Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest IngunnM

Hei!

Jeg fikk for tre år siden diagnosen PCO. Jeg startet på p-piller etter dette, men har nå sluttet på disse fordi jeg ønsker å bli gravid. Jeg har begynt å følge med på temperatuen, sjekker livmorsekretet og kjenner på livmorhalsen.

Alt så veldig bra ut i slutten av forrige uke- livmorhalsen trakk seg opp og utfloden ble helt klar og strekkbar. Lørdag hadde jeg stikkinger i magen, og trodde at nå var det sikkert eggløsning på gang. I går søndag, lukket livmorhalsen seg igjen, og alt så vel og bra ut. I dag derimot, er utfloden igjen tyntflytende og livmorhalsen kjennes lukket ut, men sitter høy og er myk.

Denne PCOen, kan den "avbryte" en eggløsning. Eller er det sånn at når det kommer el-slim så er en sikret eggløsning?

Håper veldig på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42442-livmorhals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Eggløsningsslim skyldes at østrogeninnholdet øker, og det skjer rett før eggløsning. Ved PCO kan man ha relativt høyt østrogennivå og det kan komme slim av den grunn, men det som er typisk for PCOS er manglende eggløsning. Du kan sjekke eggløsning med temperatur eller clearplan.

PCOS avbryter ikke eggløsning som er på gang, den hindrer eggløsning

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42442-livmorhals/#findComment-159588
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...