Gå til innhold

Erfaringer med seponering av Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på cipralex i over ti år, de siste årene på 10mg og holder nå på med seponering og plages vanvittig.

Lurer på om jeg kanskje har gått for fort fram? har fulgt legens råd men de vet ikke alltid best.

2 uker på 5mg, og den siste uke 5mg annenhver dag.

Har mer eller mindre konstant angst, veldig emosjonell, svimmel, hodepine.

Akkurat som om jeg holder på å besvime og bråvåkner i "fallet".

Er det forbigående? Vet ikke om jeg orker en slik uke til, er sykemeldt.

Anonymkode: 5920a...d42

Skrevet

Oppskriften er skrevet her på DOL mange ganger:

25% reduksjon av utgangsdosen per måned. Fra vanlig dose til null tar tre måneder.

Anonymkode: fc322...751

Skrevet

Du må trappe enda saktere ned. Jeg plagdes også noe forferdelig med det. Spesielt svimmelhet og en rar type hodepine. Jeg brukte nesten et halvt år fra 30mg til 0. Jeg måtte og ta 2,5mg en stund. 

Hold ut, det går over til slutt. Jeg startet så opp på brintellix. 

sirop1365381324
Skrevet

Intressant, har du angst eller bare fysiske symptomer på angst? 

Jeg har ofte lurt litt på det der også i forbindelse med opptrapping av ssri, er det slik at man får angst eller er det slik at man tolker de kroppslige symptomene (hjertebank, skjelvinger osv) som angst?

Skrevet
10 timer siden, sirop1365381324 skrev:

Intressant, har du angst eller bare fysiske symptomer på angst? 

Jeg har ofte lurt litt på det der også i forbindelse med opptrapping av ssri, er det slik at man får angst eller er det slik at man tolker de kroppslige symptomene (hjertebank, skjelvinger osv) som angst?

Det er ren angst. Har aldri hatt så fæl og vond angst som da jeg prøvde ad første gang.

Anonymkode: 7aca3...7ef

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...