Gå til innhold

Hva syntes du om de som klager på at trygda kom for tidlig denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje vært heldig. Men jeg ble trygdet som 22 åring (grunnet schizofreni), og etter noen år fikk jeg også kommunalt lån, så jeg sitter i nesten nedbetalt leilighet. Jeg får nå 260 000 brutto i året som ung ufør. Det gir meg 17500,- utbetalt. Jeg er ikke rik, men jeg har råd til å feire jul. 

 

Men jeg var jo heldig som fikk kommunalt lån i den tiden som borettslag leiligheter kostet en femdel av det de gjør nå, samt att jeg fikk bostøtte hvilket man ikke gjør nå. Men jeg har ikke jobbet annet enn noe deltid i perioder, og har klart meg bra. 

Anonymkode: 07157...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Minstesats gir mellom 11 og 15 000 netto utbetalt. For å feire normal jul på det, holder det altså ikke å bo billig. 

Anonymkode: 1438c...fba

Jeg får minstesats selv etter mange års utdanning og jobb. Jeg var fullstendig utslitt og tenkte jeg skulle prioritere å være hjemme et par år uten lønn. Dessuten jobbet min mann  i utlandet og tjente greit akkurat da. Jeg var av den tanken at jeg ikke skulle utnytte systemet og levde veldig sparsommelig. Problemet var at jeg ble ikke bedre hverken mentalt eller fysisk. Så da jeg skulle prøve å jobbe igjen gikk det helt galt og jeg måtte kontakte hjelpeapparatet. Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle bli uføretrygdet, men slik ble det. Og med så liten opptjening de siste årene ble det minstesats på meg. Det høres kanskje litt « heroisk» ut å ikke skulle utnytte systemet men for meg skulle jeg ønske jeg visste bedre. Jeg har veldig dårlig samvittighet for min mann som må stå for den økonomiske byrden. Og ikke minst når man har flere barn over 18 år som man ikke får støtte for. Ungdommer trenger en del økonomisk støtte i studie og etableringsfasen. Mye av trygden min går til ungdommene. 

Anonymkode: 14581...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...