Gå til innhold

talgkjerteleksem

Anbefalte innlegg

Gjest Bente Bjørklund

For ca 2år siden fikk jeg et utslett på haka og rundt munnen,var hos hudspesialist og hvist jeg ikke husker helt feil mente han det var talgkjerteleksem.Fikk Elocon salve som jeg har brukt en gang daglig frem til nå.Den har forsovit hjulpet men det har hendt at jeg har fått litt utslett.Men nå ser jeg ikke ut!Hele haka og rundt hele munnen er jeg fryktelig rødflammete og sår det væsker også litt,jeg syns også det ser ut som jeg får røde prikker rundt ellers i ansiktet og i panna.Jeg er ganske fortvilet og har ikke særlig lyst til og gå utenfor døra.Finns det noe annet en kortisonsalve som hjelper eventuelt noe annet allertnativt midell i feks.helsekost?Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42584-talgkjerteleksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Bente,

Det finnes flere gode urtebaserte salver i handelen og jeg har best erfaring med salver av stemorsblomst, kamille og ringblomst (i nevnte rekkefølge). Det finnes også vitaminbaserte salver som er basert på vitamin A eller en blanding av flere vitaminer. Problemet er at det finnes lite forskning som kan fortelle oss når det er nyttig med den ene eller den andre salven.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42584-talgkjerteleksem/#findComment-159732
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...