Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt vondt i et kne siden april/mai i fjor. Det hele begynte etter at jeg hadde en mislykket landling med parangliding, og fikk en vridning i kroppen/kneet. Har vært hos almenlege, på røntgen, ultralyd og hos ortoped. Sistnevnte fann endelig noe, som han mener er en ruptur i tractus iliotibilais. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor det er der skaden skal sitte etter hans mening, når det er fra det området og lenger ned mot/i kneet smertene sitter. Har du noen forklaring. Av medisiner har jeg forsøkt brexidol og orudis gel. Det hjalp ikke!!!!

Har begrenset trening ned på et minimumsnivå etter dette skjedde, men kan ikke merke noen bedring.

Jeg er litt fortvilt over situasjonen, da jeg føler med avhengig av å kunne bevege meg og drive fysisk aktivitet. Smertene kommer så fort jeg løper, tar litt hardt i og bøyer kneet. Og det er mildt sagt veldig vondt og plagsomt.

Jeg lurer derfor på om du har noen gode råd om hva jeg bør gjøre, dersom "diagnosen" til ortopeden stemmer. Vil det være relevant med time hos fysioterapaut f. eks?

Så lurer jeg på om man kan se noe mer på MR enn man gjør på ultralyd og røntgen

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42408-h%C3%A5per-du-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære andrine,

De mest grundige undersøkelser av kneet er som regel enten artroskopi(der legen titter inn i kneet med et instrument) eller MR(som kan fremstille skder og arrvev i bløtdeler). Jeg vil anbefale at du kontakter ortopeden påny og forteller at du ikke er blitt bedre. Deretter kan dere diskutere om ytterligere undersøkelser er nødvendige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...