Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lest om flere som har fått reise hjem sammen dagen som de har født barnet, er det vanlig? Jeg hadde ikke hørt om det før jeg leste om det her på forumet.

Er det noen spesiele kriterier for å kunne reise hjem sammen dagen som man har født barnet?

Jeg lurte på en ting til og det er hvor lang tid det kan ta før barnet kommer når det har festet seg ned i bekkenet? Det kan virke som at babyen har festet seg for bekkenplagene har blitt plutselig bedre. Og jordmor sa på kontrollen i går at hun syntes at magen hang veldig så hun regnet med at babyen kom snart.

Jeg håper det er noen som kan svare meg på dette?

Hilsen Massi 37+5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42904-hjemreise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Ja, det är en del som väljer att åka hem samma dag som de har födt barn. Detta kan bara rekomenderas om det inte har uppstått några komplikationer hos mor eller barn. Barnläkaren skall också undersöka barnet inna hemkomst och man får på de flesta sjukhus komma tillbaka för en ny barnundersökning och blodprov hos barnet.

Hur tidigt eller sent innan förlossningen som barnet fixerar sig, varier mycket. jag är inte enig med din barnmorskas bedömning att du med säkerhet kommer att föda snart, bara för att huvudet var djupt fixerat. Tyvärr så kan man gå så i många veckor. Detta säger jag inte för att såra dig utan för att vara realistisk. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42904-hjemreise/#findComment-160747
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...