Gå til innhold

Skal man høre tankene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er normalt å høre sine egne tanker høyt inne i hodet sitt ja? Altså jeg kan tenke og høre tankene, med min egen stemme hovedsakelig. Men kan jo feks hvis jeg vil tenke med en mannestemme i hodet. Hører ikke noe utenifra, altså stemmer som høres ut som snakker til meg utenfor hodet mitt eller lignende, men har alltid tenkt det er vanlig å høre tankene sine?

Anonymkode: 004c8...514

Skrevet

Hører ikke tankene mine på lik linje og lydnivå som når andre snakker til meg, må jeg understreke. Hører de bare høyt i hodet, ikke utenfra. Leser jeg en bok sakte, uten å si ordnede høyt, hører jeg fortsatt ordenene i hodet mitt.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt å høre sine egne tanker høyt inne i hodet sitt ja? Altså jeg kan tenke og høre tankene, med min egen stemme hovedsakelig. Men kan jo feks hvis jeg vil tenke med en mannestemme i hodet. Hører ikke noe utenifra, altså stemmer som høres ut som snakker til meg utenfor hodet mitt eller lignende, men har alltid tenkt det er vanlig å høre tankene sine?

Uten å ha noe som helst faglig belegg for det, tror jeg ikke dette er normalt. 

Mine tanker er på ingen måte som lyder.

Skrevet

Mener ikke lyd som i at jeg hører lyden slik som man kan høre sin egen stemme når man snakker høyt, kan du ikke høre din egen tanke høyt i hodet? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener ikke lyd som i at jeg hører lyden slik som man kan høre sin egen stemme når man snakker høyt, kan du ikke høre din egen tanke høyt i hodet? 

Nei, jeg kan ikke det, jeg oppfatter det ikke som noe jeg kan høre, det er mer abstrakt.

Skrevet
24 minutter siden, Xtra skrev:

Uten å ha noe som helst faglig belegg for det, tror jeg ikke dette er normalt. 

Mine tanker er på ingen måte som lyder.

Så når du tenker er det helt stille i hodet ditt? Leser jeg en bok sakte, hører jeg jo ordenene jeg leser inne i hodet mitt.

Skrevet

men hva når du har en sang på hjernen da? Da hører jeg i allefall sangen liksom, bare ikke som en lyd utenifra 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så når du tenker er det helt stille i hodet ditt? Leser jeg en bok sakte, hører jeg jo ordenene jeg leser inne i hodet mitt.

Vanskelig å definere hva som ligger i "stille" her, men som jeg skrev over oppfatter jeg ikke tankene som lyd eller noe jeg kan høre.

Når jeg leser hører jeg heller ikke ordnene i hodet. Jeg leser langt fortere inne i meg enn når jeg leser høyt.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men hva når du har en sang på hjernen da? Da hører jeg i allefall sangen liksom, bare ikke som en lyd utenifra 

Det har du rett i :). Musikk kan jeg høre inne i meg, men likevel på en mer abstrakt måte enn som ren lyd, litt vanskelig å forklare det her. Og selv om jeg har en sang på hjernen kommer den bare glimtvis, jeg hører ikke melodien over tid.

Du trenger ikke definere meg som normalen, jeg har ikke forhørt meg om andre har det på samme måte som meg. Ganske interessant, egentlig :). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...