Gå til innhold

Kostholdstilskudd og infertilitet

Anbefalte innlegg

Er uforklarlig barnløs og forbereder prøverørsforøk nr. 3. Har prøvd akupunktur mot dette, og er nå interessert i å forsøke med kostholdstilskudd for å optimalisere forholdene i livmoren. Har orientert meg litt rundt og fått råd om alt fra bringebærblader og wild yam til sink, selen og e- og c-vitaminer. Kan du gi noe råd om hva av dette jeg bør ta, i hvilke mengder og over hvor lang tid? Spiser ellers mye frukt og grønt og tar tilskudd av folsyre, kalsium og vitamin D.

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43273-kostholdstilskudd-og-infertilitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Det finnes ingen dokumentasjon, såvidt jeg kjenner til, at kosttilskudd skal øke sjangsen for å bli gravid. Fra dyreforsøk vet vi at vitamin C, E og sink er viktig for fruktbarheten, så du bør sørge for tilstrekkelig inntak av disse. Folsyre er også viktig for barnets utvikling. Omega 3 fettsyrer er gunstig for blodsirkulasjonen i livmoren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...