AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 Skrevet 16. november 2017 Hvordan gjør man det? Det fulgte ikke med noe ekstra ark der det sto at jeg kunnne klage.. skal det ikke gjøre det? Anonymkode: 68fb2...33b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 Skrevet 17. november 2017 Det er fastlegen som klager for deg. Før en klager lønner det seg å sette seg inn i Prioriteringsveilederen. Dere må vise hvordan denne er brukt feil. Har DPS brukt veilederen korrekt, er det liten sannsynlighet for at klagen når frem. Anonymkode: 72f74...00b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er fastlegen som klager for deg. Før en klager lønner det seg å sette seg inn i Prioriteringsveilederen. Dere må vise hvordan denne er brukt feil. Har DPS brukt veilederen korrekt, er det liten sannsynlighet for at klagen når frem. Anonymkode: 72f74...00b Jeg sa til fastlegen "jeg har selvmordstankee hver dag" og "jeg er fortsatt deprimert". Husker ikke hva jeg sa lenger men dette sa jeg. Og dette er vel depresjon alvorlighetsgrad alvorlig? Isåfall skulle jeg hatt hjelp da...? Anonymkode: 68fb2...33b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 Skrevet 17. november 2017 Under individuelle forhold som endrer din rett..... så står det: Autisme Psykisk lidelse Komorbiditet Så altså viss en har en hvilket som helst annen psykisk lidelse enn kun å ønske å ta selvmord hver dag så har man plutselig ikke rett til hjelp allikevel Anonymkode: 68fb2...33b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 Skrevet 17. november 2017 "Endrer" kan gå begge veier. Anonymkode: 72f74...00b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. november 2017 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Under individuelle forhold som endrer din rett..... så står det: Autisme Psykisk lidelse Komorbiditet Så altså viss en har en hvilket som helst annen psykisk lidelse enn kun å ønske å ta selvmord hver dag så har man plutselig ikke rett til hjelp allikevel Anonymkode: 68fb2...33b Syns det er forbanna rart at de med autisme ikke skal få hjelp 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 18. november 2017 Skrevet 18. november 2017 Jeg vil råde deg til å snakke med fastlegen igjen så du kan få en utdypende forklaring på hvorfor du fikk avslag. Snakk om det og spør om du kan få hjelp til å klage. 0 Siter
frosken Skrevet 18. november 2017 Skrevet 18. november 2017 20 timer siden, stjernestøv skrev: Syns det er forbanna rart at de med autisme ikke skal få hjelp Det står ikke at de ikke skal få hjelp. Du må lese prioriteringsveilederen mer nøye:-) 0 Siter
frosken Skrevet 18. november 2017 Skrevet 18. november 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Under individuelle forhold som endrer din rett..... så står det: Autisme Psykisk lidelse Komorbiditet Så altså viss en har en hvilket som helst annen psykisk lidelse enn kun å ønske å ta selvmord hver dag så har man plutselig ikke rett til hjelp allikevel Anonymkode: 68fb2...33b Hva bygger du den påstanden på? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. november 2017 Skrevet 18. november 2017 1 time siden, frosken skrev: Det står ikke at de ikke skal få hjelp. Du må lese prioriteringsveilederen mer nøye:-) Har inntrykk av at det finnes ikke hjelp til dem. Kjekt å se deg her 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 Skrevet 18. november 2017 24 minutter siden, stjernestøv skrev: Har inntrykk av at det finnes ikke hjelp til dem. Nei, det gjør ikke det. Anonymkode: b694e...3a6 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. november 2017 Skrevet 18. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør ikke det. Anonymkode: b694e...3a6 Og det er for dårlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 Skrevet 18. november 2017 Her må det en klargjøring til. Selve autismesykdommen kan en ikke gjøre noe med. Derimot kan autistene lære noe om adferd som gjør dem mer sosialt tilpasset. Dessuten drar en inn viktige personer i nærmiljøet for å lære dem om autisme og hvordan en best skal omgås en autist til glede for begge parter. Men det er riktig at forventningene til hva en kan oppnå er begrenset. Anonymkode: 72f74...00b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her må det en klargjøring til. Selve autismesykdommen kan en ikke gjøre noe med. Derimot kan autistene lære noe om adferd som gjør dem mer sosialt tilpasset. Dessuten drar en inn viktige personer i nærmiljøet for å lære dem om autisme og hvordan en best skal omgås en autist til glede for begge parter. Men det er riktig at forventningene til hva en kan oppnå er begrenset. Anonymkode: 72f74...00b Ok, men det er ikke pga autisme jeg ønsket hjelp. Det var pga depresjon og selvmordsplaner Anonymkode: 68fb2...33b 0 Siter
Jokke89 Skrevet 21. november 2017 Skrevet 21. november 2017 Det er bare tull at det ikke finnes hjelp for de med autisme eller lidelser av denne art! Har fått hjelp jeg ! Sinnemestring, psykolog, psykiater osv. Nå har jeg fått time hos psykolog, og det fikk jeg KJAPT! 0 Siter
Jokke89 Skrevet 21. november 2017 Skrevet 21. november 2017 Det eneste problemet er at for noen med autisme så MÅ kjemien stemme, ellers så skjærer det seg.. Men at man ikke får hjelp om man har autisme, stemmer jo ikke helt.. Mange av de hardest angrepne autistene bor jo steder der de får hjelp for eksempel. Kanskje enten i omsorgsbolig eller egen bolig, men de har personer som passer på dem ! 0 Siter
Jokke89 Skrevet 21. november 2017 Skrevet 21. november 2017 Stemmer ikke kjemien, så avslutter jeg bare, for funker det ikke, så funker det virkelig ikke, og det er jeg fullt klar over 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.