Gå til innhold

David Wathne.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
1 minutt siden, morsan skrev:

Enig, og jeg er ikke overrasket. En som for oss på utsiden kan fremstå som et friskt pust kan for dem på innsiden være ekstremt ubehøvlet. Jeg har hørt ting fra folk jeg kjenner, som riktignok ikke er kolleger av han, men det hadde nesten vært rart om oppførselen alltid stanset idet han tastet inn adgangskoden på jobb. 

Ok, jeg kjenner ikke fyren. Bare innbiller meg at jeg er en god menneskekjenner og at han er god på bunnen, men kan selvfølgelig ta feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, jeg kjenner ikke fyren. Bare innbiller meg at jeg er en god menneskekjenner og at han er god på bunnen, men kan selvfølgelig ta feil :)

Men det er mange som er «gode på bunnen» og som ikke _mener_ noe galt, men som likevel kan si eller gjøre ting som går over streken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke han hele Norges Davy Watne? Hever programmene veldig med sin gode klare og tydelige radio og TV stemme og framtoning og engasjement som jeg husker.Kanskje misunnelse og sjalusi som står bak ? Vanskelig å si hva som kan ha skjedd dem der. Veldig synd at man har så store problemer der. Sparekniven i skjult form spør du meg??? Han virker jo på TV så oppdatert og får til og med fotball til å virke interessant. 

 

Anonymkode: 36b17...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke han hele Norges Davy Watne? Hever programmene veldig med sin gode klare og tydelige radio og TV stemme og framtoning og engasjement som jeg husker.Kanskje misunnelse og sjalusi som står bak ? Vanskelig å si hva som kan ha skjedd dem der. Veldig synd at man har så store problemer der. Sparekniven i skjult form spør du meg??? Han virker jo på TV så oppdatert og får til og med fotball til å virke interessant. 

 

Anonymkode: 36b17...53f

Men du - helt sett bort fra akkurat denne personen, men mer generelt: Når ble det å være en dyktig programleder, eller skuespiller, eller musiker (osv osv) en garanti mot at personen kan ha mørke sider utenom skjermen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hever programmene veldig med sin gode klare og tydelige radio og TV stemme og framtoning og engasjement som jeg husker. Kanskje misunnelse og sjalusi som står bak?

Jeg kjenner verken DW eller andre sportskommentatorer personlig, men hvis de oppfører seg som fotballkommentatorer som nettopp har sett tidenes dommertabbe også når de er utenfor kommentatorboksen, kan det bli slitsomt for omgivelsene.

Dette handler jo ikke om hvorvidt DW får for mange morsomme jobber eller noe annet som typisk kunne skape misunnelse på arbeidsplassen, men hvordan han oppfører seg som kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke han hele Norges Davy Watne? Hever programmene veldig med sin gode klare og tydelige radio og TV stemme og framtoning og engasjement som jeg husker.Kanskje misunnelse og sjalusi som står bak ? Vanskelig å si hva som kan ha skjedd dem der. Veldig synd at man har så store problemer der. Sparekniven i skjult form spør du meg??? Han virker jo på TV så oppdatert og får til og med fotball til å virke interessant. 

 

Anonymkode: 36b17...53f

Tvilsomt om programmene hadde blitt så gode om han var av den kjedelige, korrekte og strømlinjeformede typen som kreves i arbeidslivet i dag. 

Hva hadde langrenn vært uten Northug ? Kjedeligere ! Vi trenger fargeklattene blant oss også . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har helt rett. Jeg kjenner ham overhodet ikke og ser ham sannsynligvis aldri virkeligheten. Jeg beskriver bre noen spredte inntrykk fra min tv-titting. Jeg tar veldig avstand fra all trakassering. Spesielt av seksuell karakter og bevisst invadering av andre og deres nærmestes ting.

Det er veldig leit at sånt skjer i norske bedrifter av i dag og som dere sier på grunn av personvern vet vi jo ingenting om alvoret bak anklagene. Bakteppet med lange køer i rettsvesen og alt gjør det jo bare enda værre .

Det er bare leit at sånt skjer kanskje uten å bli tatt tak i på god nok måte og forebygget på god nok måte eventuelt. Er ikke selv tilhenger bare  av å skyve andre ut i kulden. 

Anonymkode: 36b17...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å forandre både seg selv og andre tror. Våre verdier og holdninger blir ofte de samme til siste slutt.

Det er så mye som bare skjærer seg i våre dager synes jeg.

Anonymkode: 36b17...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, morsan skrev:

Enig, og jeg er ikke overrasket. En som for oss på utsiden kan fremstå som et friskt pust kan for dem på innsiden være ekstremt ubehøvlet. Jeg har hørt ting fra folk jeg kjenner, som riktignok ikke er kolleger av han, men det hadde nesten vært rart om oppførselen alltid stanset idet han tastet inn adgangskoden på jobb. 

Jeg mener at ingen kjenner en person som kollega før man er kollega med dem. Og fra utsiden så kan jo personen se ut til å være en hyggelig kollega, men det er jo ikke sikkert vedkommende er det for kollegaene. Samme er det med alle man omgås: noen kan virke til å være et friskt herlig pust fra utsiden, men for dem som opplever dem er ikke like begeistret. Men det er også en smaks-sak: noen kan mene forskjellig om samme person / eller folk kan også oppføre seg forskjellig ovenfor personer... 

Men nå kan ikke jeg uttale meg om Davy annet enn at han virker god i mening fra utsiden. Men jeg vet ikke hva han er for andre. 

Det er sånn som med oss alle: alle har meninger om hveandre, også her på forumet. Noe har man ganske delt mening om / noe har man ulik mening om osv.  :) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Nicklusheletida said:

Det er trist at det ikke er rom for mangfold i arbeidslivet lenger. 

Han er bergenser og breikjeftet, slik jeg har inntrykk av gjelder mange bergensere. Tror ikke det finnes noe vondt i han, men det er jo så moderne å føle seg krenket for tiden. 

 

Det er da fortsatt rom for mangfold? Det er bøllete oppførsel, trakassering og mobbing som ikke lenger er greit, og det synes jeg er på tide. Det har egentlig aldri vært greit, men mange har likevel måttet finne seg i det fordi de som liker å holde på med sånt ofte er mennesker med mer makt og innflytelse enn dem. Nå er det endelig deres tur til å trives og ha det bra på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser man nærmere på kanskje underliggende grunner synes jeg det er en damfunnstrekk at det er "den eldre garde" som bærer de tyngste byrdene i dag og får de største problemene i våre tider. Sikkert nok en arbeidshest som bare skvises ut da den ikke trekker lasset like raskt som før.

Anonymkode: 36b17...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

 

Jeg tror på at han er overrasket og ikke tidligere har oppfattet dette var et problem for noen.

Det er en kulturkrasj mellom eldre og yngre generasjon.

Det hadde vært mye bedre for Davy og alle om det hadde blitt tatt opp ordentlig av ledelsen før det ble en kjemesak. Jeg tror han kunne korrigert seg og sluppet dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Gargamel skrev:

 

Jeg tror på at han er overrasket og ikke tidligere har oppfattet dette var et problem for noen.

Det er en kulturkrasj mellom eldre og yngre generasjon.

Det hadde vært mye bedre for Davy og alle om det hadde blitt tatt opp ordentlig av ledelsen før det ble en kjemesak. Jeg tror han kunne korrigert seg og sluppet dette her. 

Slik ser jeg det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Han virker jo som en veldig kjekk mann med sine år i behold. Har han røpet noen nye hemmeligheter??? 

Kanskje noen bare er ute etter TV 2 sitt " forretningskonsept" og manipulerer uskyldige mennesker som noen hevder skjer i dag? Eller er det " sykelig konspiratorisk tenkning"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det hender det er mye misunnelse og sjalusi som ligger bak tingen tror jeg bare uten at jeg vet noe i denne konkrete saken. Se bare i så mange fag. Mennesker som er dedikerte til jobb og fag blir mer og mer borte. Kanskje er det nostalgi. Det er mennesker som aldri kommer tilbake. Tenk bare på Madame Curie. Verden hadde vel aldri sett et en så fantastisk person i dag. Vi vil ikke lenger ofre alt for jobben eller gi betingelsesløs kjærlighet til noe. "Brent barn skyr ilden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...