Terten Skrevet 18. februar 2002 Skrevet 18. februar 2002 Er uforklarlig barnløs og forbereder prøverørsforøk nr. 3. Har prøvd akupunktur mot dette, og er nå interessert i å forsøke med kostholdstilskudd for å optimalisere forholdene i livmoren. Har orientert meg litt rundt og fått råd om alt fra bringebærblader og wild yam til sink, selen og e- og c-vitaminer. Kan du gi noe råd om hva av dette jeg bør ta, i hvilke mengder og over hvor lang tid? Spiser ellers mye frukt og grønt og tar tilskudd av folsyre, kalsium og vitamin D. Takk! 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 20. februar 2002 Skrevet 20. februar 2002 Det finnes ingen dokumentasjon, såvidt jeg kjenner til, at kosttilskudd skal øke sjangsen for å bli gravid. Fra dyreforsøk vet vi at vitamin C, E og sink er viktig for fruktbarheten, så du bør sørge for tilstrekkelig inntak av disse. Folsyre er også viktig for barnets utvikling. Omega 3 fettsyrer er gunstig for blodsirkulasjonen i livmoren. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.