Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid rundt uke 24 og har i tillegg en datter på 18 mnd. Hun er veldig interessert i magen og liker og trykke (ganske hardhendt) og sitte og hoppe på magen. De fleste gangene hun forsøker greier jeg å stoppe henne før hun treffer midt på magen, men av og til er hun raskere enn meg (hun går under tilnavnet "lynet"). Da kjenner jeg at jeg spenner musklene i magen og kan være ganske støl etter på. Kan det være skadelig for babyen? (Datteren min veier 10,5 kg)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42773-s%C3%B8sken-som-hopper-p%C3%A5-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du skall försöka att undvika att din dotter hoppar på magen. Barnet ligger gott beskyddad inne i livmoderna med vatten runt sig som dämpar mot stötar. Oavsett detta, så måste man skydda magen mot slag. Jag tror inte att din dotter har gjort någon skada men du bör säga ifrån att detta inte är tillåtet. Jag har full förståelse för att detta inte är lätt , med en rask 18 månaders dotter. Det är ändå viktigt att prata med henne om att hon måste vara försiktig med barnet. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...