Da spurte han hva er grunnen til angsten, han var enig med psykiateren ang diagnosen min. Men jeg var ikke psykotisk,hadde ikke latenstid heller...jeg snakker jo greit. Det er jo det at jeg er så sensitiv og blir så fort sliten at jeg ikke kan jobbe. Men han sa jeg kunne slutte hos dem når som helst, alt var frivillig.

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vi snakket om det og, jeg sa det er jo fordi jeg sliter med angst. Da spurte han hva er grunnen til angsten, han var enig med psykiateren ang diagnosen min. Men jeg var ikke psykotisk,hadde ikke latenstid heller...jeg snakker jo greit. Det er jo det at jeg er så sensitiv og blir så fort sliten at jeg ikke kan jobbe. Men han sa jeg kunne slutte hos dem når som helst, alt var frivillig.

Sikkert riktig diagnose, selv om jeg ser den stadig endrer seg. 

Når det gjelder psykose så er det vel grader av det. 

Min sønn snakket også greit. Han fikk til og med karakteren 6 på en muntlig eksamen under psykosen han hadde. Det går an det også. 

Ha en fin kveld Stjernestøv :)

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Sikkert riktig diagnose, selv om jeg ser den stadig endrer seg. 

Når det gjelder psykose så er det vel grader av det. 

Min sønn snakket også greit. Han fikk til og med karakteren 6 på en muntlig eksamen under psykosen han hadde. Det går an det også. 

Ha en fin kveld Stjernestøv :)

Blir bare glad når han sier jeg ikke er psykotisk, da føler jeg meg mye friskere :) Takk og ha en fin kveld du og :) 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Blir bare glad når han sier jeg ikke er psykotisk, da føler jeg meg mye friskere :) Takk og ha en fin kveld du og :) 

Takk for det, sitter på jobb enda .:blink:

Det er sikkert riktig det han sier :) Har ikke fulgt med her på en stund heller jeg. 

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Takk for det, sitter på jobb enda .:blink:

Det er sikkert riktig det han sier :) Har ikke fulgt med her på en stund heller jeg. 

Å du er på jobb ja, håper du får tid til å slappe av senere da :) 

Ja det er nok riktig,men da har jeg heller aldri vært psykotisk :) Og derfor hadde jeg schizoaffektiv og ikke schizofreni. Bare sånn halvpsykotisk jeg ;) 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Å du er på jobb ja, håper du får tid til å slappe av senere da :) 

Ja det er nok riktig,men da har jeg heller aldri vært psykotisk :) Og derfor hadde jeg schizoaffektiv og ikke schizofreni. Bare sånn halvpsykotisk jeg ;) 

Det du skriver her, det tror jeg er riktig. Det er også mitt inntrykk. Problemet er jo at du blir så redd når du har vært uten medisiner en stund.

Skrevet
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det du skriver her, det tror jeg er riktig. Det er også mitt inntrykk. Problemet er jo at du blir så redd når du har vært uten medisiner en stund.

Ja det er det som er problemet mitt, den redselen...den må jeg lære meg å takle. Det er det jeg trenger hjelp med. 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

At vilkårene for tvang ikke er oppfylt betyr ikke at han/apparatet ser på deg som frisk. De ser nok på forestillingene dine som klart psyke, men at funksjonstapet ikke er alvorlig nok til å gripe inn med makt og behandle deg mot din vilje. 

Skrevet
2 minutter siden, Janus30 skrev:

At vilkårene for tvang ikke er oppfylt betyr ikke at han/apparatet ser på deg som frisk. De ser nok på forestillingene dine som klart psyke, men at funksjonstapet ikke er alvorlig nok til å gripe inn med makt og behandle deg mot din vilje. 

Ok. Det er greit for meg at de har sine teorier, det er jo psykiatrien. De har jo lover og regler å forholde seg til der og, det viktigste for meg er at de aksepterer meg som jeg er. Og det gjør de jo, ihvertfall sykepleieren. Begynte å bli redd dem, men etter i dag vet jeg at jeg har ingenting å frykte. 

Skrevet

Schizoaffektiv lidelse er ikke en "mildere" diagnose enn schizofreni. Det er vanligvis schizofreni + bipolar lidelse.

Ja, du er psykotisk. Dessverre har sykepleieren din ikke særlig peiling på diagnostikk, diagnoser og Psykisk helsevernloven.

Anonymkode: bce99...c9e

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Schizoaffektiv lidelse er ikke en "mildere" diagnose enn schizofreni. Det er vanligvis schizofreni + bipolar lidelse.

Ja, du er psykotisk. Dessverre har sykepleieren din ikke særlig peiling på diagnostikk, diagnoser og Psykisk helsevernloven.

Anonymkode: bce99...c9e

Han vet vel det han som jobber i psykiatrien? Det var en mildere form. 

Jeg springer ikke naken rundt eller stenger dørene i huset så ingen kommer inn, eller kler meg i folie. Men ok, du har lov å ha din mening om saken. De kunne sletts ikke tvangsinnlegge meg eller tvangsmedisinere meg, det er jo regler for det og? Man må jo være psykotisk? Og jeg er ikke psykotisk sier han, det vet vel han som møter meg i RL?

Nicklusheletida
Skrevet
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han vet vel det han som jobber i psykiatrien? Det var en mildere form. 

Jeg springer ikke naken rundt eller stenger dørene i huset så ingen kommer inn, eller kler meg i folie. Men ok, du har lov å ha din mening om saken. De kunne sletts ikke tvangsinnlegge meg eller tvangsmedisinere meg, det er jo regler for det og? Man må jo være psykotisk? Og jeg er ikke psykotisk sier han, det vet vel han som møter meg i RL?

Min erfaring. Man trenger ikke gjøre sprø ting for å være psykotisk og de som jobber i psykiatrien trenger ikke skjønne det heller. 

Skrevet
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Min erfaring. Man trenger ikke gjøre sprø ting for å være psykotisk og de som jobber i psykiatrien trenger ikke skjønne det heller. 

Ok. 

Skrevet (endret)
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Utifra mitt inntrykk av deg her inne så virker du ikke psykotisk. Men jeg er ikke en som kan uttale meg om andres tilstander for jeg er ikke lege eller har kjennskap, men du oppfører deg veldig fint, og virker bare ut til å ha angst - slik som jeg har.  Men jeg kan som sagt ikke si noe om slikt siden jeg ikke er fagutdannet. 

Jeg synes at du virker til å være en oppegående, og hyggelig bruker her inne :) 

Endret av Mina1
Skrevet
11 timer siden, Mina1 skrev:

Utifra mitt inntrykk av deg her inne så virker du ikke psykotisk. Men jeg er ikke en som kan uttale meg om andres tilstander for jeg er ikke lege eller har kjennskap, men du oppfører deg veldig fint, og virker bare ut til å ha angst - slik som jeg har.  Men jeg kan som sagt ikke si noe om slikt siden jeg ikke er fagutdannet. 

Jeg synes at du virker til å være en oppegående, og hyggelig bruker her inne :) 

Takk for det :) 

Skrevet

Det virker som om du bruker mye energi på å overbevise alle om at du er frisk. Hva med å bruke denne energien på å gjøre ting du liker slik at du kan føle deg enda bedre? Mens jeg er inne på det, hva er det du liker bortsett fra å være med barnebarn og sånne ting?

Skrevet
14 minutter siden, Fionys skrev:

Det virker som om du bruker mye energi på å overbevise alle om at du er frisk. Hva med å bruke denne energien på å gjøre ting du liker slik at du kan føle deg enda bedre? Mens jeg er inne på det, hva er det du liker bortsett fra å være med barnebarn og sånne ting?

Jo jeg gjør ting jeg liker også,jeg liker det men nå har det blitt for mye. Har gjort noe hver dag siden fredag, og orket ikke reise på sykehuset med foten i dag. Er så sliten. Jeg liker å være med venner også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...