Gjest June Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg og en vennine blir ikke enig om hvordan Creme Fraiche uttales. Jeg mener at det uttales Krem Fræsj, hun mener Krem Frasj. Hvem har rett? Noen som har god oppskrift på Tortillalefser (helst med mais) og Naan-brød. Jeg har selv en god oppskrift på Naan-brød, men den inneholder ikke krydder og det burde det kanskje være. De Naanbrød jeg lager blir veldig sprø og jeg liker dem mer seige, noen som vet hva som kan gjøres annerledes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Det uttales vel krem fresh??? Ikke med æ eller a... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Du har rett. "ai" på fransk uttales som en litt bred "e". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinne Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Du har mest rett. På fransk uttales det noe tilnærmet Kremm Fresj. Første ordet med skarre-r selvsagt, og siste ordet med mer æ enn e. Men man pleier vel å si Krem Fresj på "godt norsk"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.