Gå til innhold

Hypokonderklinikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inne på tanken om å få en henvisning til hypokonderklinikken i Bergen. Helseangsten sliter meg såpass ut at jeg ikke har overskudd til å jobbe med resten av psyken min (har en personlighetsforstyrrelse og tilbakevendende depresjoner). Jeg har lest litt om hypokonderklinikken, men synes det er vanskelig å finne praktisk informasjon. Er det et rent poliklinisk tilbud, eller er man innlagt under behandlingen? Jeg bor jo nemlig ikke i Bergen, så jeg lurer jo litt på hvor jeg skal bo underveis. Har forstått det sånn at folk henvises dit fra hele landet, og da håper jeg ikke det er sånn at man må reise hele veien frem og tilbake for hver enkelt time. Er det noen som vet? Og er det noen som har erfaringer derfra som vil dele? 

Skrevet

Søkte på Google, og fikk opp info om at dette er en poliklinikk. Dvs det er ikke sengeposter der.

Har du mulighet for å ta fly dit? Har forstått det slik at du ikke trenger så mange konsultasjoner hos han, så det er snakk om bare for en kortere periode. 

Du kan jo ta en telefon til klinikken og spørre? 

Anonymkode: 7e337...a53

Skrevet (endret)
3 timer siden, Kammi skrev:

Jeg er inne på tanken om å få en henvisning til hypokonderklinikken i Bergen. Helseangsten sliter meg såpass ut at jeg ikke har overskudd til å jobbe med resten av psyken min (har en personlighetsforstyrrelse og tilbakevendende depresjoner). Jeg har lest litt om hypokonderklinikken, men synes det er vanskelig å finne praktisk informasjon. Er det et rent poliklinisk tilbud, eller er man innlagt under behandlingen? Jeg bor jo nemlig ikke i Bergen, så jeg lurer jo litt på hvor jeg skal bo underveis. Har forstått det sånn at folk henvises dit fra hele landet, og da håper jeg ikke det er sånn at man må reise hele veien frem og tilbake for hver enkelt time. Er det noen som vet? Og er det noen som har erfaringer derfra som vil dele? 

Jeg har faktisk erfaring fra 17 år tilbake i tid. Jeg fikk diagnosen hypokondri / helseangst. Jeg ble virkelig syk, og det gikk så langt at jeg måtte innlegges på sykehus fordi jeg mistet meg selv fullstendig den gangen. Jeg trodde jeg var døende, uten at jeg var det. Og jeg ble forsøkte faktisk å ta mitt eget liv i den situasjonen. Vet ikke om det var medisinene som gjorde meg vere eller hva. Men jeg kom meg ut av det tilslutt. Legene sa at jeg aldri kom aldri kom til å bli så bekymret igjen anngående helseangst. Det stemte.  Ble helt frisk når det gjaldt egen helseangst. Jeg takler det helt anderledes nå. Og det er herlig. 

Jeg pratet i den forbindelse med en forfatter av en bok om dette med hypokondri, og det første han sa til meg var at jeg måtte våge å leve. Livet er farlig som det er, og det gjelder å våge å leve. Og den samtalen gjorde meg veldig bra. 

Endret av Mina1
Skrevet

Jeg har vært til konsultasjon der. To konsultasjoner over 2 dager var det den gang. Bodde altså 1 natt på hotell.

Anonymkode: 55376...af3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...