Gå til innhold

Utestengning fra forum.


Mari Y

Anbefalte innlegg

2 timer siden, BamseLiten skrev:

Sånn generelt synes jeg det er ganske hardt miljø der inne når det kommer til mange ting. Mye "jeg har rett og alle må tenke og føle som meg" svar. Veldig mye hakking og lite omsorg. Noen brukere er ok, da som oftest de som står frem med nick. 

Helt enig. Noen av dem er ok. Men mange folk er feige på nett rett og slett. Se bare hvordan offentlige bloggere blir hengt ut til stadighet. Jeg har meningsmotstandere som hører på mine meninger og jeg forsøker å høre på dem. I alle fall burde man kunne bevise hvor man evt skulle ha rett eller feil, og det er heller ikke om å gjøre å måtte ha rett til enhver tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Helt enig. Noen av dem er ok. Men mange folk er feige på nett rett og slett. Se bare hvordan offentlige bloggere blir hengt ut til stadighet. Jeg har meningsmotstandere som hører på mine meninger og jeg forsøker å høre på dem. I alle fall burde man kunne bevise hvor man evt skulle ha rett eller feil, og det er heller ikke om å gjøre å måtte ha rett til enhver tid. 

Det er veldig mange aspergers tråder der.

Anonymkode: 3015a...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2017 den 15.16, Xtra skrev:

Jeg har mine tvil om at forum fører frister to eller fem år frem i tid. Både du og trådstarter tar forumene altfor seriøst.

Jeg tar ikke alt som står over alt seriøst, men å ikke oppgi en god nok grunn synes jeg i utgangspunktet er veldig tynt. Jeg personlig mener at hvis grunnlaget ikke er bygget på et tykt grunnlag så blir det veldig dumt og bortkastet tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange aspergers tråder der.

Anonymkode: 3015a...ed2

Det er det, og mye negativ sutring og fordommer i trådene òg, som at de ikke har empati og alt det der. De jeg kjenner med asperger mangler ikke empati. De bare føler empati på en annen måte ofte. Og de kan feil- oppfatte mye, men mange av dem jeg kjenner har dette vesentlige. Noen til og med for mye empati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

I tillegg var det ensidig meningspåvirkning, forøvrig noe av det dummeste jeg har hørt. Det finnes ikke noe mer ensidig meningspåvirket forum enn Kvinneguiden, og om så var er det en teit grunn til å skulle stenge noen ute. 

Typiske er at dersom en mener noe, så dilter de andre etter, samme hvor syk meningen er. Det er min erfaring. Det er brukere som er på en måte "venner" der inne, og så er de imot visse "brukere" som de rappoterer. Jeg var veldig lei hele klikkingen. Fantes også hyggelige brukere, men var en del klikker der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Det er det, og mye negativ sutring og fordommer i trådene òg, som at de ikke har empati og alt det der. De jeg kjenner med asperger mangler ikke empati. De bare føler empati på en annen måte ofte. Og de kan feil- oppfatte mye, men mange av dem jeg kjenner har dette vesentlige. Noen til og med for mye empati. 

Enig med deg. Det virket som om enkelte mennesker der inne ikke eide empati, og noen mistenkte jeg for å være psykopater som lokker og lurer. Er noen menn der inne som ikke er helt gode, som forsøker å bruke andres problemer til sin vinning ved å få seg noe. Det er derfor de er der. Mens noen kvinner er helt borte i toppen de også. De kunne skrive til meg at jeg fortjente alt dritt i verden, noe som ikke andre fortjente. Og hvem ble kastet ut: meg. Ikke de frekke. 

Så støtter deg 100 prosent i at kvinneguiden er ikke akkurat det beste forum å være på. De bevarer mange brukere som de burde utestenge. Jeg vet nok av de som jeg rappoterte som brøt med reglene, men moderator forsvarte vedkommende samme hva, og tok side. Det er fordi moderatorer er "venner" med visse brukere. Jeg fikk med meg at moderator skrev og pratet om både syparty og strikkeparty osv med visse spydige brukere. Og hvem som helst kan bli moderator. Okey.. man kan ha delte meninger om moderatorene: noen mener at de gjør en kjempebra jobb, men jeg måtte le da jeg hørte noen av de spydige brukerne som trakaserte meg skrev at moderatorene gjorde en veldig bra jobb. ;) 

Men nå er det ikke meningen å sitte her å skrive negativt om forumet: kvinneguiden men dette er min erfaring / mitt inntrykk av forumet desverre. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mari Y skrev:

Jeg tar ikke alt som står over alt seriøst, men å ikke oppgi en god nok grunn synes jeg i utgangspunktet er veldig tynt. Jeg personlig mener at hvis grunnlaget ikke er bygget på et tykt grunnlag så blir det veldig dumt og bortkastet tid. 

Enig med deg. Jeg mener at de kan utestenge på et "ikke tykkt grunnlag" og burde hatt litt mer forståelse for visse omstendigheter rundt situasjoner anngående utestengelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 24.11.2017 den 11.33, Mari Y skrev:

Jeg fikk det, men synes grunnlaget er litt tynt. Vil egentlig ikke diskutere KG så mye her, for det var visst ikke greit iflg administrasjonens regler. Så må respektere det. Men KG opererer litt rart til tider, er inntrykket. Jeg fikk vite at noen moderatorer tydeligvis operer på en måte de ikke skal der borte, og at folk masserapporterer. Heldigvis er det bare ca én mnd jeg blir utestengt, men tror jeg skal skrive til administrasjonen personlig så snart det gir seg. Oppfordrer andre til å gjøre det samme om de opplever lignende. 

Nå ble jeg utestengt igjen. Jeg fatter ikke etter hvilke kriterer moderatorene der inne «modererer». Amatør-nisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, gråstein skrev:

Nå ble jeg utestengt igjen. Jeg fatter ikke etter hvilke kriterer moderatorene der inne «modererer». Amatør-nisser.

Det er vanlige brukere som får ansvar. De er fullstendig amatører. Sånn sett er det langt bedre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, gråstein skrev:

Nå ble jeg utestengt igjen. Jeg fatter ikke etter hvilke kriterer moderatorene der inne «modererer». Amatør-nisser.

Be om at de viser til hvilke konkrete innlegg eller tråder de mener gir dem grunnlag for utestengelse og hvorfor dine innlegg eventuelt skiller seg fra ting de lar stå uten å moderere vekk engang og langt mindre utestenge eller gi advarsler. Ville også sendt klage til admin. Det er bare én eller to moderatorer som er fullstendig overivrig. 

Anonymkode: 7e958...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det er vanlige brukere som får ansvar. De er fullstendig amatører. Sånn sett er det langt bedre her.

Jeg synes at de gir litt for harde dommer innpå kg. Tror ikke det er mange som er utestengt på livstid for eksempel. Og normalt sett så skulle man tro at moderatorer kunne se gjennom fingrene på visse omstendigheter. Men det vil de ikke på kg. Jeg har forsøkt å forklare dem situasjoner rundt min utestengelse osv. Men de var ikke innstilt på å gi meg nåde. Men nå har det gått ca et halvt år siden jeg spurte om det var mulig å ta bort banneret og utestengelsen. Men nei. Jeg har bare måtte akseptere at utestengelsen er for livstid. Men jeg synes det er skuffende at de ikke kunne forstå min situasjon i saken som gjorde utestengelsen min. Surfer jeg opp noen emner som har med kg å gjøre kommer det opp : du er utestengt med store bokstaver. Er trist å se at de er så harde på det med tanke på omstendigheter rundt utestengelsen. 

Men uansett : har ikke interesse for å være på kg lenger. :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg synes at de gir litt for harde dommer innpå kg. Tror ikke det er mange som er utestengt på livstid for eksempel. Og normalt sett så skulle man tro at moderatorer kunne se gjennom fingrene på visse omstendigheter. Men det vil de ikke på kg. Jeg har forsøkt å forklare dem situasjoner rundt min utestengelse osv. Men de var ikke innstilt på å gi meg nåde. Men nå har det gått ca et halvt år siden jeg spurte om det var mulig å ta bort banneret og utestengelsen. Men nei. Jeg har bare måtte akseptere at utestengelsen er for livstid. Men jeg synes det er skuffende at de ikke kunne forstå min situasjon i saken som gjorde utestengelsen min. Surfer jeg opp noen emner som har med kg å gjøre kommer det opp : du er utestengt med store bokstaver. Er trist å se at de er så harde på det med tanke på omstendigheter rundt utestengelsen. 

Men uansett : har ikke interesse for å være på kg lenger. :)

Hvorfor lager du ikke bare en ny bruker som du knytter mot en annen mailadresse da? Hvis de er så vanskelig skylder du dem ikke akkurat å respektere dem.

Anonymkode: 7e958...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du ikke bare en ny bruker som du knytter mot en annen mailadresse da? Hvis de er så vanskelig skylder du dem ikke akkurat å respektere dem.

Anonymkode: 7e958...a7d

Vet. Jeg kunne gjort det om jeg ville, men alt som såret meg , og skjedde på det forumet... ( historien er lang, og det vet moderatorene om) .. alt det gjør at jeg ikke har lyst å bruke tiden min der. Jeg vil ikke nevne her hva det var, men det var en som var meg nær i mitt virkelige liv som laget profil der inne på grunn av at jeg var der, som satt der inne å såret meg dypt med alt som ble skrevet..... det var for vondt og respektløst samt hensynsløst.. har ikke ord for det. men var godt at vedkommende viste hvem personen var som menneske for det har fått meg til å forstå hva som er viktig å unngå for min verdighet sin del. . Så jeg har ikke bra tanker om kvinneguiden på grunnlag av den situasjonen. Jeg vil ikke fortelle ytterligere om hva det gjelder, men det var noe som de fleste ville blitt oppriktig såret av. Det er årsaken til at jeg har bad assosisasjoner med kvinneguiden. 

Jeg forstår tankegangen din om det med ny bruker. Jeg kunne lett ha gjort det om jeg ønsket. Men ønsker meg ikke tilbake dit pga alt som skjedde. Og pga jeg ikke synes særlig om moderatorenes behandling av situasjonen. 

For min del kan hele kvinneguiden bli nedlagt. Jeg synes ikke om moderatorenes jobb der inne. Men et er sikkert noen som mener det motsatte, og sikkert noen som er enige. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenden i dag er å begrense så godt som råd alt man bare ikke trenger lenger tror jeg. Leve mer i nuet som det heter. Liksom løse litt opp på usynlige bånd.😊

Anonymkode: 0165b...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenden i dag er å begrense så godt som råd alt man bare ikke trenger lenger tror jeg. Leve mer i nuet som det heter. Liksom løse litt opp på usynlige bånd.😊

Anonymkode: 0165b...7ea

Kvinneguiden lever ikke i nuet :D . Det forumet lever langt tilbake i fortiden, etter min mening ;) . Iallefall når de kan utestenge noen for livstid uten å ha gjort noe alvorlig galt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mina1 skrev:

Kvinneguiden lever ikke i nuet :D . Det forumet lever langt tilbake i fortiden, etter min mening ;) . Iallefall når de kan utestenge noen for livstid uten å ha gjort noe alvorlig galt. 

Jeg tror ikke på at man blir utestengt fra et forum uten advarsler og uten at man har brutt i stor alvorlighetsgrad deres regler når «straffen» er livstid. 

Anonymkode: 23dbd...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på at man blir utestengt fra et forum uten advarsler og uten at man har brutt i stor alvorlighetsgrad deres regler når «straffen» er livstid. 

Anonymkode: 23dbd...430

Du får tro hva du vil. Men jeg vet at hele utestengelsen er urimelig med hensyn til situasjoner som oppsto der inne. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2017 den 12.36, gråstein skrev:

Nå ble jeg utestengt igjen. Jeg fatter ikke etter hvilke kriterer moderatorene der inne «modererer». Amatør-nisser.

Nailed it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2017 den 12.36, gråstein skrev:

Nå ble jeg utestengt igjen. Jeg fatter ikke etter hvilke kriterer moderatorene der inne «modererer». Amatør-nisser.

Ja de er ganske intense disse moderatorene på kg. De utestenger ikke "vennene sine". De kan gjøre hva de vil. ;). Forskjellsbehandling ute å går etter min erfaring. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...