Gå til innhold

Hvorfor skal det være så vanskelig å få hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre ga faen.

Forresten, syns du det er greit å fortelle om sine selvmordstanker og alvorlige problemer til familien? Burde en ikke spare dem? Spare dem for bekymringene? Og heller overlate til helsevesenet...

Anonymkode: 69a47...ca9

Jo jeg syns man skal spare sin familie/foreldre, det gjorde jeg i mange år og led i stillhet. Jeg havnet i psykiatrien fordi en lege henviste meg, han sa jeg hadde angst. Men så valgte jeg å lide i stillhet igjen da jeg traff min mann, ville være normal da. Det var et Helvete som egentlig foregikk og ingen visste om det,så jeg vet hvordan det er å lide i stillhet. Helt til jeg knakk totalt, da kunne jeg ikke skjule det lenger...det var kroppen og som sviktet. Alle så jeg var dårlig men ingen gjorde noe, så ja de ga vel faen og holdt seg unna. Så plutselig en dag kom mine foreldre, jeg satt krøket i sofaen som et skjelett og rugget frem og tilbake, sa "Jeg vil ikke være sånn, jeg vil ikke være sånn". Først da sa min far "Du trenger jo hjelp". Men de gjorde ingenting, jeg fortsatte å lide. Helt til en venninne foreslo at jeg skulle legge meg inn,gjorde det i fem dager....fikk omsorg og de strøk meg på ryggen. Begynte å spise igjen, det var det som skulle til...omsorg i fem dager. 

Nå tror jeg jeg får den beste oppfølgingen jeg har fått i hele mitt liv fra psykiatrien,de er der for meg og det kjennes trygt. Håper du treffer på sånne folk,jeg er åpen med mine behandlere. De tar meg på alvor. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...