Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 21 år som siden mai har hatt den ene garnerella infeksjonen ettet den andre, på det værste har det gått 3 dager etter avsluttet kur også er den tilbake.

Er det noe jeg kan gjøre for å få slutt på runddansen?

Har fast partner og han behandles når jeg behandles, er også under utredning for chusing syndrom og andre hormonelle sykdommer og har vært det siden 97. Er også snakk om muligens PCO.

Har du noen gode råd?

Vennelig hilsen Maya

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43112-garnerella/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

Dette med Gardnerella, og spesielt med gjentatte infeksjoner med Gardnerella trenger litt oppklaring. Gardnerella er noen bakterier som blir ofte påvist i forbindelse med en sykdom som heter vaginose. Hvorvigt det er Gardnerella bakteriene som er årsak til sykdommen er høyst usikkert. De fleste er enig i at det er noe s.k. anaerobe bakterier, d.v.s. bakterier som vokser uten nærvær av oxygen, som spiller hovedrollen i disse infeksjoner og at Gardnerella er bare en medpassasjer. Hvis du har symptomer på vaginose bør du få behandling, som kan uten store problemer settes igang av din fastlege, eventuelt en gynekolog. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43112-garnerella/#findComment-161578
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...