Gå til innhold

Oppstart av Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har nylig startet med 150 mg Wellbutrin, fordi jeg tilsynelatende har ekstremt dårlig med dopamin. Har null motivasjon i hverdagen, sover 10 timer hver natt, men føler meg aldri uthvilt, veldig avhengig av nikotin, koffein og sukker, osv. Verdt å nevne at dette er i GODE perioder, hvor jeg ikke er deprimert. Hadde store forhåpninger til Wellbutrin med andre ord. Er på dag 4 nå, men er så sinnsykt dårlig, at jeg ikke vet hvor lenge jeg holder ut hvis dette er varige bivirkninger. Har vært fullstendig sengeliggende i to dager p.g.a. kvalme og hodepine. Men, PLOT TWIST: jeg er også gravid (skal ta medisinsk abort kommende onsdag), og vet derfor ikke hvor mye som skyldes Wellbutrin, og hvor mye som skyldes svangerskapet. Må nevne at jeg har fullført svangerskap tidligere, og aldri følt meg så dritt som jeg gjør nå. Føler meg våken i hodet, men kroppen er helt slakt. Har migrene hele dagen, og det er jo begrenset hvor lenge man holder ut med det. På apoteket ble jeg informert om at det kom til å bli ukomfortabelt de første dagene, og at jeg bare fikk "holde ut", men vet liksom ikke HVOR ille man skal forvente at det er. 

Er det noen som har erfaring med Wellbutrin og vet om dette er normalt og midlertidig? Vil veldig gjerne at Wellbutrin skal fungere for meg, men blir litt demotivert av å være så dårlig.

Skrevet

Jeg fikk mild hodepine av Wellbutrin i en liten periode etter oppstart. Ellers ingen bivirkninger. 

Skrevet

Hei,

jeg har selv brukt Wellbutrin og har i den forbindelse lest masse brukererfaringer.

Min oppfatning er at Wellbutrin på generell basis er et godt alternativ for de som er trøtte og har lite energi, iom at det fører til en økning av nivåene av spesielt noradrenalin og til en viss grad dopamin.

Jeg har videre inntrykk av at i praksis så varierer erfaringen mye når det gjelder dette preparatet. Noen beskriver det som vidundermedisin, mens andre (som meg) opplever flere negative enn positive virkninger.

Nå tror jeg muligens en del av de negative erfaringene folk har, skyldes at de dropper ut i opptrappingsfasen. Både min egen og andres erfaring synes å være at det et preparat hvor bivirkningene under opp- og nedtrapping er tøffere enn de fleste andre antidepressiva. Dette innebærer typisk to til åtte uker med ting som kraftigere depresjon og/eller stress/uro/angst, søvnproblemer, fordøyelsesbesvær, muskelstivhet, hodepine m.m.

Min personlige erfaring gjennom opp- og nedtrapping var at ulike bivirkninger kom og gikk, og i ulik styrke, men at det gradvis ble bedre og ting stabiliserte seg etter et par måneder.

Det krever med andre ord sin kvinne eller mann å holde ut oppstartsvanskene. Jeg ville holdt ut i et par uker i første omgang, for å se om den absolutt værste krisen da gikk over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...