Gå til innhold

Når folk ber deg hilse til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom noen ber deg hilse til en eller annen dere begge kjenner. Menes dette bokstavelig da? Er det meningen at man faktisk skal si "jeg skulle hilse fra xxx" til vedkommende eller er dette med å si "hils til xxx" mer enn sånn "vennlighetsfrase" som egentlig ikke det menes noe mer med?

Anonymkode: 278b3...d6d

Fortsetter under...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen ber deg hilse til en eller annen dere begge kjenner. Menes dette bokstavelig da? Er det meningen at man faktisk skal si "jeg skulle hilse fra xxx" til vedkommende eller er dette med å si "hils til xxx" mer enn sånn "vennlighetsfrase" som egentlig ikke det menes noe mer med?

Tror det er mest eldre folk som driver med det.

Anonymkode: 08d99...2b9

Skrevet

Jeg kan jo komme med et eksempel: du skal på fest med venninegjengen, men den ene venninna di kan ikke. Så sier venninna di "men ta å hils til gjengen da". Skal jeg da liksom komme på festen å si "skulle hilse fra hu kari"?

Nicklusheletida
Skrevet (endret)

Når jeg sier det så mener jeg det, men jeg tilhører vel de eldre folkene det her siktes til ;)

Endret av Nicklusheletida
.
Skrevet

Jeg hilser fra vedkommende til den man sier man skal hilse til.. :) . Synes det er en naturlig sak å gjøre for meg. Såklart hilser jeg. 

Skrevet

Ja det er meningen at man skal hilse fra den og den hvis man blir bedt om det. Vil ikke si jeg tilhører de eldre da :)

Annonse

Gjest Kanuttius
Skrevet

Det er meningen å sende hilsenen videre ja. Det er vel å regne som en hyggelig gest.

Skrevet

Enig, om person X ber deg hilse til Y, så vil jo Y bli glad for å høre at X har tenkt på en.

Jeg pleier så langt jeg husker det å si "skal hilse fra X".

Noen ganger gjør jeg det på eget initiativ til og med, altså uten at X har bedt om det.

Det hender jo også at Y sier "hils tilbake", så får det også viderebringes :)

Skrevet
1 time siden, Caprioli skrev:

Enig, om person X ber deg hilse til Y, så vil jo Y bli glad for å høre at X har tenkt på en.

Jeg pleier så langt jeg husker det å si "skal hilse fra X".

Noen ganger gjør jeg det på eget initiativ til og med, altså uten at X har bedt om det.

Det hender jo også at Y sier "hils tilbake", så får det også viderebringes :)

Ok. Da vet jeg det.

Jeg sliter med å finne en passende måte å formulere inn "jeg skulle hilse fra xxx". Jeg får det ikke til å passe inn i samtalen naturlig...

Skrevet

Jeg hilser videre så sant det passer slik. Men jeg er vel ikke helt ung ;) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da vet jeg det.

Jeg sliter med å finne en passende måte å formulere inn "jeg skulle hilse fra xxx". Jeg får det ikke til å passe inn i samtalen naturlig...

En måte å gjøre det på er å etter du har møtt Y, hilst på hverandre og utvekslet noen "hvordan går det med deg" eller lignende, å si for eksempel "Forresten, skal hilse deg fra X", og så går det an å legge til en "...traff h*n på butikken her om dagen".

Alternativt vri om på setningen til "Forresten, traff X på butikken her om dagen, h*n ba meg hilse" (eller noe tilsvarende).

Skrevet

Jeg viderebringer slike hilsener ja, og i min krets brukes dette blant både unge og gamle. Senest i dag ba min jr på 20 meg om å hilse til min venninne som kommer i morgen, og det kommer jeg til å gjøre :) Jeg VET at hun kommer til å be meg hilse tilbake, og dét kommer jeg også til å gjøre :) 

Skrevet

Hilser alltid så fremt jeg husker det. Ofte på en mandag kan jeg si "Hei, gjett hva! Jeg var på fest/konsert/etc i helgen og møtte X! Jeg skal hilse så mye!!" Og så sier vedkommende jeg snakker med "Å så hyggelig h*n er det lenge siden jeg har sett" eller "Koselig! Det er en av mine beste venner!" eller "Er det sant? H*n er så kul, ikke sant?"

(er 22 år)

Annonse

Skrevet

Ja, jeg viderebringer alltid en hilsen, så sant jeg husker det. Og jeg ønsker at den jeg ber hilse til X, virkelig gjør det. Mine ungdommer gjør det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...