Gå til innhold

Mer angst ved oppstart av antidep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nettopp begynt på antidep (aurorix), og opplever økt angst og depressive tanker den første uken nå, er det vanlig? Fæle tanker om at de rundt meg er bedre uten meg, at jeg aldri blir frisk osv. Skikkelig vondt. Håper det er bivirkninger? 

Anonymkode: 6e11d...dfe

Skrevet

Ja det mener jeg er ganske vanlig.  Jeg ble selv advart av legen mot mulighet for selvmordstanker, da jeg startet opp.

Skrevet

Jeg har opplevd det i varierende grad på oppstart av de aller fleste AD jeg har forsøkt, inkl. Aurorix. Virker som det er helt vanlig. 

Angst er også nevnt under "vanlig bivirkninger" i Felleskatalogen på Aurorix.

Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Oppkast, diaré, forstoppelse. Hjerte/kar: Hypotensjon. Hud: Utslett. Nevrologiske: Parestesier. Psykiske: Agitasjon, angst, rastløshet. Øvrige: Irritabilitet. 

https://www.felleskatalogen.no/medisin/aurorix-meda-546580

Anonymkode: 3efb5...ada

sirop1365381324
Skrevet (endret)

Jeg har også prøvd Aurorix mot angst, og opplevde ikke noe "endret tankemønster" i oppstarten, men jeg opplevde derimot fysiske bivirkninger i form av hjertebank, svimmelhet og skjelvinger, noe som gjorde at angsten og symtomene på panikkangst føltes veldig tilstede. 

Dette gikk imidlertid over etter de første tre ukene.

Regner med du har prøvd andre medisiner først siden du er på Aurorix nå? Spør siden Aurorix sjeldent er førstevalget mot angst med mindre man spesifikt spør etter denne selv.

Endret av sirop1365381324

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...