AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 Dersom noen ber deg hilse til en eller annen dere begge kjenner. Menes dette bokstavelig da? Er det meningen at man faktisk skal si "jeg skulle hilse fra xxx" til vedkommende eller er dette med å si "hils til xxx" mer enn sånn "vennlighetsfrase" som egentlig ikke det menes noe mer med? Anonymkode: 278b3...d6d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom noen ber deg hilse til en eller annen dere begge kjenner. Menes dette bokstavelig da? Er det meningen at man faktisk skal si "jeg skulle hilse fra xxx" til vedkommende eller er dette med å si "hils til xxx" mer enn sånn "vennlighetsfrase" som egentlig ikke det menes noe mer med? Anonymkode: 278b3...d6d Tror det er mest eldre folk som driver med det. Anonymkode: 08d99...2b9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 Jeg kan jo komme med et eksempel: du skal på fest med venninegjengen, men den ene venninna di kan ikke. Så sier venninna di "men ta å hils til gjengen da". Skal jeg da liksom komme på festen å si "skulle hilse fra hu kari"? Anonymkode: 278b3...d6d 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 (endret) Når jeg sier det så mener jeg det, men jeg tilhører vel de eldre folkene det her siktes til Endret 15. november 2017 av Nicklusheletida . 0 Siter
Gjest Mina1 Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 Jeg hilser fra vedkommende til den man sier man skal hilse til.. . Synes det er en naturlig sak å gjøre for meg. Såklart hilser jeg. 0 Siter
Fionys Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 Ja det er meningen at man skal hilse fra den og den hvis man blir bedt om det. Vil ikke si jeg tilhører de eldre da 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 Det er meningen å sende hilsenen videre ja. Det er vel å regne som en hyggelig gest. 0 Siter
Caprioli Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 Enig, om person X ber deg hilse til Y, så vil jo Y bli glad for å høre at X har tenkt på en. Jeg pleier så langt jeg husker det å si "skal hilse fra X". Noen ganger gjør jeg det på eget initiativ til og med, altså uten at X har bedt om det. Det hender jo også at Y sier "hils tilbake", så får det også viderebringes 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 1 time siden, Caprioli skrev: Enig, om person X ber deg hilse til Y, så vil jo Y bli glad for å høre at X har tenkt på en. Jeg pleier så langt jeg husker det å si "skal hilse fra X". Noen ganger gjør jeg det på eget initiativ til og med, altså uten at X har bedt om det. Det hender jo også at Y sier "hils tilbake", så får det også viderebringes Ok. Da vet jeg det. Jeg sliter med å finne en passende måte å formulere inn "jeg skulle hilse fra xxx". Jeg får det ikke til å passe inn i samtalen naturlig... Anonymkode: 278b3...d6d 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 Jeg hilser videre så sant det passer slik. Men jeg er vel ikke helt ung 0 Siter
Caprioli Skrevet 15. november 2017 Skrevet 15. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok. Da vet jeg det. Jeg sliter med å finne en passende måte å formulere inn "jeg skulle hilse fra xxx". Jeg får det ikke til å passe inn i samtalen naturlig... Anonymkode: 278b3...d6d En måte å gjøre det på er å etter du har møtt Y, hilst på hverandre og utvekslet noen "hvordan går det med deg" eller lignende, å si for eksempel "Forresten, skal hilse deg fra X", og så går det an å legge til en "...traff h*n på butikken her om dagen". Alternativt vri om på setningen til "Forresten, traff X på butikken her om dagen, h*n ba meg hilse" (eller noe tilsvarende). 0 Siter
Kayia Skrevet 16. november 2017 Skrevet 16. november 2017 Jeg viderebringer slike hilsener ja, og i min krets brukes dette blant både unge og gamle. Senest i dag ba min jr på 20 meg om å hilse til min venninne som kommer i morgen, og det kommer jeg til å gjøre Jeg VET at hun kommer til å be meg hilse tilbake, og dét kommer jeg også til å gjøre 0 Siter
sukkulent Skrevet 16. november 2017 Skrevet 16. november 2017 Hilser alltid så fremt jeg husker det. Ofte på en mandag kan jeg si "Hei, gjett hva! Jeg var på fest/konsert/etc i helgen og møtte X! Jeg skal hilse så mye!!" Og så sier vedkommende jeg snakker med "Å så hyggelig h*n er det lenge siden jeg har sett" eller "Koselig! Det er en av mine beste venner!" eller "Er det sant? H*n er så kul, ikke sant?" (er 22 år) 0 Siter
påskelilje Skrevet 16. november 2017 Skrevet 16. november 2017 Ja, jeg viderebringer alltid en hilsen, så sant jeg husker det. Og jeg ønsker at den jeg ber hilse til X, virkelig gjør det. Mine ungdommer gjør det samme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.