emin Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Under fødselen til min datter opplevde jeg at epiduralen jeg fikk overhodet ikke hadde noen effekt! hvor vanlig er dette? Jeg fikk forklaringen at legen kanskje hadde "bomma" litt på nerven, går det an? En venninne opplevde å bli bedøvd bare i halve kroppen, og hun fikk forklart at den nok var satt skjevt i nerven, kan det være noe a la det samme som jeg opplevde? Grunnen til at jeg spør er at det ikke frister med epidural senere etter dette..... har også hørt at noen kan være "allergiske" mot epidural, sånn at den rett og slett ikke fungerer overhodet? Det hører med til historien at det pga. panneleie endte i keisersnitt med narkose for mitt vedkommende... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42933-epidural-uten-virkning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Under min fødsel,fikk jeg først en blanding av Sufenta(en type epidural som ikke bedøver beina)og den vanlige typen.Den fungerte veldig greit.Etterpå(jeg lå leeenge)fikk jeg kun den vanlige typen,men den fungerte ikke noe særlig.... Ellers kan jeg nevne at Sufenta går fortere ut av kroppen,og sløver barnet mindre... Noe å tenke på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42933-epidural-uten-virkning/#findComment-160788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litago Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hei Emin Grunne til at jeg svarer på innlegget ditt er at også min unge lå i panneleie og måtte taes ut med keisersnitt. Under fødselen min prøvde de 5 ganger å sette epidural uten å lykkes ( de kom ikke inn) Men etter at de så hvordan han lå ble det bestemt keisersnitt i narkose. Jeg opplevde fødselen min nokså traumatisk da fosterlyden også begynte å gå ned hos babyen.Det er så skjelden å høre om panneleie så jeg lurer litt på om du kunne fortelle om hvordan og når i fødselsforløpet det ble oppdaget hos det. Hos eg ble det ikke oppdaget før jeg hadde 8 cm. åpning og barnel lå å stangen mot skambenet mitt. Han hadde en svær kul i panna da han ble født og måtte på røntgen etterpå fordi benet på hodet hadde blitt klemt over hverandre hvis du skjønner. Jeg ble fortalt etterpå at det var veldig skjelden med panneleie og at keisersnitt var eneste løsningen. Håper det ikke gjentar seg flere ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42933-epidural-uten-virkning/#findComment-160827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emin Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Hei Emin Grunne til at jeg svarer på innlegget ditt er at også min unge lå i panneleie og måtte taes ut med keisersnitt. Under fødselen min prøvde de 5 ganger å sette epidural uten å lykkes ( de kom ikke inn) Men etter at de så hvordan han lå ble det bestemt keisersnitt i narkose. Jeg opplevde fødselen min nokså traumatisk da fosterlyden også begynte å gå ned hos babyen.Det er så skjelden å høre om panneleie så jeg lurer litt på om du kunne fortelle om hvordan og når i fødselsforløpet det ble oppdaget hos det. Hos eg ble det ikke oppdaget før jeg hadde 8 cm. åpning og barnel lå å stangen mot skambenet mitt. Han hadde en svær kul i panna da han ble født og måtte på røntgen etterpå fordi benet på hodet hadde blitt klemt over hverandre hvis du skjønner. Jeg ble fortalt etterpå at det var veldig skjelden med panneleie og at keisersnitt var eneste løsningen. Håper det ikke gjentar seg flere ganger. Hos meg ble det faktisk ikke oppdaget før de foretok snittet!! Men gynekologen som kom opp under pressriene kjente likevel at noe ikke var som det skulle være, men ikke hva som var galt. Han prøvde likevel 3 ganger med sugekopp uten å lykkes. Jeg lå 2,5 timer med pressrier, og fikk helt hetta da fosterlyden plutselig datt fra 160 til 60... Derfor lurer jeg på hva som kan skje når jeg engang skal ha nestemann, hva fødselsangst angår. Det jeg opplevde er nemlig ikke noe man unner en gravid!! Kanskje leie kan ha noe med manglende virkning av epiduralen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42933-epidural-uten-virkning/#findComment-160875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Skulle man få lagt in en epduralbedövning fel, så kan det givetvis bli fel effekt av denna. Detta kan då gjöra att den inte ger någon effekt alls. Detta har jag inte upplevt eller läst om skulle var vanligt.Halsidig bedövning förekommer av och till med den gamla typen av epidural. Den ny typen av epidural då man får en bedöving med sufenta, ger ofat en bättre och jämnare bedövning. Det förekommer dock att det kan vara svårigheter med att få in katetern vilket kan gjöra att de måste sticka många gånger för att i undantagsfall ge upp denna bedövningen. Detta kan då bero på att man har svårt att komma igenom kotorna av någon anledning. Att alergi skulle ge motsatt effekt av epiduralen har jag heller inte hört. Klåda kan däremot uppstå. Läget på barnet skall inte påverka epiduralens effekt. Synd att du fick en negativ bild av epiduralbedövningen, som annars kan vara en bra smärtlindring om man önskar detta. Det finns ingen anledning att tro att detta skulle drabba dig igen. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42933-epidural-uten-virkning/#findComment-160908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.