maribo Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hei! Jeg har vært gjennom en tøff fødsel som endte med keisersnitt på grunn av at jeg ikke fikk full åpning. Ungen stod og "stanget" på 9 cm åpning i ca tre timer, da ble det bestemt hastekeisersnitt. Ungen lå helt normalt, og jeg fikk aldri vite hvorfor jeg ikke fikk full åpning. Fødsleen varte i nesten to døgn med kraftige rier fra første stund. Nå skal jeg føde igjen til sommeren, og jordmor er fullstendig overbevist om at det skal gå bra denne gangen - ingen grunn til å bekymre seg, fikk jeg høre. Kan det virkerlig være så enkelt - fullstendig stopp den første gangen, og så vanig fødsel (enkelt og greit) andre gangen?! Har jo forfedelig lyst til å føde på vanlig måte, men er redd jeg kommer opp i samme situasjon igjen... Kan legge til at forrige gang fødte jeg på Ullevål, men nå skal jeg på OSS i Orkdal (Trøndelag). Har fått med meg papirene som viser fødselsforløpet, sånn at jeg skal slippe å oppleve det samme en gang til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42508-kan-det-g%C3%A5-uten-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jag menar att du har stora möjligheter att föda vaginalt denna gången. Några garantier har du ju inte men förhoppningsvis kommer det att gå bra. Att den kommer att bli "enkel och greit", går aldrig att säga eller garantera. Bra att du har dina papper med dig, så att de kan vara förberedda och pålästa om det ändå skulle bli en långdragen förlossning. Ett kejsarsnitt får då övervägas tidigare denna gången. Har du mera frågor runt detta, som din jordmor inte kan svara på , bör ta upp detta med en förlossningsdoktor. Känner du dig trygg och önskar att föda vaginalt, så räcker det att prata med din jordmor. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42508-kan-det-g%C3%A5-uten-keisersnitt/#findComment-159673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.