Gå til innhold

Seroquel og Bipolar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som tar Seroquel for bipolar?

isåfall hvilken dose bruker dere?

Anonymkode: a2957...ebb

Skrevet

Jeg fikk nettopp utskrevet seroquel 25 mg i dag mot depresjon..

Hvilken dose fikk du? Har du erfaring?

Anonymkode: b534d...014

Skrevet

Ok jeg går på 50mg Seroquel Depot, tar på kveln.

Har brukt dette i 8 dager nå, så har ikke så mye erfaring på det enda.

Men slik jeg merker det er nå, er at jeg klarer og sove mer bedre på det, og mindre tanker og sånn, blir litt roligere på det.

Kan bli no mer depressiv på kvelden, noe som kansje skyldes at effekten dabber noe av kansje.                                                        Halveringstiden er vell på 6timer tror jeg, så det går fort igjennom systemet, kansje jeg må høyere opp i dose for og få en jevnere effekt av det.

Får vell bare avvente og se, fram til jeg har time hos den overlegen i psykiatri som skrev det ut til meg, om jeg skal øke eller ikke.

Tror jeg har fått dette for bipolar men dette er kun ut ifra min egne vurderinger hva jeg tror det kan være, siden jeg kan svinge en del i stemning,humør., medisinsk effekt skal vist nok være på 200-300mg for bipolar, så er langt unna der.                                            

Må se hvordan man tåler medisinen osv, får man øker, eller om det er tilstrekkelig med 50mg.

Medisiner kan være mye prøving og feiling føler jeg, det som er litt synd da er at det kan bli jævela tøft, når man driver og skifter og finner nye, siden det sikkert gjør noen endringer både her og der i kroppen.                                               

Skrevet

Vanligste dose er 300 mg om den brukes som antidepressiva og/eller stemningsstabiliserende.

25 mg er fint for søvn.

Anonymkode: 2b5f5...fec

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanligste dose er 300 mg om den brukes som antidepressiva og/eller stemningsstabiliserende.

25 mg er fint for søvn.

Anonymkode: 2b5f5...fec

Jeg opplever stemningsstabiliserende effekt av 100 mg.

Anonymkode: da8de...f40

Skrevet

Skjønner, har du brukt det lenge eller? Depot?

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, har du brukt det lenge eller? Depot?

Halvannet år. Ikke depot.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Halvannet år. Ikke depot.

ok, du bruker kun det eller? noe mer

Gjest elina777
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som tar Seroquel for bipolar?

isåfall hvilken dose bruker dere?

Brukte 200-300 mg

fikk bulimi og restless legs så ble seponert pga restless legs 

Skrevet

Bulimi pga av du har fraværende matlyst? eller ble du dårlig i magen av den og fikk diare?

Gjest elina777
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bulimi pga av du har fraværende matlyst? eller ble du dårlig i magen av den og fikk diare?

Fikk søtsug og overspising så jeg spiste til jeg spydde 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ok, du bruker kun det eller? noe mer

Wellbutrin og Lamictal. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...