Gå til innhold

Klage på avslag hos dps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det? 

Det fulgte ikke med noe ekstra ark der det sto at jeg kunnne klage.. skal det ikke gjøre det?

Anonymkode: 68fb2...33b

Skrevet

Det er fastlegen som klager for deg. Før en klager lønner det seg å sette seg inn i Prioriteringsveilederen. Dere må vise hvordan denne er brukt feil.

Har DPS brukt veilederen korrekt, er det liten sannsynlighet for at klagen når frem.

Anonymkode: 72f74...00b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fastlegen som klager for deg. Før en klager lønner det seg å sette seg inn i Prioriteringsveilederen. Dere må vise hvordan denne er brukt feil.

Har DPS brukt veilederen korrekt, er det liten sannsynlighet for at klagen når frem.

Jeg sa til fastlegen "jeg har selvmordstankee hver dag" og "jeg er fortsatt deprimert". Husker ikke hva jeg sa lenger men dette sa jeg. Og dette er vel depresjon alvorlighetsgrad alvorlig? Isåfall skulle jeg hatt hjelp da...?:(

Skrevet

Under individuelle forhold som endrer din rett..... så står det:

Autisme

Psykisk lidelse

Komorbiditet

Så altså viss en har en hvilket som helst annen psykisk lidelse enn kun å ønske å ta selvmord hver dag så har man plutselig ikke rett til hjelp allikevel:(

Skrevet

"Endrer" kan gå begge veier.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Autisme

Psykisk lidelse

Komorbiditet

Så altså viss en har en hvilket som helst annen psykisk lidelse enn kun å ønske å ta selvmord hver dag så har man plutselig ikke rett til hjelp allikevel:(

Syns det er forbanna rart at de med autisme ikke skal få hjelp :o 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg vil råde deg til å snakke med fastlegen igjen så du kan få en utdypende forklaring på hvorfor du fikk avslag. Snakk om det og spør om du kan få hjelp til å klage.

Skrevet
20 timer siden, stjernestøv skrev:

Syns det er forbanna rart at de med autisme ikke skal få hjelp :o 

Det står ikke at de ikke skal få hjelp. Du må lese prioriteringsveilederen mer nøye:-)

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Autisme

Psykisk lidelse

Komorbiditet

Hva bygger du den påstanden på? 

Skrevet
1 time siden, frosken skrev:

Det står ikke at de ikke skal få hjelp. Du må lese prioriteringsveilederen mer nøye:-)

Har inntrykk av at det finnes ikke hjelp til dem. Kjekt å se deg her :) 

Skrevet
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har inntrykk av at det finnes ikke hjelp til dem.

Nei, det gjør ikke det.

Anonymkode: b694e...3a6

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør ikke det.

Anonymkode: b694e...3a6

Og det er for dårlig. 

Skrevet

Her må det en klargjøring til. Selve autismesykdommen kan en ikke gjøre noe med. Derimot kan autistene lære noe om adferd som gjør dem mer sosialt tilpasset. Dessuten drar en inn viktige personer i nærmiljøet for å lære dem om autisme og hvordan en best skal omgås en autist til glede for begge parter. Men det er riktig at forventningene til hva en kan oppnå er begrenset.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her må det en klargjøring til. Selve autismesykdommen kan en ikke gjøre noe med. Derimot kan autistene lære noe om adferd som gjør dem mer sosialt tilpasset. Dessuten drar en inn viktige personer i nærmiljøet for å lære dem om autisme og hvordan en best skal omgås en autist til glede for begge parter. Men det er riktig at forventningene til hva en kan oppnå er begrenset.

Ok, men det er ikke pga autisme jeg ønsket hjelp. Det var pga depresjon og selvmordsplaner

Skrevet

Det er bare tull at det ikke finnes hjelp for de med autisme eller lidelser av denne art! Har fått hjelp jeg ! Sinnemestring, psykolog, psykiater osv. Nå har jeg fått time hos psykolog, og det fikk jeg KJAPT! 

Skrevet

Det eneste problemet er at for noen med autisme så MÅ kjemien stemme, ellers så skjærer det seg.. Men at man ikke får hjelp om man har autisme, stemmer jo ikke helt.. Mange av de hardest angrepne autistene bor jo steder der de får hjelp for eksempel. Kanskje enten i omsorgsbolig eller egen bolig, men de har personer som passer på dem !

Skrevet

Stemmer ikke kjemien, så avslutter jeg bare, for funker det ikke, så funker det virkelig ikke, og det er jeg fullt klar over 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...