Gå til innhold

David Wathne.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Trist det som skjer. Har på følelsen av at denne metoo-kampanjen går over alle støvleskaft nå :(

Hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Les nyhetene :)

www.vg.no

 

Ok :) Så ikke noe om han i vg, men greit nok det :) 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Han har blitt anklaget for å trakassere folk. Inkludert "sexisme". Seksisme er altså ikke seksuell trakassering, men at han snakker nedlatende om kvinner. Det er ikke snakk om at han har tafset på noen. 

Jeg tror 100% på at han har lirt av seg noen fraser som noen har blitt krenket av.

Tiden har løpt fra folk som snakker uten filter. 

https://m.nettavisen.no/na24/propaganda/davy-wathne---jeg-har-aldri-prvd-meg-pa-en-kollega/3423396582.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, Gargamel skrev:

Han har blitt anklaget for å trakassere folk. Inkludert "sexisme". Seksisme er altså ikke seksuell trakassering, men at han snakker nedlatende om kvinner. Det er ikke snakk om at han har tafset på noen. 

Jeg tror 100% på at han har lirt av seg noen fraser som noen har blitt krenket av.

Tiden har løpt fra folk som snakker uten filter. 

https://m.nettavisen.no/na24/propaganda/davy-wathne---jeg-har-aldri-prvd-meg-pa-en-kollega/3423396582.html

Det er trist at det ikke er rom for mangfold i arbeidslivet lenger. 

Han er bergenser og breikjeftet, slik jeg har inntrykk av gjelder mange bergensere. Tror ikke det finnes noe vondt i han, men det er jo så moderne å føle seg krenket for tiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler ikke dette om at han oppfører seg som en selvoppnevnt konge og bruker grov kjeft på medarbeidere (av begge kjønn) som han synes burde gjort jobben sin annerledes?

I sportsredaksjoner kan jeg tenke meg at kvinner nok er spesielt utsatt for å få den typen kjeft, men det trenger ikke bare handle om kjønnskamp.

Dette var det inntrykket jeg fikk da jeg leste om saken, jeg har ikke tid til å gå gjennom artiklene på nytt nå. 

Enkelte sportsredaksjoner har fått ord på seg for å legge vekt på litt andre - eh - attributter enn faglige kvalifikasjoner ved rekruttering av kvinner.  Jeg skal ikke bringe videre rykter jeg ikke kan sjekke, men det er ikke NRK, for å si det sånn.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er trist at det ikke er rom for mangfold i arbeidslivet lenger. 

Han er bergenser og breikjeftet, slik jeg har inntrykk av gjelder mange bergensere. Tror ikke det finnes noe vondt i han, men det er jo så moderne å føle seg krenket for tiden. 

 

Er bergensere breikjeftet ?  :D 

Og om Davy: Jeg kan ikke si noe som helst vemmelig om han. Jeg har bare sett på han som en som kan være humoristisk i hva han sier. Tror ikke det finnes noe vondt i han. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gargamel skrev:

Han har blitt anklaget for å trakassere folk. Inkludert "sexisme". Seksisme er altså ikke seksuell trakassering, men at han snakker nedlatende om kvinner. Det er ikke snakk om at han har tafset på noen. 

Jeg tror 100% på at han har lirt av seg noen fraser som noen har blitt krenket av.

Tiden har løpt fra folk som snakker uten filter. 

https://m.nettavisen.no/na24/propaganda/davy-wathne---jeg-har-aldri-prvd-meg-pa-en-kollega/3423396582.html

Jeg kan også tenke meg at han kan ha slengt med leppa både til folk og om folk. Det er jo litt artig med personer som ikke er A4, men jeg er enig med deg i at tida har løpt fra folk som snakker uten filter. Godt sagt. Jeg ble skikkelig overrumplet og lei meg over en person som litt tilfeldig ramlet inn i lunsjen hos oss på jobb for noen år siden - en kjent politiker - som i løpet av lunsjen la ut i det vide og det brede om gamle historier om navngitte personer som hadde drete seg skikkelig ut på fylla - inkludert min bestefar. Han visste ikke at jeg var barnebarn til han som han fortalte mest om. Jeg visste godt at min bestefar hadde store problemer med alkohol, men jeg syntes det var leit å høre sånne detaljer om ham 35-40 år etter at det skjedde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, laban skrev:

Handler ikke dette om at han oppfører seg som en selvoppnevnt konge og bruker grov kjeft på medarbeidere (av begge kjønn) som han synes burde gjort jobben sin annerledes?

I sportsredaksjoner kan jeg tenke meg at kvinner nok er spesielt utsatt for å få den typen kjeft, men det trenger ikke bare handle om kjønnskamp.

Dette var det inntrykket jeg fikk da jeg leste om saken, jeg har ikke tid til å gå gjennom artiklene på nytt nå. 

Enkelte sportsredaksjoner har fått ord på seg for å legge vekt på litt andre - eh - attributter enn faglige kvalifikasjoner ved rekruttering av kvinner.  Jeg skal ikke bringe videre rykter jeg ikke kan sjekke, men det er ikke NRK, for å si det sånn.   

Han er helt sikkert direkte, men jeg tror han blir misforstått som type.

Han sender mail rundt og retter på gramatikken til folk. Det må folk tåle i mediabransjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er trist at det ikke er rom for mangfold i arbeidslivet lenger. 

Han er bergenser og breikjeftet, slik jeg har inntrykk av gjelder mange bergensere. Tror ikke det finnes noe vondt i han, men det er jo så moderne å føle seg krenket for tiden. 

 

Tja, jeg synes da det er plenty av rom i arbeidslivet. Jeg har sans for DW, men det finnes da bergensere som er svære i kjeften og tar mye plass som klarer å oppføre seg, så hvorfor skal det være unntak for ham? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, Mina1 skrev:

Er bergensere breikjeftet ?  :D 

Og om Davy: Jeg kan ikke si noe som helst vemmelig om han. Jeg har bare sett på han som en som kan være humoristisk i hva han sier. Tror ikke det finnes noe vondt i han. 

JA, det er de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

JA, det er de :D

Hahaha .... :D :lol::P. Dagens: Bergensere har det å prate bredt ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han sender mail rundt og retter på grammatikken til folk. Det må folk tåle i mediabransjen. 

Det kommer jo litt an på hvilken rolle man har.  Jeg vet ikke noe om detaljene her, men hvis man ikke er noens sjef, bør man vel være litt tilbakeholden med å kritisere andres prestasjoner med store bokstaver.  Jeg tror ikke journalister gruer seg til å gå på jobb uten at det handler om litt mer enn kollegial veiledning. 

Jeg kan også pirke på kollegers formuleringer (det kom som en bombe, tenker jeg), men jeg oppfører meg ikke som en sint, gammel norsklærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 minutter siden, laban skrev:

Det kommer jo litt an på hvilken rolle man har.  Jeg vet ikke noe om detaljene her, men hvis man ikke er noens sjef, bør man vel være litt tilbakeholden med å kritisere andres prestasjoner med store bokstaver.  Jeg tror ikke journalister gruer seg til å gå på jobb uten at det handler om litt mer enn kollegial veiledning. 

Jeg kan også pirke på kollegers formuleringer (det kom som en bombe, tenker jeg), men jeg oppfører meg ikke som en sint, gammel norsklærer. 

Hva om du blir oppfattet som en sur gammel norsklærer uten at du vet det og uten at det var hensikten ?

Det er det jeg tror, at han blir misforstått . 

Det har hendt jeg har pirket på kollegaer jeg også.  Hvis jeg selv er usikker på hvordan jeg skal formulere meg, ber jeg en kollega se gjennom før jeg sender i fra meg svaret. En liten del av jobben for et par stykker av oss er å svare på sosiale medier og det er viktig at det er korrekt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Hva om du blir oppfattet som en sur gammel norsklærer uten at du vet det og uten at det var hensikten?

Det er helt sikkert noen som synes jeg legger for stor vekt på formuleringer og rettskrivning.  Men jeg er ikke i en bransje der dette er hovedpoenget.  Selv om jeg har innvendinger eller kommentarer til noe kolleger har skrevet, kritiserer jeg ikke måten de gjør jobben sin på, hvis du skjønner forskjellen. 

Jeg tror det blir annerledes når journalister går løs på hverandre i slike saker, det er jo deres kjerneoppgaver det handler om.  Hvis man skal kritisere hvordan kolleger utfører sine hovedarbeidsoppgaver og man ikke er sjefen deres, bør man kanskje være mer forsiktig enn DW har anlegg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke nødvendigvis at bergensere er veldig med å prate bred i seg selv. Bergensere er forskjellige som alle andre. Fins mange bergensere som er stille av seg også. Bergensere er som alle andre. Alltid en eller annen bredsnakkende omkring, men alle bergensere er ikke sånn.

Tror ikke det er noe vondt i Davy. Tror han sier ting bare på sin særegne måte, som kanskje kan missoppfattes hos noen..

Stakkars Davy som er skrevet om... forresten. Har alltid synes at Davy er morsom.  Jeg er glad for at jeg ikke er kjendis, og slipper å bli skrevet om offentlig på denne måten. :) . Tør ikke tenke på hva de hadde skrevet om meg om jeg var en kjendis hehe. Men å være kjendis innebærer å bli skrevet om også. Slik er det. Derfor er det lurt å holde seg utenfor rampelyset ;)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Handler ikke dette om at han oppfører seg som en selvoppnevnt konge og bruker grov kjeft på medarbeidere (av begge kjønn) som han synes burde gjort jobben sin annerledes?

I sportsredaksjoner kan jeg tenke meg at kvinner nok er spesielt utsatt for å få den typen kjeft, men det trenger ikke bare handle om kjønnskamp.

Dette var det inntrykket jeg fikk da jeg leste om saken, jeg har ikke tid til å gå gjennom artiklene på nytt nå. 

Enkelte sportsredaksjoner har fått ord på seg for å legge vekt på litt andre - eh - attributter enn faglige kvalifikasjoner ved rekruttering av kvinner.  Jeg skal ikke bringe videre rykter jeg ikke kan sjekke, men det er ikke NRK, for å si det sånn.   

Generasjon krenket

Det virker som vi har fått en offentlighet som står opp hver dag og tenker: «Av hva, eller på vegne av hvem, kan jeg bli krenket i dag?»

https://www.dagbladet.no/kultur/generasjon-krenket/63361629

Anonymkode: d5b26...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generasjon krenket

Det virker som vi har fått en offentlighet som står opp hver dag og tenker: «Av hva, eller på vegne av hvem, kan jeg bli krenket i dag?»

https://www.dagbladet.no/kultur/generasjon-krenket/63361629

Anonymkode: d5b26...7eb

Jeg er enig i at vi er inne i en "krenkelses-tid" som ganske så ofte tar fullstendig av. Jeg synes likevel det blir feil å rope krenkelse når alt man etterlyser er helt normal folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

 

Jeg tror 100% på at han har lirt av seg noen fraser som noen har blitt krenket av.

Tiden har løpt fra folk som snakker uten filter. 

Enig, og jeg er ikke overrasket. En som for oss på utsiden kan fremstå som et friskt pust kan for dem på innsiden være ekstremt ubehøvlet. Jeg har hørt ting fra folk jeg kjenner, som riktignok ikke er kolleger av han, men det hadde nesten vært rart om oppførselen alltid stanset idet han tastet inn adgangskoden på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...