Gå til innhold

Kan psykologen legge meg inn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg går innom DPS i morgen å sier jeg må ha en akutt time hos psykologen min, da får jeg det sikkert. Men når jeg sier til psykologen min at Jeg har selvmordstanker kan han legge meg inn??

Anonymkode: 00ea3...968

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg går innom DPS i morgen å sier jeg må ha en akutt time hos psykologen min, da får jeg det sikkert. Men når jeg sier til psykologen min at Jeg har selvmordstanker kan han legge meg inn??

Du kan få tilbud om det sikkert. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvmordstanker er ikke farlig og man blir ikke innlagt av den grunn, men hvis psykologen din tror du er suicidal så kan det hende.

Anonymkode: 71709...60a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis ikke. Ønsker du å bli innlagt? 

Skrevet

Jeg vet ikke.. Har vet innlagt tidligere for 4 og 5 år siden..

Men kjenner at Jeg kunne trengt det ja.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden av det du spør om, men er det realistisk at du vil få time samme dag hos psykologen din? 

Hvis du ønsker en innleggelse, så synes jeg du skal si det eksplisitt. Hør hva psykologen tenker om ditt ønske og hvilke muligheter det i så fall er. 

Skrevet

Det er mange som går rundt med selvmordstanker. Jeg har gått rundt med selvmordstanker konstant i flere måneder nå, og jeg får ikke en gang snakke med psykolog. Du skal være heldig du har psykologen din å snakke med.

Den beste hjelpen vil du uansett få hos psykologen din. Med mindre du har planer og faktisk tenker å ta selvmord så burde du heller vente på din neste psykologtime.

Anonymkode: 9cc36...a33

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som går rundt med selvmordstanker. Jeg har gått rundt med selvmordstanker konstant i flere måneder nå, og jeg får ikke en gang snakke med psykolog. Du skal være heldig du har psykologen din å snakke med.

Den beste hjelpen vil du uansett få hos psykologen din. Med mindre du har planer og faktisk tenker å ta selvmord så burde du heller vente på din neste psykologtime.

Jeg har tenkt til å ta kontakt med dem nå når de åpner klokken 08 å be om akutt time i dag.. Ingen konkrete planer og selvmord men de er der.

Skrevet

Fikk akutt time i dag.

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk akutt time i dag.

Det er bra. Vær ærlig om at du ønsker/trenger en innleggelse,så slipper dere å gå rundt grøten.

Psykolog kan legge inn frivillig. Mulig h*n må være psykologspesialist, det er jeg usikker på.

Ofte velger psykologen å hente inn en lege i samtalen når h*n ser det går mot innleggelse. Selv fysioterapeuten (psykomotorisk) min fikk meg innlagt en gang. Det gjorde hun ved å hente en lege inn i samtalen. Det er opp til den du prater med å vurdere sin myndighet mtp nødvendige tiltak, og å eventuelt be annet personell inn i samtalen.

Anonymkode: d349a...0a3

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk akutt time i dag.

Hvordan gikk det med deg? Fikk du innleggelse?

Skrevet

Har en ny time på Tirsdagen etter helgen nå så får vi se.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har en ny time på Tirsdagen etter helgen nå så får vi se.

Hva slags hjelp ffikk du da? Hva tilbød dem? Du fikk snakke med psykologen din? Hjalp det på selvmordstankene?

Skrevet

Det hjalp litt å få snakket med en fagperson ja. Men er ikke kvitt tankene. Han tilbydde ingenting bortsett at jeg må ringe legevakten eller tilbake til dps på mandagen om det er noe

Skrevet

Har blitt satt på venteliste på døgnavdeling på DPS for innleggelse. Også fikk jeg antipsykotisk medisin og tettere oppfølging av DPS etc!

Veldig fint. Må skryte av DPS her jeg bor. Utrolig flinke og dyktige. 😊

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt satt på venteliste på døgnavdeling på DPS for innleggelse. Også fikk jeg antipsykotisk medisin og tettere oppfølging av DPS etc!

Veldig fint. Må skryte av DPS her jeg bor. Utrolig flinke og dyktige. 😊

Ja det var vel det du ønsket så da er det vel bare for deg håpe på at din innleggelsen ikke kun er et hotellopphold, men at det faktisk hjelper for deg å være der!

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var vel det du ønsket så da er det vel bare for deg håpe på at din innleggelsen ikke kun er et hotellopphold, men at det faktisk hjelper for deg å være der!

Absolutt. Håper ikke blir et hotel opphold nei.. Fikk seroquel  25 mg nå i mellomtiden..

Har noen erfaring med seroquel 25mg??

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Absolutt. Håper ikke blir et hotel opphold nei.. Fikk seroquel  25 mg nå i mellomtiden..

Har noen erfaring med seroquel 25mg??

Ble du fortalt hva skags hjelp du faktisk skulle få på denne dps-innleggelsen din?

Min erfaring er nok dessverre at en dps innleggelse er kun brannslukking her og nå. Mens hjelp til å takle livet og tankene bedre er noe man får hos sin vanlige psykolog på dps..

Skrevet

Får jo hjelp i tillegg hos psykologen min da. 

Men det blir en brannslokker her å nå når jeg blir lagt inn.. Men som sagt så står jeg på venteliste og vet ikke når jeg kommer inn..

Men har psykolog i tillegg så får hjelp til alt annet i livet generelt.

Skrevet

25 mg er nok for søvn, skal du bruke Seroquel for psykose er 300 og oppover vanlig. 50 mg er vanlig å begynne på  og så øke oppover med  50 mg pr døgn. 

Anonymkode: 838dc...6c5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...