Gå til innhold

Vond følelse av sosialt samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med at jeg av og til sitter igjen med en helt tom og stresset følelse etter sosialt samvær. Jeg føler en klump i halsen og at jeg vil gråte og skade/straffe meg selv. 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Jeg føler en slags skam og at jeg har lyst til å unngå vennene mine for å ikke bli minnet på denne følelsen av at jeg er teit og rar. Av og til når jeg kommer hjem så føler jeg at et eller annet med dagen som gikk var "feil" men jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er. Jeg føler ikke at jeg fikk til det sosiale helt riktig, og at jeg har dummet meg ut uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor. 

Jeg kan nok være en litt masete og slitsom person med stort behov for bekreftelse, og jeg kan nok også fremstå som litt "rar" for andre. Ofte når jeg snakker så føler jeg at det jeg mente hørtes feil ut, eller var masete, og jeg synker sammen inni meg. Så begynner jeg å føle at folk blir lei av meg, og at jeg er teit og at det hadde vært bedre om jeg ikke var der. 

Jeg er ikke en gang sikker på om de andre føler det sånn, det er bare sånn jeg har tolket situasjonen. 
Ingen har sagt noe, men jeg føler at jeg er teit og at jeg burde ha stukket av fra den sosiale situasjonen før folk fikk nok av meg. Jeg føler at det meste av det jeg sa var ting som jeg ikke burde ha sagt.

Når jeg kommer hjem så er jeg veldig sur på meg selv om føler meg veldig underdanig og dum. Jeg føler for å straffe meg selv. Det har skjedd flere ganger at jeg har sittet gråtende på badet og kuttet meg uten å vite hvorfor. 

Jeg føler meg så håpløs akkurat nå, og skjønner ikke hvorfor. Tårene presser seg ut. Hvorfor føler jeg meg sånn? 

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 5a748...fd4

Skrevet

Høres ut som borderline / emosjonelt ustabil pf

99%

Anonymkode: 06656...5aa

Skrevet

Har du noen du er trygg på som kan gi deg helt ærlig tilbakemelding på hvordan du var i en gitt situasjon?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...